Aprilia-tråden.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Min ljusbild är taggig i överkant där det skall vara ett skarpt streck. Reflektorer etc ser ok ut. Är det ngn annan som känner igen sig i detta? Har std lampan med 3st lampor i "2 uppe o en nere i mitten"
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Min ljusbild är taggig i överkant där det skall vara ett skarpt streck. Reflektorer etc ser ok ut. Är det ngn annan som känner igen sig i detta? Har std lampan med 3st lampor i "2 uppe o en nere i mitten"

Det är halvljus du är ute efter va? Antar att du har en H7 lampa då din är såpass ny. Prova en annan glödlampa.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ja halvljus. Du menar en ny H7 lampa?

Ja, om reflektorn är hel hel och fin är det bara glödlampan kvar.

Hade lite lustig halvljusbild på millen när jag hade xenonlampa. Med lite justering av lampans läge blev det mycket bättre. Kan ju testa om det är så att lampan inte sitter exakt i brännpunkt (vilket kan orsakas av en defekt, dåligt konstruerad, osv glödlampa) genom att ta bort låsningen och flytta, vrida lampan när du kollar in ljusbilden mot en ex. en vägg. Har hur som råkat ut för att just H7 lampor har allmänt taskig kvalité... Är rena hobbexsprylen jämfört med en H4.
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Jag köpte ett begagnat CBR1000 stöd från årsmod 04-07 som passar bolt on på äldre generationen Mille/Falco/Tuono 98-03. Kanske är samma för nya generationen? Lirar tom med uttaget för sidostödswitchen!:yoparty
Det är längre och lite utvinklat och jag är inte alls orolig vid parkering numera!

Någon som vet om det funkar med Akrapovic 2-2? Mitt stöd vek sig, förmodligen pga touringpackning i kombination med kass vinkel på underlaget. Och jag som har talat mig varm om bubseywoos sidostöd :gnissla

Tur att det fanns stenar man kunde snabbsmida lite med i Geiranger...
 

Bifogat

  • Sidestand_1.jpg
    Sidestand_1.jpg
    92.2 KB · Visningar: 76
  • Sidestand_2.jpg
    Sidestand_2.jpg
    75.9 KB · Visningar: 72
  • Sidestand_3.jpg
    Sidestand_3.jpg
    76.2 KB · Visningar: 64

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Någon som vet om det funkar med Akrapovic 2-2? Mitt stöd vek sig, förmodligen pga touringpackning i kombination med kass vinkel på underlaget. Och jag som har talat mig varm om bubseywoos sidostöd :gnissla

Tur att det fanns stenar man kunde snabbsmida lite med i Geiranger...

Men vafan, det har ju böjt sig mitt i godset.. Vad är det för slappt kinastål han använder egentligen?

För att tillföra något konstuktivt: Stödet på USA-modellerna är som bekant bättre designat. Jag har ett på min, funkar kalas.
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Men vafan, det har ju böjt sig mitt i godset.. Vad är det för slappt kinastål han använder egentligen?

För att tillföra något konstuktivt: Stödet på USA-modellerna är som bekant bättre designat. Jag har ett på min, funkar kalas.

USA-leverans känns långt bort i tid, jag vill gärna ha det fixat så snart som möjligt. Jag chansade och stack till RN MC, de hade ett stöd från en CBR1000 -06 som ser ut att passa. Jag testar det ikväll, förhoppningsvis blir det perfekt!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag pyntade 400. Inte superbilligt men snabbt...det går mao säkert att få tag på billigare. :näsblod

Men vafan, det har ju böjt sig mitt i godset.. Vad är det för slappt kinastål han använder egentligen?

För att tillföra något konstuktivt: Stödet på USA-modellerna är som bekant bättre designat. Jag har ett på min, funkar kalas.

Är det bara själva stödbenet ni byter, eller skiljer det på fästplattan också?
Är fortfarande lite osäker på om CBR-stödet passar även på senare modeller, men jag är hyfsat säker på att själva benet är samma åtminstone.
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Äntligen i garaget.

Vilken hoj! Svårt som fan att hålla sig kvar o man ser bara himmlen.:tummenupp Rek alla att prova en.:yoparty

Aprilia sxv 550

SeeYou
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Är det bara själva stödbenet ni byter, eller skiljer det på fästplattan också?
Är fortfarande lite osäker på om CBR-stödet passar även på senare modeller, men jag är hyfsat säker på att själva benet är samma åtminstone.

Bara stödbenet, Hondas fästplatta har inte samma bultdelning. Det blev bra men inte helt perfekt, jag fick rodda en liten distans så att stödet i uppfällt läge inte går i avgasröret. Jag är nöjd för den här gången iaf! :tummenupp

EDIT: Ehum, försök att inte titta för mycket på den touringkittade och genomskitiga hojen strax bakom stödet på bilden...
 

Bifogat

  • sidestand_finished.jpg
    sidestand_finished.jpg
    49.7 KB · Visningar: 75

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Är det bara själva stödbenet ni byter, eller skiljer det på fästplattan också?
Är fortfarande lite osäker på om CBR-stödet passar även på senare modeller, men jag är hyfsat säker på att själva benet är samma åtminstone.

Nu är det några år sen jag monterade mitt, men jag vill minnas att USA-stödet kom med fästplatta också.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Nu är det några år sen jag monterade mitt, men jag vill minnas att USA-stödet kom med fästplatta också.

Då tror jag det skiter sig som lösning på gen2.
Var nere i garaget och skruvade bort stöd och platta och jämförde med ett gammalt stöd jag hade kvar från Millen (-02) och det passade inte. Stödbenen var i stort sett identiska, men den gamla fästplattan hade annan hålbild och passade inte i chassit.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
E
Då tror jag det skiter sig som lösning på gen2.
Var nere i garaget och skruvade bort stöd och platta och jämförde med ett gammalt stöd jag hade kvar från Millen (-02) och det passade inte. Stödbenen var i stort sett identiska, men den gamla fästplattan hade annan hålbild och passade inte i chassit.

Flytta över benet till rätt platta, done deal?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
E

Flytta över benet till rätt platta, done deal?

Jo, det var så jag tänkte när jag frågade tidigare om det var plattan eller benet som skiljde på USA-modellen. För om skillnaden ligger i plattan, och den bara passar på gen1, så är det ju kört. Eru me?
Har fortfarande inte fått klarhet i var skillnaden ligger.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top