Aprilia-tråden.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Plocka loss oljetanken

Jag behöver plocka loss oljetanken på min Falco p.g.a gängpaj. Är det något speciellt man ska tänka på eller passa sig för när man gör det?

Finns det mekhandbok i pdf på nätet till Falco?

JonteB

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
Ingen....Föredettingar: Aprilia RSV Mille R -02, Yamaha YZF750R -94
Oljetanken är det inga bekymmer att varken få loss eller få dit!
På min sitter plåtversionen men jag vet inte om du har plasttank

Marre_82

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
Aprilia SL 1000 Falco -00
Så dær ja! Æntligen har man fått i nya batteriet och nu startar hon så fint så.

Tackar før goda råd i tråden angående valet av batteri!

spider69

Radical Riders
Gick med
14 Jul 2008
Hoj
WR450F 2004
Tjenare tänkte bara höra med er som kör Aprilia likt som jag. Hur lång tid är en skälig tid för garanti jobb? Jag har väntat i snart 10 månader nu, med undantag för 4tim innan jag fick kontakta bärgare för jälp. Först för växellåda nu efter bärgnings jälpen hmm, det vet jag inte. Självrisken fick man stå för själv. Fick låna en lika dan Dorsa i helgen, med en självrisk på upp till 10 000. så det blev inget direkt bus inte. /spider69

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Tjenare tänkte bara höra med er som kör Aprilia likt som jag. Hur lång tid är en skälig tid för garanti jobb? Jag har väntat i snart 10 månader nu, med undantag för 4tim innan jag fick kontakta bärgare för jälp. Först för växellåda nu efter bärgnings jälpen hmm, det vet jag inte. Självrisken fick man stå för själv. Fick låna en lika dan Dorsa i helgen, med en självrisk på upp till 10 000. så det blev inget direkt bus inte. /spider69

Låter förjävligt. Hoppas de ger dej en bra förklaring samt fet ersättning.:mad:

DD750

"La Famiglia aprilia Svezia"
Gick med
30 Mar 2010
Hoj
Dorsoduro

Trist det där men va de inte så att just din bike "hoppade" till Helsingborg
efter varit hos en annan åf som kunde fixat den direkt?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Mina två garantiåtaganden (baklampa och instrument) var avklarade på 14-20 dagar. Är problemet din ÅF eller är det generalagenten?
Är du inte nöjd med bemötandet föreslår jag att du tar upp det med generalagenten SPG, Svenska Piaggio Gruppen.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Teknikanalfabeten, alltså jag, lyckades med konststycket att plocka av oljetanken helt utan att dra sönder någor eller behövt bruka våld. Lämnade den till närmsta bilverkstad. Det skulle kosta ett par tre hundra. Den blir klar i början på nästa vecka p.g.a att verkstaden hade mycket att göra. Helt ok för mig eftersom jag ändå jobbar fre-sön. :)

Nu kan jag snart köra hundra mil till innan något annat spännande inträffar. :D

spider69

Radical Riders
Gick med
14 Jul 2008
Hoj
WR450F 2004
Mina två garantiåtaganden (baklampa och instrument) var avklarade på 14-20 dagar. Är problemet din ÅF eller är det generalagenten?
Är du inte nöjd med bemötandet föreslår jag att du tar upp det med generalagenten SPG, Svenska Piaggio Gruppen.[/QUOT
Det började med en ÅF i slutet av Aug förra året sedan blev den flyttad till en annan ÅF i Feb. Kontaktade då generalagenten som genast började prata illa eller sanning om den förra ÅF. Så nu står den i helsingborg hos probike. Pratade med Generalagenter en gång i veckan. men orkar inte med det mer. De har pratat om plåster på såren men det blir väl 4l motorolja och service kanske.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Är du inte nöjd med bemötandet föreslår jag att du tar upp det med generalagenten SPG, Svenska Piaggio Gruppen.[/QUOT
Det började med en ÅF i slutet av Aug förra året sedan blev den flyttad till en annan ÅF i Feb. Kontaktade då generalagenten som genast började prata illa eller sanning om den förra ÅF. Så nu står den i helsingborg hos probike. Pratade med Generalagenter en gång i veckan. men orkar inte med det mer. De har pratat om plåster på såren men det blir väl 4l motorolja och service kanske.

Vad säger ProBike i HBG då?

spider69

Radical Riders
Gick med
14 Jul 2008
Hoj
WR450F 2004
Inte mycket. det är en annan som får vänta. De är en på verkstan som har sagt att harley är prio ett. men det kanske har blivit ändrat. får se när stiften kommer hem. En vecka i morgon. :)

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Inte mycket. det är en annan som får vänta. De är en på verkstan som har sagt att harley är prio ett. men det kanske har blivit ändrat. får se när stiften kommer hem. En vecka i morgon. :)

Om harley e prio ett så lär du inte få hojen förrän i november. :)
Du får väl ligga på lite. Det finns ju en och annan aprilia i nv Skåne och det är ju inte bra för affärerna att få dåligt rykte. :utpressning

Ride

Det löser sig
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
H-D
bakromstrubbel

varför i hela helvete får jag inte bra tryck i bakbromsen? har haft isär och ihop den flera gånger. luftat till jag fått kramp. den funkar en stund, men sen är det kört.. Den läker inte vätska. men bromsverkan blir obefintlig nästa omg. wtf? Jag blir oerhört tacksam för hjälp av någon kunnig på området

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
varför i hela helvete får jag inte bra tryck i bakbromsen? har haft isär och ihop den flera gånger. luftat till jag fått kramp. den funkar en stund, men sen är det kört.. Den läker inte vätska. men bromsverkan blir obefintlig nästa omg. wtf? Jag blir oerhört tacksam för hjälp av någon kunnig på området

Standard fel....Tyvärr, antingen skaffar man fotpinnar så man flyttar upp broms cylindern annars så får man väll nöja sig med motor broms + frambroms(största problemet är värmen från motorn som bromscylindern utsätts för)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...