Aprilia-tråden.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
betryggande ord :) har bra aprilia meck där jag bor.service kommer själklart att göras där!!..... inte på SNÅL AVA.vart kan man handla på nätet då?? adresser? :tummenupp
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
:D nu är jag med er tvin människor.vilken jävla underbar o grym hoj rsvr är...blev en 02a med 200 mil på mätaren,nyskick.körde hem den i ösregnet.....16mil genom sthlm och på motorväg=jättekul?? jo det va fan kul....lyx hoj.kan inte fatta att jag gillade r1an,,,,den känns ganska värdelös i jämförelse. :D
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
r1666 skrev:
:D nu är jag med er tvin människor.vilken jävla underbar o grym hoj rsvr är...blev en 02a med 200 mil på mätaren,nyskick.körde hem den i ösregnet.....16mil genom sthlm och på motorväg=jättekul?? jo det va fan kul....lyx hoj.kan inte fatta att jag gillade r1an,,,,den känns ganska värdelös i jämförelse. :D

Grattis då !! :rock :crash
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
tack...ska till garaget och göra den riktigt fin.....putsa och åter putsa***************
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
r1666 skrev:
tack...ska till garaget och göra den riktigt fin.....putsa och åter putsa***************

F-n va kul åå höra!!! :D :D :D

grattis... samma känsla hade jag för min när jag köpte den...
hade zxr innan. Nu byter jag nog aldrig.. :tummenupp

vi får ta och rejsa lite snart då!
bara 19 dagar kvar nu till jag får tebaks lappen!!! :fakta

:bow
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
KaZ skrev:
F-n va kul åå höra!!! :D :D :D

grattis... samma känsla hade jag för min när jag köpte den...
hade zxr innan. Nu byter jag nog aldrig.. :tummenupp

vi får ta och rejsa lite snart då!
bara 19 dagar kvar nu till jag får tebaks lappen!!! :fakta

:bow


ja fan!! skulle aldrig byta....svinkul hoj som går på slangen bara man kollar på gasen!!! .......tyvärr.lekte lite i dag och gjorde några hårda nedslag*kadonk* packboxarna är trasiga...shit. typ 3000 att börja spara ihop trills nästa onsdag då.inget slipon den här månade iaf,men den låter gött om orginal pipan också(avstrypt). :D :D :D ,men det känns som det är värt varenda krona man lägger på rsv r millen då den garanterat alstrar 200%glädje.

klart vi ska rejsa.får fixa det när lappen återvänt till sin ägare**
kanske dra kvarsebovägen ner till vägarna runt norrköpning,finns några riktigt bra TvIN sträckor där. :tummenupp


nån som demonterat framgafflarna själv?? är det jobbigt/svårt??skulle bli billigare om man kom med lösa ben sa MR:mek
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Öhlinsgaffeln är kanske inte så stryktålig som man tror... packboxarna verkar vara en känslig punkt på dom... tydligen vad jag hört, så ska man vara lite försiktig när man spänner fast hojen på släp och inte pressa ned gaffeln för mycket... packboxarna kan ta stryk. Har gjort ett antal hårda nedslag i början innan jag vande mig vid dessa powerwheelies men den klarade sig som tur var.

Grattis till en superduperhoj! Kör försiktigt nu!

/Micke
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
mikcar skrev:
Öhlinsgaffeln är kanske inte så stryktålig som man tror... packboxarna verkar vara en känslig punkt på dom... tydligen vad jag hört, så ska man vara lite försiktig när man spänner fast hojen på släp och inte pressa ned gaffeln för mycket... packboxarna kan ta stryk. Har gjort ett antal hårda nedslag i början innan jag vande mig vid dessa powerwheelies men den klarade sig som tur var.

Grattis till en superduperhoj! Kör försiktigt nu!

/Micke

öhlins ja!! det första man får upp på rsvr.net på suspension länken är ju just packboxar!!!...vet dock inte om priset(billigare än hemma)inkluderar båda benen ca:600kr,jag fick ett pris av mek på ca :700kr per ben och då blir det ju typ 1400 för boxarna vilket jag tycker låter dyrt!
nån mer som vet??

tack micke!! japp en suPer hoj är det allt :tummenupp
tråkigt bara att saker går sönder,jävla osis.men jag fick den billigt så jag får stå ut :rolleyes:
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Mina packboxar gick efter 600mil, fick dom på garantin.
Så snacka med en Apriliahandlare ,dom har ju 2års garanti.

Fan att man bor så långt norrut....nån +grad & snö idag...
ställde på igår..... :(

Såhär ser rejjsern ut:
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
:squid
 

Bifogat

  • mille mindre.jpg
    mille mindre.jpg
    112.8 KB · Visningar: 320

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
fan så snygg :tummenupp just det...garanti!! det är väl bara att ringa stället den är såld på eller<??har även mailat öhlins och frågat dom om det ska vara så...200 mil bara!! lite klent :(

hatar snööö...=äckligt.passa sig för isfläckar evil2. :D
 
Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
shit.....

verkstaden skickade iväg en réklamation idag så,nästa helg då jävlar ska jag åka :D passa på att njuta ni som inte har läckande gafflar :D .får väl surfa runt på rsvr hela helgen istället.......kolla va snyggt det är med detta system på hojen!! aca kan sina grejer. :D :D :D
 

Bifogat

  • brookewall5_sm.jpg
    brookewall5_sm.jpg
    8.2 KB · Visningar: 492

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Det verkar ju fixa sig på garantin för dig r1666 :tummenupp
Själv har man gasat som ett svin i värmeböljan idag.....
ca 20mil i +10c :rock
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
evilv2 skrev:
Det verkar ju fixa sig på garantin för dig r1666 :tummenupp
Själv har man gasat som ett svin i värmeböljan idag.....
ca 20mil i +10c :rock


ska nog gå och köpa en stor flaska kallafettning och en tvättsvamp!! DET ÄR JU NÄMLIGEN MINST LIKA KUL ATT PUTSA SOM ATT ÅKA :mad:

LIKA BRA ATT SPARA PÅ DOM 206 MÄTARMILEN :mad:

ride om boys.......

/Mr:puts
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
r1666 skrev:
ska nog gå och köpa en stor flaska kallafettning och en tvättsvamp!! DET ÄR JU NÄMLIGEN MINST LIKA KUL ATT PUTSA SOM ATT ÅKA :mad:

LIKA BRA ATT SPARA PÅ DOM 206 MÄTARMILEN :mad:

ride om boys.......

/Mr:puts

nu med ny dator också!!! inte bra p boxarna som gick!!! hd krash kom också....jävlar....

köpte en piss dator på onoff för 8000 laxar....

men ny är man med i spelet igen...fick lite abstinens---
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
r1666 skrev:
nu med ny dator också!!! inte bra p boxarna som gick!!! hd krash kom också....jävlar....

köpte en piss dator på onoff för 8000 laxar....

men ny är man med i spelet igen...fick lite abstinens---

Hur lång väntetid är det på att få boxarna bytta?
fick vänta ett bra tag ifjol ja...

hipp hopp, nu ere bara 13 dagar kvar tills jag får lufta nya burken :fakta ... gah... måste iofs byta bromskontakt för bakbroms (210:) , byta framdäck ev. bakdäck med. Och ställa lyset. (står för högt) Sen skall min lilla katt besiktigas... Undra om den går igenom med slip-on??? tror inte det, dock fick J-bone igenom sin med sina yoshi på?!?! Jaja, tänker nog inte prova..
ere ingen som har nåt skoj att berätta? nån som gjort nån ny moddning på sin prilla? :tummenupp

Jag :fatta! J-bone <--- som vanligt i luven på varann :fakta :tummenupp
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
KaZ skrev:
Hur lång väntetid är det på att få boxarna bytta?
fick vänta ett bra tag ifjol ja...

hipp hopp, nu ere bara 13 dagar kvar tills jag får lufta nya burken :fakta ... gah... måste iofs byta bromskontakt för bakbroms (210:) , byta framdäck ev. bakdäck med. Och ställa lyset. (står för högt) Sen skall min lilla katt besiktigas... Undra om den går igenom med slip-on??? tror inte det, dock fick J-bone igenom sin med sina yoshi på?!?! Jaja, tänker nog inte prova..
ere ingen som har nåt skoj att berätta? nån som gjort nån ny moddning på sin prilla? :tummenupp

Jag :fatta! J-bone <--- som vanligt i luven på varann :fakta :tummenupp

verkar som om det går på garantin och ska väl ta en vecka typ,ab tejbys beställde nya i samband med reklamationen i fredags..snackade med dom idag och då hade dom inte kommit...hppas det blir denna vecka.klarar inte av att vara hojlös..har ju bra kört den typ 20 mil på e4..inte kul.fick också i dag reda på att det är typ 4veckors leverans tid på lEo vinci slip onnet som jag vill ha,funderar på ett arrow från rsvr.net istället.ska även köpa en massa eloxerat till hojen :D
 

hultstrand

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Aprilia rsv mille
Aprilia

Tjena apriliafans!!! Kör själv en rsv mattsvart 02:a..
Ett inlägg i slipondebatten bara: Jag kör med Arrow helsystem titan med tillhörande chip..... Ljudet e helt sinnes och det har gett mig 12!!! hästar extra..Annars kan jag rekommendera Harris systemet med två pipor,kommer inte ihåg om rsvr.net har dom men kanske.
Förresten ni som kör mille, har ni tagit bort strypningarna från fabrik?? Det verkar inte vara många som vet om att dom finns men tro mig; det gör en djävulsk skillnad och det är väldigt lätt att göra själv. En sak gäller en begränsning i luftburken, det andra är i elektronikboxen där en sladd ska kapas och isoleras för att hojen ska gå på ett annat tändsystem(=race)... Det tredje är att byta avgassystem eller ett slipon för att bli av med en begränsning i "andningen"
Big black twins!!!
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top