Aprilia-tråden.

Annte

Varför vinkar dom med knuten näve?
Gick med
13 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV Mille -00
Blev sugen på en RSV mille

Hej alla Aprilia åkare, hade bestämt mig för att köpa en Firestorm VTR 1000F. Men nu har jag upptäckt att RSV mille och blivit hemskt pepp på en sån istället. Det rör sig i så fall om en lite äldre typ -99. Men nu till frågan, hur är de att åka lite längre på? Fungerar det att på en lite längre tur ta med tjejen? Allt är väll en fråga om kompromisser, men om man nu skulle jämnföra med en Firestorm. Vad tycker ni?

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
jag är 182cm och har kört 125 mil på en dag utan att vara mer än normalt trött,
jag har kört måda "gamla" och nya generationens mille och gillar båda helskarpt,
jag kan nog ju bara tala för mig själv men jag tycker den fungerar bra som "tourer åxå",, har gjort 2 semestrar till tjeckien utan att kroppen klagat.
och jag e INTE elitgymnast :tummenupp

mvh jocke

Hej alla Aprilia åkare, hade bestämt mig för att köpa en Firestorm VTR 1000F. Men nu har jag upptäckt att RSV mille och blivit hemskt pepp på en sån istället. Det rör sig i så fall om en lite äldre typ -99. Men nu till frågan, hur är de att åka lite längre på? Fungerar det att på en lite längre tur ta med tjejen? Allt är väll en fråga om kompromisser, men om man nu skulle jämnföra med en Firestorm. Vad tycker ni?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

~190 lång tämligen plågad endurolekamen (van att hantera mjölksyra, etc :hihi ) - sitter som en kung på Millen (01:a) - en tur på 50 mil är inga problems, det är en fin dagstur, fruga som inte når till tanken med nävarna bakpå, och samma 50 milsrunda var ungefär max vad jag pallade... :D

/J

RAIJAN

Medlem
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
2015 BMW S1000RR
:p jocke då ^^ hehe. Ja då fick man tag på en mille tillslut :D elr rättare sagt av med min gamla hoj. köpte Jockes halv nera :D hehe och ska såklart fortsätta att sätta på kolfiber :p körde den runt 5h igår och sitter som gjuten :D
Hoppas man blev fotad på bulten igår när jag var på hemväg från köping.

Annte

Varför vinkar dom med knuten näve?
Gick med
13 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV Mille -00
jag är 182cm och har kört 125 mil på en dag utan att vara mer än normalt trött,
jag har kört måda "gamla" och nya generationens mille och gillar båda helskarpt,
jag kan nog ju bara tala för mig själv men jag tycker den fungerar bra som "tourer åxå",, har gjort 2 semestrar till tjeckien utan att kroppen klagat.
och jag e INTE elitgymnast :tummenupp

mvh jocke

humm, hade ju nästan hoppats på att nån skulle avråda mig från ett köp om jag ville kunna åka lite längre... nu måste jag ju nästan köpa en RSV Mille... :confused:

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
För mig var Salus Ansvar (moderna försäkringar?) i särklass billigast!
Vill man ha Bilsport&Mc får man snällt välja en Tuono...
Trygg Hansa har ibland vettiga priser på sporthojar, men det skiljer från gång till gång känns det som :va

Tackar för tipset.
Salus var nere på halva priset mot närmsta konkurent, som var just Trygg Hansa.
Det enda som saknas nu är ett godkännande från kassörskan här hemma...

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Tackar. Vilken hoj det är :banana Har visserligen bara haft den i 3 dagar men man bildar sig en uppfattning relativt fort och den här hojen verkar ha allt. Är min 11 hoj så lite har man att jämföra med.

Tror jag är lite småkär :tungan
Vi får se till att mullra ihop någon gång:tummenupp

knugen78

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Hoj
Aprilia RSV 1000 Factory -05
Hjälp

Hej folket.

Efter många om och men har jag äntligen skaffat min drömcykel, en Mille Factory:krama

Dock har jag oxå lyckats trasa sönder mitt högra blinkerglas bak.:huvet
Vet någon var jag kan få tag i ett nytt? Gärna Gbg-trakten med omnejd.

Om jag postat detta i helt fel tråd är jag hemskt ledsen, och ber ödmjukast om ursäkt.
Kanske Admin kan flytta rätt i sådana fall?

Tack

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...