Aprilia Tuono V4

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Man kanske inte ska spekulera öppet. Om det är det bolag man "tror" så var jag sjukt nära att köpa en hoj av dom. Eller snarare jag köpte, men ordern revs pga att dom inte kunde leverera just den jag ville ha.

Skönt, hoppas ingen beställt nån båge och betalat. Kan ju ta ett tag o få tillbaka pengarna om man ser dom öht.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Tack och lov är deras ide att betala vid leverans. Mao bör ingen blivit av med sina pengar
 

Hudik

Guest
Tack och lov är deras ide att betala vid leverans. Mao bör ingen blivit av med sina pengar

Dom har ju denna texten på hemsidan:
Förskott

Vid hemleverans Förskottsfaktura, du sparar 650:-

Förskottsinbetalning Bankgiroinbetalning (används för snabbast och billigast frakt.

En förskottsfaktura kommer skickas till er via mail så fort vår personal har leveranssäkrat era beställda varor.

Sen tycker inte jag att vi ska förstöra denna tråd med spekulationer om fordonshandel, gör det i tråden om just Fordonshandel: http://www.sporthoj.com/forum/showt...an-med-fordonshandel-se&p=5983816#post5983816
 
Last edited:

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Då jag ska börja pendla några mil till jobbet varje dag med Tuonon ska jag beställa en "screen". De flesta verkar vara nöjda med MRA:s screen, men jag såg nu att det även finns en "sportversion".

https://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idProduct=61299

This German made sport windscreen reaches roughly 4 inches max height above the top of the instrument cluster, and is a more sport oriented screen compared to the larger MRA screen offered elsewhere on this site.

Är det någon som har erfarenhet av den lägre varianten? Den ser rätt mycket snyggare ut, men om den ändå inte gör någon nytta kan jag lika gärna köpa den högre.
 

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
ImageUploadedByTapatalk1395745975.438566.jpgImageUploadedByTapatalk1395745989.736339.jpg

Jag har sport versionen. Nu träffar vinden huvudet istället för bröstet. Stor skillnad tycker jag själv.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
View attachment 401985View attachment 401986

Jag har sport versionen. Nu träffar vinden huvudet istället för bröstet. Stor skillnad tycker jag själv.

Till det bättre hoppas jag? :tummenupp

Behöver man krypa ihop mycket för att komma under "luftströmmen"? Jag vill gärna slippa behöva ligga helt klistrad på tanken för att slippa att huvudet ska slitas av pga vinddraget när det går undan.
 

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Ska du slippa vinden helt får du verkligen krama tanken. Själv uppfattar den ändå som mycket bättre än original som i för sig ger noll skydd.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Det är alltid lika roligt att se Tuonon ta en skalp! Jag är rätt imponerad av att Tuonon som nu funnits i några fortfarande klarar av att vinna över helt nya modeller som KTM Superduke och BMW s1000r. Aprilias utvecklingsbudget lär bara ha varit en bråkdel av de belopp KTM och BMW lagt på sina modeller.
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Det är alltid lika roligt att se Tuonon ta en skalp! Jag är rätt imponerad av att Tuonon som nu funnits i några fortfarande klarar av att vinna över helt nya modeller som KTM Superduke och BMW s1000r. Aprilias utvecklingsbudget lär bara ha varit en bråkdel av de belopp KTM och BMW lagt på sina modeller.

På sätt o vis är ju Tuono o BMW rätt lika, bägge baseras på ungf lika gamla hojjar. Men gnället ang vindskyddet, är den ens std i dessa länder?
Måste kolla videon igen på en dator med full upplösning :) var bmw'n utrustad med värsta paketet? Elektriska dämpare etc är ju bling :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top