Aprilia Tuono V4

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
:rolleyes::tummenupp:fakta påläst ;)

Bra skrivet för övrigt, nästan som i hojblaskorna :)

Misstänker att det var den här hojen han provkörde, så det där med ABS är nog missinformation från säljaren. För visst kom det först i år på TV4? Funderade lite över det när jag såg annonsen igår.

http://www.blocket.se/goteborg/Aprilia_Tuono_V4R_ABS_Endast_494_mil_53053379.htm?ca=8&w=3

Igår så var jag uppe hos Biketrade och hämtade ut min nya Tuono. En 2014 APRC ABS denna gång.
Riktigt trevliga och bra service på biketrade.se, rekommenderas starkt.
Var som ett litet barn på julafton när jag stod o pillade på hojjen :) Alla minnen från gamla bågen kom tillbaka när man tryckte på den där röda knappen på handtaget.. Motor ryter igång o mullrar lite extra innan servot till avgaspjället hunnit stänga helt :D Magiskt.
:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:krama

Betyder detta att det är slut på strulet med "gamla" hojen? Är bara att gratulera, är riktigt sugen på en vit/svart själv. :tummenupp
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Prövade maila biketrade 2ggr. Fick aldrig svar och köpte hoj av annan säljare. Det går mao att få tag på dom
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Misstänker att det var den här hojen han provkörde, så det där med ABS är nog missinformation från säljaren. För visst kom det först i år på TV4? Funderade lite över det när jag såg annonsen igår.

http://www.blocket.se/goteborg/Aprilia_Tuono_V4R_ABS_Endast_494_mil_53053379.htm?ca=8&w=3



Betyder detta att det är slut på strulet med "gamla" hojen? Är bara att gratulera, är riktigt sugen på en vit/svart själv. :tummenupp
Tack :)
Jajamen, 15e mars fick jag pengar för den gamla efter nästan ett år av tafatthet, lögner och bortförklaringar från svenska åf.
:tummenupp
Andra gången jag ser nån säga 2012 abs, tror folk inbillar sig saker när dom ser tc-sensorerna.
 

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Andra gången jag ser nån säga 2012 abs, tror folk inbillar sig saker när dom ser tc-sensorerna.[/QUOTE]

Jag reagerade också på att det var årsmodell 2012. Men det var det ÅF påstod. Skulle kolla upp det när jag kom hem men glömde självklart det.
Hojen jag körde var uttagen maj 2013.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Det med ABS:en kan nog som tidigare skribenter noterat vara lite förvirrande för en utomstående då det finns en "ABS-lampa" i instrumenteringen.

Att gå från twin till V4 kräver en viss tids inkörningsperiod. För att fullt ut kunna njuta av Apan måste man vänja sig vid att köra på en växel lägre än vad man är van vid och på betyligt högre varvtal. Jag gillar båda motorkaraktärerna och har haft flera twinnar (Ducce, Honda & KTM), men när man väl "lärt sig köra V4" ger den otroligt mycket mer tillbaka än twinnarna. Då känslan är mer race än bus passar Tuonon inte alla och det är då tur att det finns andra alternativ för de som är ute efter något annorlunda.
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Blev lite besviken när jag såg att det var ett jättestort hål undertill i kronan, tapparna som följde med mitt biltemastöd är alldeles för små. Finns det adaptrar eller får man svarva en hattformad hylsa i tex delrin? Hur stort är hålet?
 

UNIA

Medlem
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Stadshagen
Hoj
Aprilia Tuono
Blev lite besviken när jag såg att det var ett jättestort hål undertill i kronan, tapparna som följde med mitt biltemastöd är alldeles för små. Finns det adaptrar eller får man svarva en hattformad hylsa i tex delrin? Hur stort är hålet?

Tja Micke. Gör som jag.Ta en passande hylsa från en hylsnyckelsats som passar hålet samt tappen till stödet.
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Tja Micke. Gör som jag.Ta en passande hylsa från en hylsnyckelsats som passar hålet samt tappen till stödet.

Ja det är ju såklart ett bra alternativ :) 27,7mm ytterdia passade fint :) men skulle helst få till en bra bricka undertill :) man skulle ha en svarv :) :krama
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Var köper ni drev boys? Ute efter ett 15t 525 drev. Vill få höjd lekfaktor.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
View attachment 402792
Igår så var jag uppe hos Biketrade och hämtade ut min nya Tuono. En 2014 APRC ABS denna gång.
Riktigt trevliga och bra service på biketrade.se, rekommenderas starkt.
Var som ett litet barn på julafton när jag stod o pillade på hojjen :) Alla minnen från gamla bågen kom tillbaka när man tryckte på den där röda knappen på handtaget.. Motor ryter igång o mullrar lite extra innan servot till avgaspjället hunnit stänga helt :D Magiskt.
:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:krama

Stort grattis! Skönt att höra att det äntligen löst sig och att du får åka Tuono igen! Den är riktigt snygg i vitt!
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Så där ja, då är lite nya prylar beställda från eBay. Ser fram emot att få dreva ner till 15t och montera en MRA Sport Screen för att bli av med lite fartvind.
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Det är ju bara det att jag inte tycker om svarta hojar, och det är ju tur att inte alla tycker lika. :krama

Jag är glad att den inte är fullt lika vit som din, men som sagt smaken är som baken. ska förmodligen köpa svarta stomps och lite andra grejer så det blir ännu bättre :) tuonon är ju en lek med olika färger, glans och struktur som den är :)

Hoppas den matta lacken är lätt att hålla ren bara :)
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Svart stomp passar sisådära på en vit eller :confused: Iofs är dessa felvända hehe

Här är de 3 musketörerna i olika färger :tuttar
 

Bifogat

  • Gul.jpg
    Gul.jpg
    193.1 KB · Visningar: 127
  • svart.jpg
    svart.jpg
    152.1 KB · Visningar: 128
  • Vit.jpg
    Vit.jpg
    227.9 KB · Visningar: 123
  • rsv4 tail.jpg
    rsv4 tail.jpg
    164.6 KB · Visningar: 110
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top