Någon som kan priser på lilla och stora servicen?
Lilla och stora? 1000-mila finns nån sida tidigare i tråden, runt 2000,- och om jag inte minns fel så kostade första 100 nåt sånt också.
2000 mil har nog ingen kommit till ännu, men spekulera i minst 3500 om ingen ventiljustering behöver göras. Betydligt mer om det behövs, men troligen kommer det inte förrän runt 4000...
Beställt!
TFk .. Får ta en tur vid rosenhill snart va , du bor i närheten ser det ut som
Hej!
Min Tuono V4 med ca 300 mil på mätaren tycker jag skakar på sig lite väl lätt.
Början på långa rakan på Sviestadbanan är tydligen ganska skumpig för där skakade
den på styret när framhjulet dansade lätt ovan marken. När jag körde där med RSV:n
som inte har styrdämpare så kände jag inte av det. Den hade visserligen Öhlins runtom och
jag håller nog för hårt i styret, men med styrdämpare på den nya hojen så blev jag lite förvånad.
Ikväll provade jag bakhjulsåka och satte ner framhjulet i ca 170 och då skakade den oroväckande
på styret. Det gick visserligen över fort men jag har inte varit med om det förut.
Jag har kört olika hojar och den enda som skakat på styret efter en tur på bakhjulet var R6:an, men
då sattes framhjulet ner där marken var ojämn eller gropig. Nu körde jag på motorvägen som är slät.
Har jag bara luft i min styrdämpare? Har dom glömt oljan eller gör era hojar likadant?
När jag kör på bakhjulet måste för jag hänga ut med hela överkroppen för att den inte ska dra åt höger.
När jag släpper styret vid vanlig körning så drar den också åt höger. Jag har kontrollerat att bakhjulet
sitter på samma avstånd på båda sidor i svingen och att gaffelbenen fram sitter på samma höjd.
Det jag kommer på som skulle kunna göra att hojen drar åt sidan.
Däcken är inte så slitna, men efter en bandag med SMC och en halvdag på gokartbana, båda i
högervarv, så tycker jag mig se att däcket är lite mer slitet på höger sida.
Kan det påverka så mycket? Jag har ju kört bana med RSV:n också, och den och alla andra
hojar har gått spikrakt vad jag kan minnas
Vad tror ni; allt kanske är som det ska? Resten är ju Bra!
Mvh John
Hmmmmmmmm... Justerat fjädringen idag. Förspänningen fram fullt åtdragen 10 varv och häng blir inte bättre än 37-38 mm. Ok för landsväg men lite lågt för bana, speciellt som jag inte har utrustning på mig. Dags för nya fjädrar! Undrar varför folk gnäller mest på bakdämparen...
Synd att jag höjde benen i kronan innan jag mätte.
Perfekt ju, tyvärr verkar jag inte komma dit såvida vi inte mätt alldeles väldigt fel alla gånger. Jag ligger runt 85 kg + utrustning och enligt damen med måttband ligger gaffelns häng runt dryga 40 mm med din inställning. Sen blir det inte bättre än 37-38 som sagt och jag ville ner till ungefär 30...Jåke . Har för mig jag har 35mm zag ifram med 4varv från botten...
Perfekt ju, tyvärr verkar jag inte komma dit såvida vi inte mätt alldeles väldigt fel alla gånger. Jag ligger runt 85 kg + utrustning och enligt damen med måttband ligger gaffelns häng runt dryga 40 mm med din inställning. Sen blir det inte bättre än 37-38 som sagt och jag ville ner till ungefär 30...
Får ta en runda till imorgon, tänkte ändå jag skulle släppa ett par millimeter bak.
Det blev iaf skillnad med gaffeln längre upp i kronan (3 streck). Har inte bestämt mig än för om det gav bättre kontakt med fronten eller bara blev nervösare över ojämnheter.
Nu är det äntligen semester, så det kanske rättar till sig när man har lite soliga ursäkter att dricka nån öl...Bottnar gaffeln för dig eller vad ? om inte så är det väl ok med 38mm
Testa dessa inställningar på Tv4 , känns rätt bra på bana ialf
My current settings(I am 94kgs, without kit)->
Fr Preload - 4 turns out
Fr Rebound - 6 clicks out
Fr Comp - 3 clicks out
R Preload - 10,5mm of thread showing
R Rebound - 10 clicks out
R Comp - 1.5 turns out
All settings from full in (hard)
I have a track day coming next Wednesday. Maybe I'll try to add Fr Preload 1 turn and R Comp 0.5 turn thanks Micke!
Vi är åtminstone 3 st som är nöjda med dessa settings snitt vikt är nog nära 90 kg ...men det går att ändra lite för sin egen vikt dock så passar det mig ca 84kg .
men vid aktiv körning får jag liksom stopp i rörelsen framåt vid snabba riktningsändringar eller avslag.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |