Aprilia-tråden.

Tette11

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2008
Ort
SMB-Dalarna
Hoj
-00 Aprilia SL1000
Aprilia träff...

Är det någon som vet om det blir nån Aprilia träff i sommar? :yoparty
 

Bifogat

  • Kopia av DSC00424.JPG
    Kopia av DSC00424.JPG
    184.8 KB · Visningar: 54

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Massa text och bilder på nya hojen....

Tjusig hoj! Såna där resor är pest och pina när man genomför dom, men blir minnen för livet och är alltid populära att berätta om när man sitter och ljuger över några öl... :D
 

IronMike

Guest
Tjusig hoj! Såna där resor är pest och pina när man genomför dom, men blir minnen för livet och är alltid populära att berätta om när man sitter och ljuger över några öl... :D

så sant så sant... minne för livet, precis. det blev en ljugar-story vi pilsner redan ikväll, inför hojåkar-polare med stora öron. men det är kul, alla har ngt unikt att berätta!

man ska aldrig tveka inför ett ev äventyr, folk gör alldeles för få äventyr tycker jag :) ..jag grämer mig varje dag över att vi inte har några vita fläckar på kartan kvar...
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
Det tvistas en del om det här och en del hävdar att det är voodoo och inte ger ett skit.
Men så vitt jag kan bedömma verkar dom flesta vara överens om att effekten är rätt liten men den finns (2-3hk).

Evo-kitet har en del problem med läckage där gummiflärpen inte sluter tätt mot tanken.
Inte så bra eftersom det blir raka spåret ner i trattarna.
Ironbite-kitet verkar funka bra (har det själv). Tätar betydligt bättre.
Se'n finns det endel som byggt egna kit. Dom flesta verkar använda
tätningslister lister till bildörrar som utgångsmaterial.
Resultatet blir något som liknar Ironbite-kitet....om man e händig.

Finns säkert fler där ute med mer erfarenheter...
Men sök på AF1-forumet där finns massor att läsa om detta....

Tack för info. Jo, har listat ut att det måste tätas bra, läst att vissa fettar ganska tjockt på listen. Och som du säger funderar jag på att köpa ett filter och göra denna själv, en som verkligen tätar.

Annars, vat nån vad det finns för "strypningar" som man ev. kan avlägsna på min modell. Tänker då på t.ex. 2001-03ans för lilla luftfilter som byts mot 00ans för bättre andning.
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
Körde hem min nya mille från Lund till Sthlm igår mån...

Sov inget natten före, väckarklockan ringer ändå kl 07..gör mig iordning, kilar till Arlanda. Då visar det sig att flighten är inställd :S å framflyttad till efter lunch, så jag kom till Lund kl 15 - nu blev det visst bråttom (!!!!!) eftersom jag bara hade med mig svart visir.

Fixar allt där nere, å börjar rulla hem.. Redan vid Ljungby så frös jag :huvet :huvet

Resterande mil är en ren plåga (svinaktigt kallt..) ..


det är ren kärlek :) :tummenupp

Åååå din jaevel ! :D :D :D Läcker sak det där:tummenupp
Köpt på Nordbecks eller?
Hade span på den å missade med ett par da'r.
Fick bli en snik -07'a i stället.


ja den är riktigt go !! ..
köpte den precis innan den skulle skeppas iväg och inte ångrat det en
sekund :tummenupp

hoppas du blir nöjd med maskinen , men det lär du bli :)
 
Last edited:

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Alltså: Mitt problem är ju att jag är kräsen...jag vet vad jag vill ha, tex är jag synnerligen tveksam till andra färger än svart/grått på en äldre mille. Eftersom jag motivationsmässigt befinner mig i en svacka vill jag inte skruva en massa på nya hojen (jag har alltid tidigare skaffat mig "skruvprojekt") och därmed vill jag helst ha en som de flesta nödvändiga moddar redan är gjorda på. Det ska dessutom vara en som är i bra skick, till rätt pris och inom ett lagom avstånd. Spänning, överraskning och choklad hade också varit trevligt. Sa jag att jag var lite kräsen? :huvet

Så farligt stor skillnad på försäkringar är det inte för mig, diffar ca 3000:- per år mellan -01:eek:r och senare. Ca 7000:- halv/hel för en -00:a och ca 10500:- halv/hel för en -03:a

Som sagt var,så svårt att pruta är det inte. Det är mer vanskligt om man har åkt långt för att kolla på en hoj för då är det lite surt att åka hem utan den för att man inte kommer överrens om priset.

Jaja, jag fortsätter tråla blocket på dagarna. Annars skulle jag ju bara ägna mig åt nyttigt arbete istället... :tungan

Massa hjälpsam text
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Körde hem min nya mille från Lund till Sthlm igår mån...


Resterande mil är en ren plåga (svinaktigt kallt..) .. när jag kommer till Jönköping (vilket var målet för att stanna å värma mig, så var det bara läge att fortsätta marscha i 200 för att istället hinna till Södertälje innan mörkrets inbrott. Där börjar ju vägbelysningen...

