Yahapp.... då har man ramlat in i Aprilia-träsket... ....
en 02:a
Va fan har ja gjort??
Yahapp.... då har man ramlat in i Aprilia-träsket... ....
en 02:a
Va fan har ja gjort??
Fy fan, någon snodde min aprilia i helgen... Känner mig fan helt tom inombords.. hade jag fått tag i dom j-vlarna hade jag kört upp en påle i röven på svinen.
Fy fan, någon snodde min aprilia i helgen... Känner mig fan helt tom inombords.. hade jag fått tag i dom j-vlarna hade jag kört upp en påle i röven på svinen.
Fy fan, någon snodde min aprilia i helgen... Känner mig fan helt tom inombords.. hade jag fått tag i dom j-vlarna hade jag kört upp en påle i röven på svinen.
Aprilia Falco -00 till salu. Annons finns under Köp & Sälj
Grym timing!
Aprilian har wave-bromsskrivor och svarta underkåpor. Två Gianelli pipor. Hade ingen bild med kåpor tyvärr.
Som rubriken. När jag gasar släcks den igen. Kollat det fiffiga röret och det e blått hela vägen. E det lite olja i hojen eller vad? Hittar inget i boken. Hjälp.
Den där konstruktionen för att kolla oljan verkar lite halvkass.
Som rubriken. När jag gasar släcks den igen. Kollat det fiffiga röret och det e blått hela vägen. E det lite olja i hojen eller vad? Hittar inget i boken. Hjälp.
Jag körde 4.5 mil och kom hem på uppfarten. Ställde hojen på tomgång och då tändes lampan, gasade lite och då slocknar den för att tändas igen när den går ner på tomgång.
Den där konstruktionen för att kolla oljan verkar lite halvkass.
Edit: Tänkte göra ett test och pytsa i en dl olja meeeen jag bor i en avfolkningsbygd där det inte går att få tag på olja till en mc.
Jag har kört c.a 130 mil utan att fylla på olja och det där jävla röret ser ut att vara fullt hela vägen.
Edit igen: Tog ett foto på röret. Hojen står på sidostödet, och enligt instrumenten är tempen c.a 60 grader. Fullt?? Tomt?? Vad?
Känner mig som ett ufo ang. det här.
Öppna olje locket så ser du... Men jag gissar på att det är för mycket olja! , man måste göra rätt när man ska fylla på olja i rotax motorn...fyll till "Min" sen kör du ca 1mil...är det fortfarande lite fyll på lite gran t.ex mellan min/max. Värma hojen på tomgången funkar ej för att göra det rätt!
Ska tömma den på olja imorrn och stoppa i ny. Har inte gjort nåt alls sedan jag köpte den i slutet på april. Kommer att följa instruktionsboken till punkt och pricka. Hade torrsump på yamahan oxå.
Du kan ju testa att pytsa i lite mer olja innan du tömmer. Tycker det ser ut som om det lika gärna kan vara under "lägsta nivå". Alltså att det inte är någon olja alls i röret. Om man inte ser nivån i röret tycker jag det kan vara svårt att se om det är fullt eller tomt. Vet att jag funderat själv ett par gånger.
Annars är det väl bara att göra ett regelrätt oljebyte, är ju aldrig i vägen ändå.
Håller själv på och byter koppling och skulle tömma ut oljan men jag får bara ut ca 1 liter!!!!
Vad gör jag för fel?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |