Aprilia-tråden.

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
KaZ skrev:
UR MAKENS DAGBOK:
Lördag kväll:
Hojen startade inte idag, men jag fick knulla i alla fall! :3freak

:yoparty

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
Klockren! Piggar upp i mina flyttbestyr o tillfälligt utan hoj tillstånd..
De avdragna bultarna är urborrade..nya bultar på väg får jag hoppas..
Ska bara få in de jekla flyttkartongerna i nya lyan först..urk..
 
Last edited:

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Idag är det Appe dag på Bikestop i LKPG...

Gissa om jag ska sluta tidigare o köra HOJ...

Bara måste köra en 05:a... :banana



kanske råkar skriva på nått... :huvet

SVINVÄL!!!!!
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Nån som vet om man lagt hojen i si så där fart ca 90 ,, var brukar det upstå sprickor mm ,, var på vilka ställen är vanligast på Millen, nån som har lite erfarenhet ??

MVH San :Bugar
 

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Granne med Gelleråsen.
Hoj
DBS
Vad faan har hänt med vädret i detta land... :huvet här går man och köper sig en riktigt rolig maskin... vad händer, jo kallaste våren/försommaren i mannaminne... :mad: :4skrika :mad:
till vädergudarna... :Bugar :bow :Bugar
Jag vill ut och smiska med mitt Italienska fullblod... :rock
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
anol70 skrev:
Vad faan har hänt med vädret i detta land... :huvet här går man och köper sig en riktigt rolig maskin... vad händer, jo kallaste våren/försommaren i mannaminne... :mad: :4skrika :mad:
till vädergudarna... :Bugar :bow :Bugar
Jag vill ut och smiska med mitt Italienska fullblod... :rock


*fnissar*
Piska, yeah right.
Millen: "- bröö bröö"
Anol "-Jag måste åka hem hojjen är paj, den vill inte varva"
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
crashtestdummy skrev:
*fnissar*
Piska, yeah right.
Millen: "- bröö bröö"
Anol "-Jag måste åka hem hojjen är paj, den vill inte varva"

Och crashtestdummy "-Ja.. gör det så kan jag sy ett par gardiner sålänge.."


:hihi
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Mr San skrev:
Nån som vet om man lagt hojen i si så där fart ca 90 ,, var brukar det upstå sprickor mm ,, var på vilka ställen är vanligast på Millen, nån som har lite erfarenhet ??

MVH San :Bugar

Kåpor, tank, styrhalvor; instrumentramen, sned bakram, koppling/broms grepp, gafflarna, svingen, ljuddämparen, oljetankens upphängningstag, fotpinnar, växel/broms petare, trasiga tändspolar som i sin tur kan ha bulat ramen....

Om du behöver tank så har jag....

Gick det bra med dej?
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Fråga om lack!

tjo...

Ska lacka mina kraschkåpor (Glasfiber)
Dom är nya, dvs. olackade.
Vad ska jag använda för sorts färg?

Vill inte vara med om samma sak som en kompis råkade ut för, dvs. att färgen lyfter och hela skiten såg ut som mosaik när det torkat!


Sen en liten snabbisfråga till, skall i första veckan i Juli fixa X:ets biljävel. det jag behöver få gjort är att lacka en plaststötis fram. (vit). Nån som kan fixa det till en bra peng?

tjing!

KaZ
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
TERMINATOR skrev:
om någon behöver en slavcylinder så kommer jag ha en hemma, speed i örebro vägrar att skicka tillbaka den till TMP så jag måste lösa ut skiten trotts att jag inte behöver den, jag får ge 1200 spänn för den och släpper den billigare.


Blev det bra med radial packningen?? det räckte asså att bara byta den??

Jag fick ett brev från momentum igår... med en blå radial tätning i... tyckte den var ganska "hård"... var din oxå blå och hård???


Hoppas det hjälper på min med... ska byta när det blir bättre väder.. annars kan jag köpa loss idn slav...
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
DaLorD skrev:
Blev det bra med radial packningen?? det räckte asså att bara byta den??

Jag fick ett brev från momentum igår... med en blå radial tätning i... tyckte den var ganska "hård"... var din oxå blå och hård???


Hoppas det hjälper på min med... ska byta när det blir bättre väder.. annars kan jag köpa loss idn slav...


Min är alltid hård :hihi :hihi


so far so good, min funkar bra ensålänge, jo den va blå och hård. jag förhandlar med speed nu och hoppas det löser sig, men det kanske vore bra att ha den hemma, i fall det blir strul men jag har inte tappat en droppe sen jag satte i den blåa hårda
 

Gussy

Gussy
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Nära Häckeberga
Hoj
Yamaha R1 - 06
järnarn skrev:
Har gjort en liten marknadsundersökning, om någon är intresserad.
Jag: 34 år, mc, kort och skadefri sedan -91. Bor i Tokholm. Alla försäkringar nedan är halvförsäkring, där man inte alltid använder skyddsutrustning.
Träsk-Hansa:
Mille R 00 5935
Mille R 01 9966
Mille R 02 11591
Mille 00 5935

Fucksam
Mille R 00 11203
Mille R 02 12184

Länsfuck
Mille R 02 24539
Mille 00 19000

IäffF
Mille R 02 23000
Mille 00 23000

Ganska klart i mitt tycke, men man undrar ju. Hur är det med er, de där andra bolagen verkar ju ändå ha kunder, hur ser era premier på millarna ut!?
MVH

Inte helt billigt med Mille-försäkring när man är under 30 år, haft mc-kort i 1,5 år och bor i centrala Malmö. Betalar 32.000 per år hel/hel hos IF (de andra bolagen skulle ha minst det dubbla) :mad: dock ställer jag av och på den varje gång jag sticker ut och kör, så jag räknar med en årskostnad < 10.000 kr (beror så att säga på vädret mm) :)

Förresten någon som skall köra på Knutstorp den 13 juni med SMC?

/Gussy
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
TERMINATOR skrev:
Min är alltid hård :hihi :hihi


so far so good, min funkar bra ensålänge, jo den va blå och hård. jag förhandlar med speed nu och hoppas det löser sig, men det kanske vore bra att ha den hemma, i fall det blir strul men jag har inte tappat en droppe sen jag satte i den blåa hårda



Gahh...

Jag blir så jävla trött på det här skitvädret... jag vill ju se om kopplingen slirar fortafarande... nu har det varit skitväder i över en vecka..!! :huvet
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
DaLorD skrev:
Gahh...

Jag blir så jävla trött på det här skitvädret... jag vill ju se om kopplingen slirar fortafarande... nu har det varit skitväder i över en vecka..!! :huvet

Sheize mit Kese :huvet !

Vad har du gjort för åtgärder?
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Har läst om att det går att sätta i hårdare fjädrar till kopplingen. Hur specas en fjäder? Finns det DIN-normer?
Hur tar man reda på vad som sitter i så man kan köpa en hårdare om det skulle börja slira en dag?
Hur bra funkar det med extra shimsbrickor om det börjat slira?
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
flugan skrev:
Har läst om att det går att sätta i hårdare fjädrar till kopplingen. Hur specas en fjäder? Finns det DIN-normer?
Hur tar man reda på vad som sitter i så man kan köpa en hårdare om det skulle börja slira en dag?
Hur bra funkar det med extra shimsbrickor om det börjat slira?


Hårdare fjädrar köpte jag av wasa här på sporthoj.. sen har jag bytt radialpackningen i slaven till en o-ring i EPDM samt gjort ordentligt rent där i.

Tyvärr verkar det som om o-ringen inte höll riktigt tätt så jag eställde en ny radialpackning från momentum (tack Terminator :Bugar ) med artikelnummer: AUN 20284

Den har jag fått skickad till mig för 80 bagis... men tyvärr inte hunnit sätta i den igen...

Men jag han testa lite med o-ringen och fick inte kopplingen att slira den lilla tur jag då åkte så med lite tur räckte det att göra rent och verkligen tömma hela systemet....
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
flugan skrev:
Har läst om att det går att sätta i hårdare fjädrar till kopplingen. Hur specas en fjäder? Finns det DIN-normer?
Hur tar man reda på vad som sitter i så man kan köpa en hårdare om det skulle börja slira en dag?
Hur bra funkar det med extra shimsbrickor om det börjat slira?
Halloj.
Fjädrarna har jag å dem är ca 30% hårdare än orginal.
Hittills har alla varit nöjda vad jag vet iallafall utom dalord som haft problem vid bytet.
Men det kan ju bero på andra saker tex. olja, sliten koppling, fel kopplings korg om det är en väldigt tidig 99:a.

Hoppas att man hör av sej, om det är flera som haft problem!!!!!
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
wasa skrev:
Halloj.
Fjädrarna har jag å dem är ca 30% hårdare än orginal.
Hittills har alla varit nöjda vad jag vet iallafall utom dalord som haft problem vid bytet.
Men det kan ju bero på andra saker tex. olja, sliten koppling, fel kopplings korg om det är en väldigt tidig 99:a.

Hoppas att man hör av sej, om det är flera som haft problem!!!!!



Precis... fjädrarna tror jag e bra men det verkar som det e nått annat med min koppling.. Jag läste att det kom en uppgradering av tryckplattan -01 och den nämns på Af1racing.com i samband med barnettkoppling... där finns även ett artikelnummer på den plattan... jag ville beställe en sån men fick svaret att det nummret inte finns enligt TMP... undra om det är olika artikelnummer i olika länder???

återkommer med feedback..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top