Aprilia-tråden.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Jo det skiljer, allafall på varenda bolag jag kollade. För mig kunde det skilja nästan 500kr/mån. 01-03 har några hästkrafter mer, verkar som dem hojjarna går över nån "gräns" för de är iaf dyrare!

Var väl egentligen anledningen till att jag valde 00an, för att spara den där extra 500ingen till bensin och däck.

Vad betalar du i försäkring på 00an? halv/hel ålder?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
På -00:an fick jag pröjsa 4000kr/år halvförs/helår.
En -01 skulle kosta 6500kr/år

28år.

Kör helförsäkrat/helår hos länsförsäkringar. Pyntar ungefär 9000:- för det. Har visserligen hojen reggad på farsan, men betalar lite extra för att jag också ska få köra med den.

(Och för att vi inte ska behöva ta snacket om huruvida detta är tillåtet, vem som är huvudanvändare, försäkringsbolagets invändningar och begränsningar ang. detta så kan jag meddela att jag varit väldigt tydlig när jag pratat med dem. Så de vet hur det ligger till och det har inte varit några problem med det.)

pyro

989512
Gick med
28 Jan 2006
Hoj
Crf450HM -03 Crf250 -10
Vad tror ni om denna? En tappad Mille R -03 1500mil för 40k.
Bra skick för övrigt. Bra köp?

Bifogat

• APR05-3.jpg
    APR05-3.jpg
    177.5 KB · Visningar: 104

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös...
Vad tror ni om denna? En tappad Mille R -03 1500mil för 40k.
Bra skick för övrigt. Bra köp?

Känner igen den där, rsmotorcyckles va? :D Har kollat in den också och med svenska mått är det ju ett ok pris på den. Men lite lurig tycker jag den är ändå, om det nu är samma hoj vi snackar om...

Framlyktan är är ju trasig vilket iofs inte gör så mycket eftersom man ändå måste byta den. Däremot begriper jag inte riktigt hur den har gått sönder, som jag uppfattar det är den är sprucken på undersidan av glaset. Ser ut som den gått emot något mellan framhjul och underkåpan och då är ju gaffelbenen i riskzonen. Om du kollar bilden rakt framifrån så ser det också ut som märken på gaffelbenen, svårt att säga hur stora men ändå märken. Värt att kolla upp tycker jag, en sådan gaffel är ju inte billig.

Även tanken ser lite repig ut men det fixar ju en lack. Sen var det ju lite annat småskit som spegel, kopplingsgrepp och växelpedal. Även toppkåpan ser lite stukad ut under vänster spegel men svårt att säga från bilderna hur mycket.

Som sagt, det kan ju vara en hygglig deal men jag skulle nog inte köpa den utan att kolla igenom den på plats först.

/R

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Leo Vince 2-2 system med titandämpare. Mille 01-03, Tuono 03-05

Vad kan ett skäligt pris för ett nytt sånt här system vara?

Se bifogad bild

Bifogat

• leovince.jpg
    leovince.jpg
    57.3 KB · Visningar: 59

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Inte mer än 10k? det är ju också nypris jag pratar om.

Är det nytt i butik eller nytt beg?, eftersom Smalt systemet ligger på ca 16-17k och det ger mer effekt så skulle jag inte kunna rekomdera att köpa det om det kostar ungefär lika mycket.

Ska man köpa helsystem så köper man antingen Acra EVO6 annars Smalt 60mm om man ska gå en biligare väg så är slip-on nästan lika bra.

Fördelen med 60mm helsystem är mest om man ska i med störe kolvar m.m då ger det mest skilnad i effekt.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Nytt begagnat, aldrig monterat.

Funderar dock på att vri i hop ett 2-2 själv istället.

Är det nytt i butik eller nytt beg?, eftersom Smalt systemet ligger på ca 16-17k och det ger mer effekt så skulle jag inte kunna rekomdera att köpa det om det kostar ungefär lika mycket.

Ska man köpa helsystem så köper man antingen Acra EVO6 annars Smalt 60mm om man ska gå en biligare väg så är slip-on nästan lika bra.

Fördelen med 60mm helsystem är mest om man ska i med störe kolvar m.m då ger det mest skilnad i effekt.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag har inget sådant att sälja. Tänkte bara på vad det kunde vara värt att ge vid ev köp. Tror inte det spelar ngn roll att det är till en äldre modell. Se tex priserna på Akra systemen till Mille o Tuono, de ligger ju inte under 10 precis.

Jaakko

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
2003, Aprilia RSV 1000R mille.
Pc3

Tjena

Nu har det trillat ner lite grejer från det gyllene landet till prillan, gött :yoparty

Dock har jag stött på problem med att mappa själv med PCIII, kort sagt hojen går som en påse nötter. PC verkar fungera, den får kontakt med datorn så jag ser varvtal osv. Jag kan ladda in dom förinställda mapparna men det blir ingen skillnad på hojen när jag provat. Jag ska bänka den till våren men vill ju lära sig lite om hur man gör.

Några tips om vad det kan röra sig om?
Vilket chip ska jag kolla efter till hojen?

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Tjena

Nu har det trillat ner lite grejer från det gyllene landet till prillan, gött :yoparty

Dock har jag stött på problem med att mappa själv med PCIII, kort sagt hojen går som en påse nötter. PC verkar fungera, den får kontakt med datorn så jag ser varvtal osv. Jag kan ladda in dom förinställda mapparna men det blir ingen skillnad på hojen när jag provat. Jag ska bänka den till våren men vill ju lära sig lite om hur man gör.

Några tips om vad det kan röra sig om?
Vilket chip ska jag kolla efter till hojen?

Visst är det till en<-03 du har pc3an till? har du syncat trottel positionen i pc3 med hojens?(man gör det i pc3 programet)

Jaakko

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
2003, Aprilia RSV 1000R mille.
Visst är det till en<-03 du har pc3an till? har du syncat trottel positionen i pc3 med hojens?(man gör det i pc3 programet)

Ja precis det är en -03, synkat... nej det har jag nog inte. Jag har inte förstått mig på programmet helt då, hur synkar man det i renaste svenskan?

Jimmy

Guest
Vad betalar du i försäkring på 00an? halv/hel ålder?

383kr/mån ½. Fetasnokens gamla -00 mullerbarn:tuttar 34 år bor 2 mil utanför Hstd. Men då tillåter inte Salus att jag ställer av, utan samma premie gäller. Har en annan metod dock som får ner kostnaden högst avsevärt under vintern.:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept