Jag har vidarebefordrat din situation till Apriliaklubbens sammanställning av synpunkter som ska framföras till spg vid kommande möte. Gå gärna in och dra ett pm till presidenten (don Tomaso) på
www.apriliaklubben.se med hela storyn. Vi i klubben finns som resurs.
Tack, det där uppskattas enormt mycket. Har ett utkast med en sammanställning av mailkonversationerna. Tyvärr har jag bara haft muntlig kontakt med SPG än så länge. Har pratat en del med två vänner ang. hur dom tycker att jag ska gå tillväga framöver.
"vi saknar ett lager, spg vet vi inget om än"
"Frågade ju förra veckan men utan svar på vad det är för lager. Det enda vi pratat om är ju ev om det var någon distans till balansaxeln och bussningen till kopplingskåpan. ??"
"Det är lagret till kopplings kåpan."
"Ok, men vad gör ni åt missljuden då? Hoppas på att det var fjädern i korgen?"
Såhär med facit i hand så tror jag inte att det var fjädern i korgen..
Det enda egentligen som har visat på något fel är det otäta luftfiltret, men även om jag vet att det inte är speciellt bra att suga i sig partiklar >2mm ø så är jag lite tveksam till att det orsakat raset.
Ljudet på filmen jag la upp är såklart betydligt värre än vad det var när jag lämnade in den, då kom det ju en 4-5 såna där rassel/pingljud på 10 sekunder med flera minuters mellanrum.
Jag har varit med när mecken på verkstan hört ljudet vid en provkörning. Vet och förstår att det är svårt att hitta sporadiska/intermittenta ljud. Men med tanke på att den bara gick drygt 100km efter så borde nånting ha visat på felet om man rivit isär helt.