Vad spelar det för roll om den är halv- eller helvit då det ändå är gul som är den snabbaste färgen?
Någon som har tips på bra och snygga stomps?
Å fan. Då är jag lärd fel.Nej, det är ringen för APRC om det är en -12a. Men ABS-systemet från årsmodell -13 använder samma ring...
Nja, nästan som Jåke skrev, 2013 kom det ABS på RSV4:an, om man vill ha det på en Tuono så får man införskaffa en 2014..
Enklast att se skillnaden om man ar osäker är att titta på tanken, När Aprilian fick ABS behövdes mera utrymme för abs enheten och då förstorades tanken.
På bilden: 2014 med ABS har en "bullig" tank,
2013 har inte ABS och en "flack" tank..
View attachment 403248
Nja, nästan som Jåke skrev, 2013 kom det ABS på RSV4:an, om man vill ha det på en Tuono så får man införskaffa en 2014..
Enklast att se skillnaden om man ar osäker är att titta på tanken, När Aprilian fick ABS behövdes mera utrymme för abs enheten och då förstorades tanken.
På bilden: 2014 med ABS har en "bullig" tank,
2013 har inte ABS och en "flack" tank..
View attachment 403248
Givetvis... Fingrarna snabbare än huvudet igen.Nja, nästan som Jåke skrev, 2013 kom det ABS på RSV4:an, om man vill ha det på en Tuono så får man införskaffa en 2014..
Utan ABS. Bakkant sluttar mer framåt och du har en röd tankdekal.
Nja, det som är fel där är årtalet, den vita tuonon är en 2014 med ABS och inte en 2013.
Det kan så "MY13" på papperna till den som då betyder "Manufactur Year 2013" men den är av årsmodell 2014.
Den Svart/Vita finns inte som 2013...
Jaha, den gamle gubben fattar
Jag hoppades väl in i det sista på att det skulle vara abs.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg. Så har jag nog svårt att gå från "med abs" till "utan abs" när jag nu vant mig.
Från det ena till det andra, är det nån som har bytt den fjantiga oljepluggen mot tex en sexkantskalle? Lättare att najja en sån...
Okej, jag behöver förklara tydligare alltså..
På bilden ser man dom två olika tankarna, den övre tanken kommer från en 2014 med ABS och den nedre tanken kommer från en tidigare årsmodell utan ABS
ABS enheten som alla bromsledningar går in i tar lite plats så då valde man att förstora tanken på hojarna med ABS för att kunna montera enheten under tanken utan att tappa tankvolym.
Så om tanken har "bullen" som man slår kulorna i vid nerslag från en wheeie så har hojen ABS.
Som någon skrev "Att det är enklare att följa ledningarna", nja, då måste men ju fram till hojen och granska dom. Kollar man på tanken så kan man se det på 20 meters avstånd..
Sen som lite grädde på moset så fick ABS hojarna en framskärm med kolfiberlook och en dekal som det står ABS på, dekalen kan ju försvinna men skärmen brukar ju kunna sitta kvar...
Samt att dom fick monoblock bromsok fram.
View attachment 403265
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |