jpe70
Twinverkstan
Skruvade en del på Gotland (när jag inte mätte och skruvade på andras fjädring) och efter det samt dagens övningar har jag följande inställning:
Fr Preload - Full in (=37 mm belastat häng)
Fr Rebound - 5 clicks out
Fr Comp - 6 clicks out (oprövat, kört med 4 på Gotland & Sviestad vilket funkade med Preload 4 varv ut men ger för mycket outnyttjad fjädringsväg med justerat häng)
R Preload - 10,5mm of thread showing (tror jag, orört från leverans, 27 mm belastat häng)
R Rebound - 10 clicks out (kört med allt från 8-15 utan riktigt rätt resultat)
R Comp -2 turns out
Flera av inställningarna ligger väldigt nära de du kör på Micke och viktmässigt skiljer det ingenting så de är nog bara en fråga om körstil. Andra skiljer mer, så där har jag antingen mätfel eller så är det dessa som ger skillnad i varvtid..
Fr Preload - Full in (=37 mm belastat häng)
Fr Rebound - 5 clicks out
Fr Comp - 6 clicks out (oprövat, kört med 4 på Gotland & Sviestad vilket funkade med Preload 4 varv ut men ger för mycket outnyttjad fjädringsväg med justerat häng)
R Preload - 10,5mm of thread showing (tror jag, orört från leverans, 27 mm belastat häng)
R Rebound - 10 clicks out (kört med allt från 8-15 utan riktigt rätt resultat)
R Comp -2 turns out
Flera av inställningarna ligger väldigt nära de du kör på Micke och viktmässigt skiljer det ingenting så de är nog bara en fråga om körstil. Andra skiljer mer, så där har jag antingen mätfel eller så är det dessa som ger skillnad i varvtid..
Last edited: