Aprilia Tuono V4

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Japp Micke240 3min lär vara Tuono V4 det ljudet tar man inte fel på va :)

Jo jag har tiderna i paddan ..ska kolla upp det senare .

Minns att det va rätt jämnt 0-402 m

Och att 0-80Mph så hängde inte Tv4 med , konstigt faktiskt kan bero på drevningen iofs .
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Parodin fortsätter. Var förbi probike och dom kan inte ens svara på vart min motor finns.. Fredrik från spg som höll i mitt ärende har tydligen slutat 10/1. Nån ny som heter Marcus sporre ska ta över tekniska biten, men han är på semester till februari. 8månader and counting utan hoj.. Svensksålt ftw!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Parodin fortsätter. Var förbi probike och dom kan inte ens svara på vart min motor finns.. Fredrik från spg som höll i mitt ärende har tydligen slutat 10/1. Nån ny som heter Marcus sporre ska ta över tekniska biten, men han är på semester till februari. 8månader and counting utan hoj.. Svensksålt ftw!

Är inte helt insatt i ditt ärende, men är ändå lite nyfiken på var det skitit sig. Är det Probike, SPG eller någon annan i ledet som klantat sig? Är det ett garantiärende, eller gäller det annan reparation?

Är lite kluven till om jag tycker att det är värt besparingen att handla sidoimporterat eller om man har igen den extra kostnaden som det kostar att handla via auktoriserade handlare. Av naturen vill jag gärna stötta auktoriserade handlare, men har man inget för det så kan jag lika gärna ge de pengarna till IBC när de reparerar och servar hojen åt mig.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Micke du måste nog prata med Fredrik på spg,han som är boss !
Jag har ialf fått bra respons från honom.

Jag skulle bli väldigt förvånad om inte detta löser sig .
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Är inte helt insatt i ditt ärende, men är ändå lite nyfiken på var det skitit sig. Är det Probike, SPG eller någon annan i ledet som klantat sig? Är det ett garantiärende, eller gäller det annan reparation?

Är lite kluven till om jag tycker att det är värt besparingen att handla sidoimporterat eller om man har igen den extra kostnaden som det kostar att handla via auktoriserade handlare. Av naturen vill jag gärna stötta auktoriserade handlare, men har man inget för det så kan jag lika gärna ge de pengarna till IBC när de reparerar och servar hojen åt mig.

Det mesta som hänt har jag ju skrivit om här i tråden. Vet inte hur mycket du läst, men fick missljud i maskin i maj 2013. Lämnade till Globen för garantirep, fick tillbaka den i oktober och kom 9,8mil innan den totalrasade.
Nu har probike haft den sen i oktober och spg skyller på allt möjligt om varför inget händer. Nu senast igår att lagret håller på o flyttar. Kunde inte få nåt besked ang när den blir klar. Har inte pratat nåt med probike så jag skyller inte på dom.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det mesta som hänt har jag ju skrivit om här i tråden. Vet inte hur mycket du läst, men fick missljud i maskin i maj 2013. Lämnade till Globen för garantirep, fick tillbaka den i oktober och kom 9,8mil innan den totalrasade.
Nu har probike haft den sen i oktober och spg skyller på allt möjligt om varför inget händer. Nu senast igår att lagret håller på o flyttar. Kunde inte få nåt besked ang när den blir klar. Har inte pratat nåt med probike så jag skyller inte på dom.

Låter ju helt bedrövligt, förstår att det måste kännas riktigt tråkigt. Håller tummarna att det löser sig innan säsongen drar igång åtminstone.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ok.
Ska kolla senare ...har iofs svårt att tänka mig att pinnarna kan sitta mkt högre än orginal.
Mer justering fram/bak..
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Tuono vann Pga av ..enligt Mcn : Bättre bromsar , bättre chassie , bättre elektronik , bättre ljud , bättre topphastighet !

Tuono V4 2014 gjorde otroliga 274km/h bra mkt mer än Sd . Och på Dynon låg Tv4 endast 4hk efter i toppeffekt :banana

Sammlat så tyckte de Tv4 är en mer balancerad hoj med ett fantastiskt ljud och en q-shifter som är bäst .

+ att tv4 va stadig i maxfart medans Sd va lite orolig .

Sd 1290 Utan tc är en best med ett mellanregister som får framhjulet på 3an att åka upp i ansiktet utan ansträngning och spinner på 3an med lite kalla däck :banana

2 feta hojar helt enkelt .

Tv4 ca 156 bakhjulshästar Sd 1290 ca 160 i deras bänk .

Gött med en bra hoj helt enkelt :)
Det var kul på Mantorp när man åkte förbi kåphojar på rakorna också, den går bra för att vara nakenhoj :tummenupp:hihi
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Nämen tjena Johansson :banana Kul att höra från dig , peppad för 2014 hoppas vi :)

Lite nytt som skall på...
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    230.1 KB · Visningar: 142
Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Är det värt att kolla försäkring någon annanstans än märkesförsäkringen hos Svedea tro?
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Tjipp. Vill kolla om någon sitter på tips för att ta bort/deaktivera servo på avgassidan? Kanske står i tråden, men orkar inte läsa igenom allt. Tips på ett bra forum för att läsa på om hojen? Jepp - nybliven ägare som vill läsa på lite här. :tummenupp
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Tjipp. Vill kolla om någon sitter på tips för att ta bort/deaktivera servo på avgassidan? Kanske står i tråden, men orkar inte läsa igenom allt. Tips på ett bra forum för att läsa på om hojen? Jepp - nybliven ägare som vill läsa på lite här. :tummenupp

Skruva bort plastkåpan över. Släpp efter justeringarna som sitter på vajerhöljena. Lossa ena vajern, vrid på tändningen och lossa den andra. Slå av tändningen. Återställ justeringar, se till att vajerändarna ligger fritt, skruva tillbaka plastkåpan.

Du kommer alltså ha kvar ett fungerande servo, det kommer bara inte stänga spjället. Kopplar du ur det får du problem med motorstyrningen såvida du inte byter till Racemap i ECUn.

Starta! :cool:
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top