Aprilia-tråden.

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Ska kollas upp :)

Jag har bara köpt hojen å testkört ett antal milän så länge...

RP58 låter som orginalchipet.

Utan att veta vad som är gjort på hojen så skulle jag säga att det låter som det kan vara dags för en service. Om stiften är taskiga så har iaf jag upplevt att de kan gå orent, även igensatt luftfilter kan göra mycket.

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Jag fick också tag på ett CBR-stöd till slut. Har du några bilder eller förklaringar på hur du löste problemet med att det tar i avgaseriet? Har inte hunnit fundera så mycket på det, så jag har inte löst det än.

Annars tycker jag att det blev väldigt mycket bättre, nu kanske man kan parkera hojen utan att behöva stå och vakta den med ena ögat hela tiden.

Jag gjorde en snabbfix genom att dra ett buntband i mellanrummet på själva stödpinnen. Då går det inte riktigt hel vägen upp och klarar avgasröret. Jag får väl se om det är läge att fixa något mer permanent till vintern.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag gjorde en snabbfix genom att dra ett buntband i mellanrummet på själva stödpinnen. Då går det inte riktigt hel vägen upp och klarar avgasröret. Jag får väl se om det är läge att fixa något mer permanent till vintern.

Jag har faktiskt funderat på att göra precis likadant, men vågade inte riktigt erkänna det. :D

Får nog bli någon liknande "tattarlösning" för tillfället så gör jag nog som du och fixar det mer permanent framåt vintern.

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Jag har faktiskt funderat på att göra precis likadant, men vågade inte riktigt erkänna det. :D

Får nog bli någon liknande "tattarlösning" för tillfället så gör jag nog som du och fixar det mer permanent framåt vintern.

Var och en skäms för sig själv... :näsblod

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag byggde på med lite svets på stödet där det vilar mot fästet i ippfällt läge. Sen var det till att fila och testa tills jag hade 2mm frigång. :tummenupp

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag byggde på med lite svets på stödet där det vilar mot fästet i ippfällt läge. Sen var det till att fila och testa tills jag hade 2mm frigång. :tummenupp

Det funkar om man: 1: Har en svets.

2: Vet hur en dylik makapär funkar. :)

Är det någon som helt oförhappandes snubblar över ett cbr-stöd dom inte behöver så pma gärna mig.

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Är det någon som har en manual till en Mille Factory -07 för nerladdning?

Jag skulle behöva en...

Mvh,
Ingvar

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj

Blir nog så det får bli så småningom. Ska bara hitta någon som kan styra svetsen åt mig.

Är det någon som helt oförhappandes snubblar över ett cbr-stöd dom inte behöver så pma gärna mig.

Kolla med demonteringen på Bike i Trollhättan. De har demonterat ett par CBR, men jag fick inget svar på mailet jag skickade så jag handlade från Fleninge MC-skrot istället. Annars vet jag att mrgsxr här på forumet har ett till salu. Var på väg att köpa det, men Fleninge var 150:- billigare.

Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Blir nog så det får bli så småningom. Ska bara hitta någon som kan styra svetsen åt mig.

Kolla med demonteringen på Bike i Trollhättan. De har demonterat ett par CBR, men jag fick inget svar på mailet jag skickade så jag handlade från Fleninge MC-skrot istället. Annars vet jag att mrgsxr här på forumet har ett till salu. Var på väg att köpa det, men Fleninge var 150:- billigare.

Ska kolla med fleninge. Det tar 30 min dit med bil. 15 med hoj. :)

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Tjena.

Dags att byta bakdäck på hojen, har ju trots allt hållt nästan 300 mil.:D
Eftersom framdäcket fortfarande är i stort sett i nyskick tänker jag fortsätta köra på det och behöver nu lite input om vad jag ska välja.

Det som sitter på nu är Pirelli Supercorsa PRO, men det känns inte som om jag behöver ha riktigt så mjuka däck egentligen. Vill gärna ha något som håller lite längre, 500 mil vore trevligt åtminstone. Kan väl tilläggas att jag som många andra kör 95% på gata, även om någon enstaka knix eller banåkning kanske kommer hinnas med innan säsongen är över.

Jag har tidigare kört med Pirelli Diablo och de har väl funkat ok, men har nu även kollat på Pirelli Angel ST som jag förstått är ett Sport/Touringdäck. Är det någon som har erfarenhet av dessa, eller har andra rekommendationer?

