FettSnok
96% enligt läkaren
Har skruvat ner ett antal sådana och har givetvis verktygen.. Kan du få igång hojen är du välkommen för ett byte i Halmstad
Har skruvat ner ett antal sådana och har givetvis verktygen.. Kan du få igång hojen är du välkommen för ett byte i Halmstad
Fan vad snällt! Det är ju dock en bra bit bort
Jag ska kolla runt lite FettSnok, om jag inte hittar någon lika "skillad" som du närmare så hör jag av mig!
Hej igen
Nu är det så att det med 90% risk är min sprag clutch som gett upp.
Eftersom det inte finns enda firma inom 15 mils radie som har en aning om/ inte har gjort det/ inte har verktygen så frågar jag här istället.
Finns det någon vänlig apriliaguru som skulle vilja hjälpa mig?
Delarna hade jag tänkt beställa själv för att få ner priset.
Sprag clutch + Hus + generatorkåpspackning....men jag har varken verktygen eller kunskapen att göra det här själv.
Så om någon nyligen gjort detta på sin v60 990 rotaxmotor kan får ni höra av er till mig! 073-5397699!!
Jag är desperat och vill verkligen ut o köra!
PS. visst är det exakt samma spragclutchdelar som i en CanAm spyder?
tyvärr var det ett tag sen jag var här o tittade,, men på någon Duccemodell sitter det samma spragclutch som på millen o till en bråkdel av priset,, nu har du ju beställt redan men annars hade du kunnat ta bort delarna o åkt till en Bra ducce verkstad o köpt nytt omg. bra verkstad exempelvis ITALIA BIKE CENTER i ARBOGA
Ja det där med ducce-kopplingen visste jag redan faktiskt ...kostar 1445kr.
Men även kopplingen till en bmw f650-nånting och någon KTM del (58440026000) ska vara bra mycket billigare.
Jag har faktiskt ringt just "ITALIA BIKE CENTER i ARBOGA" och dom vägrade att hjälpa mig ta bort svänghjulet. för att det kunde sitta för hårt . så jag förklarade att det var i princip det enda jag ville ha hjälp med ...men dom kunde/fick inte hjälpa mig. Kändes ju lite halvkasst...men samtidigt står dom ju faktiskt inte med på aprilia.com under auktoriserade återförsäljare, så ja, inte mycket man kan göra
Illa,,, men dom har inte avdragare till några prillor så det är nog anledningen,, bara Obra att inte berätta det för kunden kan man tycka,jag ska upplysa dom om att det är samma startpryttlar på någon ducce som på prillor,, då kommer nog inte detta upprepas,,
Itago som var agent innan SPG brände dom rejält så dom är sedan några år inte vare sig auktoriserade eller ÅF om jag minns rätt,
av det du skriver så tycker jag mig kunna höra vem du pratat med,, hmm jäkligt trist.
vet du hur avdragaren ska se ut ? vilka gängstigningar osv?
och det bästa av allt vore om vi förde denna diskution på Apriliaklubbens hemsida där många med både egna verktyg o massor av erfarenhet finns.
mvh jocke
Menar du den här sidan? http://lafamigliaaprilia.se/smf/index.php?topic=276.0[/URL
Hej, anledningen till att vi inte tar emot detta arbete är att svänghjulet kan sitta så hårt att det måste kapas bort. Det tar en enorm tid och svänghjulet är inte gratis. Detta brukar kunden sällan vilja betala för. Så istället för att ta in ett jobb där vi vet att kunden kommer bli missnöjd med både pris och leveranstid så säger vi hellre nej till det.
Andra firmor jobbar på andra sätt, men vi har valt att göra på det här viset. För vi anser att ärlighet och ömsesidig respekt är grunden till en bra affär.
Sen visste du inte heller om det verkligen var frihjulet som var trasigt, och då känns det ännu mer fel att ställa sig och göra ett jobb som troligtvis kostar massa för dig.
Hoppas att du är med på hur vi resonerar.
Mvh Christoffer på ItaliaBikeCenter
Nån som vet någon firma som har en DD 1200 democykel?
Håller på o dreggla ihjäl mig.. o måste veta.. snart...
Alla vägar ser numera ut som puckelpotthålsbrädor, kan en DD 1200 vara lösningen utan att jag behöver saka den för mig mkt viktiga motoreffekten?
Ring o kolla med:
http://www.marcussenmc.se/
va ju en stund sen dom hade demo inne men den finns kanske kvar
Originalfjädern är gjord för en snittperson på ca 75kg...Hur stor skillnad är det egentligen och vilken vikt är originalfjädrarna avsedda för? Jag väger 85-90 kg ungefär. (Torrvikt, utan skinn och skydd.)
Originalfjädern är gjord för en snittperson på ca 75kg...
Utgå från de fjädrar som sitter, orginal är för lätta personer, ställ retur o kompression i standardläge enl instruktionsboken.
Justera in hänget
Ut o kör o prova sedan de olika inställningarna (kompression o retur dämpning) i steg som du lämpligtvis antecknar
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |