Aprilia Tuono V4

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Ja precis det är den från ava, bad dem hålla den till mig nu tills jag hinner dit men lutar väldigt starkt åt ett köp. Varit inne på en Superduke länge men denna får mig nästan att bli lite knäsvag så valet känns rätt lätt. :kär Ang. prestandan så är jag däremot lite tveksam till att er6:an och motardet förberett mig speciellt väl... :näsblod:hihi
Jag hade en superduke 990 innan denna. Och jag älskade den med. Men tuonon känns som om den är 10 år nyare. Och mycket mer race vilket jag verkar gilla.
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Ja precis det är den från ava, bad dem hålla den till mig nu tills jag hinner dit men lutar väldigt starkt åt ett köp. Varit inne på en Superduke länge men denna får mig nästan att bli lite knäsvag så valet känns rätt lätt. :kär Ang. prestandan så är jag däremot lite tveksam till att er6:an och motardet förberett mig speciellt väl... :näsblod:hihi
Då skall du nog inte stänga av allt det första du gör.
Jag gick från en
Cb1000r till denna. Första provkörningen jag gjorde var skrämmande.
Jag sa till mig själv efter " glöm den hojen" sånt jävla drag upplevde jag.
Men nu älskar jag den. Enda problemet jag har är att få ta i delar. Original delar.
Italienarna är jäkligt sega på att skicka grejer. Fick vänta nästan 7 v på mitt race-ECU.
Enklare till japanerna.
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Jag har en annan fråga.
Är det någon av er som bytt luftfilter från original till KN själv?
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Nä. Men fårt för mig att boxen sitter under svarta locket fram på tanken?
Den är jag med på. Har bytt filtret nu. Men var tvungen att ta bort 2 ramar som höll i gamla filtret. Och inget fett på anläggningsytorna. Är osäker på är jag har gjort rätt eller inte:huvet
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Hej, nu vill jag inte halka omkring längre, jag behöver stompgrips. Inte så kul att förstöra tanken, men. Har någon med nya factoryn hittat något som passar bra utan att det ser för anskrämligt ut?
 

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Nu lovar jag nästan förhoppningsvis att det blir sista posten för min del tills jag är på väg hem med en vild italienska imorgon.. :kär

Kan det vara knappen bredvid tutan som sköter TC etc? :va Isf måste det ju vara APRC-paketet på denna. De på AVA har ingen vidare koll på Aprilia tyvärr men de var sjyssta och tog en bild på styret åt mig så jag kunde kolla upp det själv. viOvc5J.jpg

Edit: Efter lite googlande är jag säker på att det är en aprc, så slår till imorgon! :)
 
Last edited:

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Du styr tractioncontrol bla med dessa knappar.
Köp:smasha
Nu lovar jag nästan förhoppningsvis att det blir sista posten för min del tills jag är på väg hem med en vild italienska imorgon.. :kär

Kan det vara knappen bredvid tutan som sköter TC etc? :va Isf måste det ju vara APRC-paketet på denna. De på AVA har ingen vidare koll på Aprilia tyvärr men de var sjyssta och tog en bild på styret åt mig så jag kunde kolla upp det själv. View attachment 420880

Edit: Efter lite googlande är jag säker på att det är en aprc, så slår till imorgon! :)
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Har techspec till min! Mycket nöjd. Sen att min är mattsvart och samma på gripsen är ju jävla plus :tummenupp
 

jowe

Medlem
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Trångsund
Hoj
Tuono V4R RTIB-Edition -12
Efterfrågan på mindre bekväma saker är liten här, men lägre styre får mina varmaste rekomendationer. Nu tillsammans med spetsigare profil på däck så känns hojen perfekt balanserad. Vinkeln är samma som på Rsv/R1-15 fast ca 5 cm högre. Svängradie blev något sämre med vad det innebär, men lätt värt.
20150613_204516.jpg
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Bra och väl använt! Däcktryck?

Va fan. Jag hade inte alls 2,5 i, jag hade 3!!!
Bytte däck bara veckan innan o sa till däckfirman att jag ville ha 2,5 men dom tryckte tydligen i 3. Å dum som jag är så kollade jag aldrig.
Tyckte det såg lite konstigt ut på slitaget.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Sedär. Firmor gör gärna så, av nån anledning tycker de att de vet bättre än tillverkaren och "däcket slits ju mindre". Då vet du att du ska kolla nästa gång! ?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Nu lovar jag nästan förhoppningsvis att det blir sista posten för min del tills jag är på väg hem med en vild italienska imorgon.. :kär

Kan det vara knappen bredvid tutan som sköter TC etc? :va Isf måste det ju vara APRC-paketet på denna. De på AVA har ingen vidare koll på Aprilia tyvärr men de var sjyssta och tog en bild på styret åt mig så jag kunde kolla upp det själv. View attachment 420880

Edit: Efter lite googlande är jag säker på att det är en aprc, så slår till imorgon! :)
Det står annars aprc på dekalerna om det är en sån. Plus att den har sensorringar, förutom plus-minusknapparna.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Nu lovar jag nästan förhoppningsvis att det blir sista posten för min del tills jag är på väg hem med en vild italienska imorgon.. :kär

Kan det vara knappen bredvid tutan som sköter TC etc? :va Isf måste det ju vara APRC-paketet på denna. De på AVA har ingen vidare koll på Aprilia tyvärr men de var sjyssta och tog en bild på styret åt mig så jag kunde kolla upp det själv. View attachment 420880

Edit: Efter lite googlande är jag säker på att det är en aprc, så slår till imorgon! :)
Blev det nå provåka? Läs manualen sen så du förstår dig på aprc systemet och hur man byter mappar och settings. Om du nu köper :)
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Efterfrågan på mindre bekväma saker är liten här, men lägre styre får mina varmaste rekomendationer. Nu tillsammans med spetsigare profil på däck så känns hojen perfekt balanserad. Vinkeln är samma som på Rsv/R1-15 fast ca 5 cm högre. Svängradie blev något sämre med vad det innebär, men lätt värt.
View attachment 420881
Mer och bättre på bilder på hela hojen med clipons! :) är det från rsv4an eller köpt nån annan stans?
 

Wankel RE5

Medlem
Gick med
7 Apr 2014
Ort
Stockholm Västerort
Hoj
Tuono Factory 2017, Suzuki RE5 1975
Nu lovar jag nästan förhoppningsvis att det blir sista posten för min del tills jag är på väg hem med en vild italienska imorgon.. :kär

Kan det vara knappen bredvid tutan som sköter TC etc? :va Isf måste det ju vara APRC-paketet på denna. De på AVA har ingen vidare koll på Aprilia tyvärr men de var sjyssta och tog en bild på styret åt mig så jag kunde kolla upp det själv.




Edit: Efter lite googlande är jag säker på att det är en aprc, så slår till imorgon! :)


Lite produktblad på APRC
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
:tummenupp
 

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Blev det nå provåka? Läs manualen sen så du förstår dig på aprc systemet och hur man byter mappar och settings. Om du nu köper :)

Blev en liten provtur idag, heeeelvete vilken maskin.. Viss skillnad mot 690n om vi säger så.. :näsblod:yoparty Tyvärr fick jag åka hem utan hoj dock då ett "länkage till bakdämparen" :va behövdes bytas ut innan de kunde lämna sin åf-garanti. Men hojjen är min nu iaf! :banana
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Blev en liten provtur idag, heeeelvete vilken maskin.. Viss skillnad mot 690n om vi säger så.. :näsblod:yoparty Tyvärr fick jag åka hem utan hoj dock då ett "länkage till bakdämparen" :va behövdes bytas ut innan de kunde lämna sin åf-garanti. Men hojjen är min nu iaf! :banana
Grattis! Och kul att du gillar den. Ska bli skoj att höra flera intryck senare.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top