Dock tvungen att stanna i Ödeshög, pga borttappad känsel i händer & fötter. Då hade jag 24 mil till Sthlm, och kl var 19.15. Alltså, 21 mil till Södertälje. 60 minuter till det är kolsvart ute...

Jag hann precis. Det var "fullgaz" Ödeshög-Södertälje - (ifall ngn är nyfiken -man kan hålla jämn gas på 6an i 210 och komma 21 mil, och ha ngn enstaka dec kvar i tanken =) ) Men det var ändå mörkt, och kallt så in i helvete.

Värst påvägen är nog Jönköping, från Värnamo så droppade nog tempen 10 grader till Jönköping, dalgång, vättern, vatten, mörka moln.. Fyfan. Rått, hur kan man bo där och samtidigt vara kristen? :huvet :rolleyes:

Men mannen du kunde väl kontaktat mig så kunde du fått värma dina frusna fötter/händer och samtidigt fått ett rejält mål mat hemma hos mig ni 08 är så:dummer :D . Vättern Suger på våren då den håller tillbaka värmen men äger på hösten då den håller uppe värmen istället.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Körde hem min nya mille från Lund till Sthlm igår mån...

Fan vad nice, bara att gratulera. :) :tummenupp

När jag skulle hämta min i blekinge förra sommaren så brände den nyligen betalda italienska kvalitetsmotorcykeln startreläet när jag ska sticka från säljarens garage. Så jag fick springa igång den mha de medhavda kompisarna. Sen kärringstoppade jag när jag hade tankat, tji fick jag för att jag lät hojen stå på tomgång och bröta medans jag stog i kö för att betala.. :rolleyes:
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Provkörde en Tunio hos Superbike i söndags. Jag tycker det var en grymt skön hoj att köra. Funderar på att byta min CB1300 mot sådan. :)
 

IronMike

Guest
Grattis till en snygg hoj, det var härligt muller vid Rosenhill idag:tummenupp

Hehe tack, din går inte av för hackor heller.. Snygg hoj! Vi får styra upp en rejäl twin-gruppkörning tycker jag. Du som bor i Gnesta, du har väl bra koll på alla grymmavägar där nere? :)

/ Micke

Men mannen du kunde väl kontaktat mig så kunde du fått värma dina frusna fötter/händer och samtidigt fått ett rejält mål mat hemma hos mig ni 08 är så:dummer :D . Vättern Suger på våren då den håller tillbaka värmen men äger på hösten då den håller uppe värmen istället.

ah vad synd, haha jag va helt förstörd när jag kom ner till jönköping. svinkallt blev det, jag som redan var stelfrusen, men mitt mål var att plåga mig själv upp till donken vid linköping :(

ska ha det i åtanke nästa gång :)

men satan vad skön vägen är vid vättern, där vill man ju bara cruisa maxfart, sköna svepande kurvor! :yoparty
 
Last edited:

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Fan vad jag blir avund:huvet
Minna vägar! Och inte jag var med:gnissla
Nästa vecka ska jag testa min prilla:yoparty
Sugen som fan:yoparty
Testa om det blev bra med den nya sättningen och bänkningen:tuttar Hade

:hojsmilie

Det blir fler tillfällen var inte ledsen:pannkyss
Din o Pbas väg från färjan var i riktigt bra skick, inte alls mycket grus..ännu mer avis nu:tungan

Vad har du gjort med hojen då och vad blev resultatet av bänkningen?
Visst fasen hade du bänkat den förrut? Intressant att veta om det blev någon skillnad.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Nån som vet om och isf vart man kan köpa en strykrona för att bygga om Falcon till fighter? Har ingen lust att lägga en massa pengar på det egentligen, men saknar körställningen man har med fighter.... Tror dessutom att hojen skulle göra sig fint som fighter.
 

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Hehe tack, din går inte av för hackor heller.. Snygg hoj! Vi får styra upp en rejäl twin-gruppkörning tycker jag. Du som bor i Gnesta, du har väl bra koll på alla grymmavägar där nere? :)

/ Micke
Tackar :)

Absolut lite Twin körning i sörmland låter najs:D. Vi skulle kunna ta en runda lite längre fram i vår, när det blivit lite varmare och förhoppningsvis mer grusfritt.

Annars är ju den närmaste muller körningen den 1:a Maj till Skokloster som Fredde skriver. Det står lite mer om den på La famiglia Aprilia sidan.


Lelle
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Det här är ju inte en krona för cross-styre, men skulle det funka?
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=2476

Hmmm, man får ju onekligen upp styret en bit. Men man får inte det grymma fighterutseendet :) Vill dessutom gärna ha ett crosstyre eftersom det är rakare och bredare, ger en annan körställning (Väldigt behagligt vid bakhjulskörning).

Men tack för tipset!

Någon som vet om Millens styrkrona passar på Falcon?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top