JonteB

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
Ingen....Föredettingar: Aprilia RSV Mille R -02, Yamaha YZF750R -94
När jag köpte min (för 200mil + 1 bandag) sen så satt ett metzeler M1 på bak....och det har fungerat skitbra hittills.
Hade tänkt byta ut pirelli supercorsa PRO-däcket som sitter fram mot ett matchande metzeler. Har för mig att jag läst att de ska räcka ett tag (typ 500-700mil).
Förövrigt är däck en jävla jungel :va:confused:
Lycka till!

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Tjena.

Dags att byta bakdäck på hojen, har ju trots allt hållt nästan 300 mil.:D
Eftersom framdäcket fortfarande är i stort sett i nyskick tänker jag fortsätta köra på det och behöver nu lite input om vad jag ska välja.

Det som sitter på nu är Pirelli Supercorsa PRO, men det känns inte som om jag behöver ha riktigt så mjuka däck egentligen. Vill gärna ha något som håller lite längre, 500 mil vore trevligt åtminstone. Kan väl tilläggas att jag som många andra kör 95% på gata, även om någon enstaka knix eller banåkning kanske kommer hinnas med innan säsongen är över.

Jag har tidigare kört med Pirelli Diablo och de har väl funkat ok, men har nu även kollat på Pirelli Angel ST som jag förstått är ett Sport/Touringdäck. Är det någon som har erfarenhet av dessa, eller har andra rekommendationer?

Supercorsa är i princip ett bandäck med lite mönster jue! Kört med Diablo o fortsatt med Diablo Rosso o nu sitter Diablo Rosso II fram som är det senaste i Diablo serien. Hur nöjd som helst o jag har för mig att jag fått ut 6-700 mil på nåt bakdäck. Det inkluderar lite knix o banåka!
Har även fått bäst i test förut. Pålitligt med balans mellan grepp o livslängd.
O varför köra med annat än Italienska däck på donnan?

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
sådär, nu finns lite bilder på de som finns i elektroniklöddan.

Så de är ett trimchip, luftburksmod & slip-on på denna maskin...

Tändstifthattar var de två inre avbrutna på den del som sitter på stiftet.

Så vad kan man göra bättre av detta? :va

Bifogat

• 100_9553.JPG
    100_9553.JPG
    181.6 KB · Visningar: 52
  • 100_9554.JPG
    100_9554.JPG
    192.4 KB · Visningar: 53
  • 100_9555.JPG
    100_9555.JPG
    183.7 KB · Visningar: 53
  • 100_9556.JPG
    100_9556.JPG
    178.6 KB · Visningar: 57
  • 100_9557.JPG
    100_9557.JPG
    191.3 KB · Visningar: 54

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Läs här: http://lafamigliaaprilia.se/smf/index.php?topic=247.msg3181#msg3181

Dunlop Sportmax Sportsmart, kör på det nu och kommer att fortsätta på det...
Kanon däck med kombinationen bra fäste o vettig livslängd....
Lär uppfylla dina kriterier...

Har hört mycket bra om Sportsmart, så det har funnits med i tankarna. Men samtidigt har jag hört, i diverse däcktrådar, om folk som upplevt konstiga fenomen på hojen när de blandat olika fabrikat, så därför har jag kollat mest på Pirelli. Har inte testat att blanda fabrikat själv, men det borde väl handla mer om komponenterna i däcket snarare än hur stämpeln på sidan ser ut? :va

:D Den har varit snällt körd, mitt org. bakdäck höll 180mil sen syntes corden...

Jo, jag har nog varit lite feg på rullen hittills.:D

Supercorsa är i princip ett bandäck med lite mönster jue! Kört med Diablo o fortsatt med Diablo Rosso o nu sitter Diablo Rosso II fram som är det senaste i Diablo serien. Hur nöjd som helst o jag har för mig att jag fått ut 6-700 mil på nåt bakdäck. Det inkluderar lite knix o banåka!
Har även fått bäst i test förut. Pålitligt med balans mellan grepp o livslängd.
O varför köra med annat än Italienska däck på donnan?

Lutar kanske åt att jag slänger på ett Diablo Rosso II, och väntar till nästa skifte med att byta t Dunlop.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA