Aprilia-tråden.

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Kolla gärna på mitt bygge.

/J

Ser ju helt underbart ut!!! :tummenupp :yoparty :tungan :yoparty :tummenupp
Jag har drömt i de banorna en längre tid nu, men inte satt igång med nåt. Jag är mycket intresserad av hur det går för dig till slut!
Vore ju kul om det gick att klara sig med original insprut också. Kommer du att göra något åt oljesystemet, eller klarar det sig som det är?
Lycka till, och fortsätt din tråd! :tummenupp
 

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Försäkring samt regnr: RSV 1000- 00

Hej, sorry om jag kommer in och frågar saker som redan har frågats och fått svar om. Jag har provat att söka, men inte fått till det. Antagligen p.g.a. någon begränsning på internetkafét.

Då jag är sugen på att byta upp mig från min Suzuki SV 650S till en större twin undrar jag således vad ni betalar, hos vilket bolag samt så behöver jag ett regnr på en 99:a, 00:a eller 01:a så att jag själv kan kolla runt.

Bilsport & Mc, brukar vara billigast för mig. Men de verkar inte vilja försäkra millen men däremot, RSV Tuono, falco etc. vilket i princip är samma hoj.

Tack på förhand.
 

Tellan

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
15min från Vaksalatorg
Hoj
Aprilia Mille-04
Hej, sorry om jag kommer in och frågar saker som redan har frågats och fått svar om. Jag har provat att söka, men inte fått till det. Antagligen p.g.a. någon begränsning på internetkafét.

Då jag är sugen på att byta upp mig från min Suzuki SV 650S till en större twin undrar jag således vad ni betalar, hos vilket bolag samt så behöver jag ett regnr på en 99:a, 00:a eller 01:a så att jag själv kan kolla runt.

Bilsport & Mc, brukar vara billigast för mig. Men de verkar inte vilja försäkra millen men däremot, RSV Tuono, falco etc. vilket i princip är samma hoj.

Tack på förhand.


8500,- Hel/Helår på en 04 Tuono hos Bilsport och Mc 35års förs.

Mvh.
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld

Då jag är sugen på att byta upp mig från min Suzuki SV 650S till en större twin undrar jag således vad ni betalar, hos vilket bolag samt så behöver jag ett regnr på en 99:a, 00:a eller 01:a så att jag själv kan kolla runt.

Bilsport & Mc, brukar vara billigast för mig. Men de verkar inte vilja försäkra millen men däremot, RSV Tuono, falco etc. vilket i princip är samma hoj.

Tack på förhand.

Kolla in Tellans Touno 04:a Tellan, den är i toppskick och dessutom står den i Uppsala o väntar på sin nästa ägare! :tummenupp
 

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Det var synd x2

Kolla in Tellans Touno 04:a Tellan, den är i toppskick och dessutom står den i Uppsala o väntar på sin nästa ägare! :tummenupp

Då får väll jag säga synd, synd.
Dels så är en 04:a över min budget, och dessutom så hade Uppsala varit perfekt OM jag nu varit där. Nu är jag i Thailand så Uppsala är lååååångt bort. Närmre o köpa en mc i Tyskland juh! haha (eller Australien för den delen)

//Daniel
 

Fidden

...
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Falco + Kawasaki zzr1100
Hej, sorry om jag kommer in och frågar saker som redan har frågats och fått svar om. Jag har provat att söka, men inte fått till det. Antagligen p.g.a. någon begränsning på internetkafét.

Då jag är sugen på att byta upp mig från min Suzuki SV 650S till en större twin undrar jag således vad ni betalar, hos vilket bolag samt så behöver jag ett regnr på en 99:a, 00:a eller 01:a så att jag själv kan kolla runt.

Bilsport & Mc, brukar vara billigast för mig. Men de verkar inte vilja försäkra millen men däremot, RSV Tuono, falco etc. vilket i princip är samma hoj.

Tack på förhand.

Jag ger 5400 halv/hel för min Falco -01 hos TH. Bor i Nacka. PM:ar mitt regnr om du vill kolla lite själv.
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
2845184 Hej, sorry om jag kommer in och frågar saker som redan har frågats och fått svar om. Jag har provat att söka, men inte fått till det. Antagligen p.g.a. någon begränsning på internetkafét.

Då jag är sugen på att byta upp mig från min Suzuki SV 650S till en större twin undrar jag således vad ni betalar, hos vilket bolag samt så behöver jag ett regnr på en 99:a, 00:a eller 01:a så att jag själv kan kolla runt.

Bilsport & Mc, brukar vara billigast för mig. Men de verkar inte vilja försäkra millen men däremot, RSV Tuono, falco etc. vilket i princip är samma hoj.

Tack på förhand.
Halloj...
Aprilia Falco 00:a kostar 5100:- för hel/hel på Mc&Bilsport 30+ försäkring.

wasa
 

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser
Halloj...
Aprilia Falco 00:a kostar 5100:- för hel/hel på Mc&Bilsport 30+ försäkring.

wasa

Falco -02 kostar 11000 HALV/hel hos bilsport & mc, jag är 24 och bor i Linköping.
Haft kortet i fyra år.

Fi fan

Nånting säger mig att det inte blir billigare när jag ska teckna ny försäkring i maj.. :gnissla
 

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Den som väntar på något gott...

Falco -02 kostar 11000 HALV/hel hos bilsport & mc, jag är 24 och bor i Linköping.
Haft kortet i fyra år.

Fi fan

Nånting säger mig att det inte blir billigare när jag ska teckna ny försäkring i maj.. :gnissla

Det du väntar på är alltså när du har haft körkortet i 5 år, då blir det en rejäl sänkning. Ett tips är oxå att gå med i SMC, så får du 10% rabatt på försäkringen vilket blir 1100kr om din kostar 11 000kr vilket då gör att det trillar ner precis under 10 000kr-
Bilsport & Mc´s premier verkar ligga kvar på samma nivå som förra året.

//Daniel
 

LeChef

Jag kan slå riktig Bearnaise!
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Sthlm/öfre
Hoj
Monster fully dressed!!!!!
gaffel mått!

Kan ngn som har en aprilia rsv mille r factory med radial bromsar måtta diametern på sin gaffel på benen vid infästningen vid kronan och pma det till mig?

Skulle vara sjukt snällt...:tummenupp
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Besikning av nya hojar med slipon?

Hej!

Finns det något hinder att besiktiga nya hojar med slipon förutsatt att ljudnivån ligger under 103db? Jag har en 02a som reggades in först 03 och undrar om den täcks av något som bland annat bilar av samma årsmodell och nyare är helbilsgodkända inom EU och som då kräver att man besiktigar med orginalblåset? Jag har en G&G pipa med DB-killer på och vill slippa krångla med att byta till orginal och sedan tillbaks till slipon igen efter besiktningen.

Då får väll jag säga synd, synd.
Dels så är en 04:a över min budget, och dessutom så hade Uppsala varit perfekt OM jag nu varit där. Nu är jag i Thailand så Uppsala är lååååångt bort. Närmre o köpa en mc i Tyskland juh! haha (eller Australien för den delen)

//Daniel

Är du i Thailand så kan du köpa en Honda VFR400 billigt! http://www.asiatradingonline.com/bikesvfrparts2.htm
 
Last edited:

HELS

Precis så långsam som det ser ut
Gick med
15 Dec 2006
Ort
I lada
Hoj
F4i "sport deluxe"
Hej på er allihop

Jag har en liten snabbfråga:

Jag håller på att köra in mig på en rsv 02:a som har fungera bra hittills. Igår rynkade jag dock lite på ögonbrynen när fick se att “instrumenten” var nollställda efter en kort paus. Jag är övertygar om att batteriet sitter ordentligt…

Någon som har en ide om vad det kan vara d.v.s. det några “standardglapp” i elsystemet ?
 

ToTheMax

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2007
Ort
Gävle
Hoj
letar
Tjena

Har en kompis med en mille factory 04, som hade bråttom när han startade hojen och drog lite på gasen innan mätarna hann göra sin självkontroll.
Efter det så har lampan för växling/rödmarkering börjat att lysa redan vid 6000 varv.

Hur återställer man detta, han har provat att koppla ifrån batteriet och låta den stå ett tag. Men det verkade inte fungera?
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ville bara tipsa om att MC-Huset i Malmö har en KALASFIN RSV R av 2002 års modell i den klassiska svarta färgen med exakt 0 mil på mätaren! 79 900 skulle de ha för den igår. Jag har nog aldrig vart så sugen på att sälja mig själv. :drool
 

HELS

Precis så långsam som det ser ut
Gick med
15 Dec 2006
Ort
I lada
Hoj
F4i "sport deluxe"
Hur återställer man detta, han har provat att koppla ifrån batteriet och låta den stå ett tag. Men det verkade inte fungera?

Kolla på: http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp

Bara att ladda hem handboken

ps. 6000 är standard på 02 - kanske förklarar en del


En sak till:
Jag försöker assistera tjejen i ett hojbyte vilket har medfört en del problem eftersom hon är 1.61 d.v.s. sänkning är nästintill ett måste om man inte skall köra custom.

1: Är falcon lika "stor" som millen d.v.s. lång mellan styret och sadeln?
2: Det finns tydligen säkningssattser till Tuonon - är det troligt att man skulle kunna meka på ett sånt på Falcon eller? jag har bara sett dom på bild svingen är ju uppenbarligen annorluda...
 
Last edited:

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Hej,

Börjar bli riktigt nyfiken på Falco. Ni som åker det nu, hur är cykeln? Vilken typ av körning gör ni, lagom marchfart? Passar den på kurvig landsväg eller är det mer en "åka-forthoj"? Vad tycker eran passagerar om att åka bakpå? Något spec. man ska tänka på när man letar objekt?

Ska provköra och skaffa mig en egen uppfattning så fort jag blir frisk, just nu vill ja bara få frossa andra synpunkter.
 

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser
Det du väntar på är alltså när du har haft körkortet i 5 år, då blir det en rejäl sänkning. Ett tips är oxå att gå med i SMC, så får du 10% rabatt på försäkringen vilket blir 1100kr om din kostar 11 000kr vilket då gör att det trillar ner precis under 10 000kr-
Bilsport & Mc´s premier verkar ligga kvar på samma nivå som förra året.

//Daniel

11000 är med SMC-rabatten..
Och ja, jag väntar på fem år med kortet.. (Kan inte med ord beskriva hur mycket jag väntar) :mad:

Känns lite drygt bara att jag nu är fattig (student) och har hög premie (kortet i fyra år).
Nästa år har jag förmodligen fin årslön och betydligt lägre premie.
Kan jag inte få betala den billigare premien i år, och den dyrare nästa år? :)
 

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser
Hej,

Börjar bli riktigt nyfiken på Falco.

Jag säger bara: Brööl! :yoparty


Jag har svårt att tro att jag någonsin kommer att byta ner mig till en radfyra. Provkör får du se!

Jag åker på lite trafikövningar på sviestad med min, det går allderles utmärkt. Kan inte säga att jag blir ifrånåkt pga effekt direkt. Riskokarnas toppeffekt äter du upp med effekt över hela registret. :tuttar
Riktigt nöjd med kvalitetskänslan också. Helt annat än min förra hoj, Yamaha BT1100.

..och till sist. Det ju en italienare! :tummenupp

Marsfart? Den går alla tiders i alla farter!
Vägar? Alla vägar som inte är grusvägar!

De e ba å bju an!!! :D



Edit: Min bror fick ont i röven när jag skjutsade honom 60mil.. :D
Nja, jag gillar inte alls att skjutsa på min. Balansen blir inte alls bra tycker jag (gick mycket bättre på bullen). Sen är det jävligt obekvämt, för båda!
 
Last edited:

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Ptja.. radfyra är inget alternativ.. blir det något blir det en V eller L-twin, såklart! :) Förresten så känns det som twin blivit mer popis tills i år?
Kanske har jag hittat rätt modell i Falco? Den ska vara "lagom" och passa till ett "sport-touringtempo" på kurviga goa landsvägar!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top