Aprilia Tuono V4

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Ort
Kungsbacka
Hoj
Rytande V4
Tjena folket,

Vill bara varna för en vit Tuono -14 som står hos Stan´s motoshop i Partille.

Jag var på håret att köpa denna hoj idag, men den förra ägarn kontaktade mig lyckligtvis innan jag åkte för att köpa den. Det visar sig att den har varit totalkvaddad, något som inte butiksägarn informerar om, inte heller vid konfrontation så erkänner han samtliga skador på den.

Nedan följer de skador som förra ägarn radade upp, tänker att det vore bra för eventuella spekulanter att känna till.

"Hojen vobblande framhjul bakhjul och satte sig bakom skyddsräcket efter rakan på Gälleråsen. Fälgarna blev skeva styrkornan bör ha blivit skev för styrdämparen knäcktes av båda luftintagen slogs av så de måste ha kommit skit in i luftintaget. Hela avgassystemet va skadat, Repor på ram och sving krashpuckarna som satt på var skadade också. Han har ju klätt in framskärmen me kolfiber å även baktill.
Ja hela fronten va trasig. Med tanke på att ABSen felade och låste framhjulet för mig, så nåt fel är det även på el/mjukvaran eller ECU fel. Även tanken hade blivit ihoptryckt så färgen flagna. Antar att han satt snakeskin högt upp på sidan av tanken så att det täcker där färgen spruckit."

Akta er för oseriösa handlare... :huvet
 

mr_X

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Mamlö
Hoj
none
Hoppar tillbaka till ett äldre ämne med tailtidy..

http://pages.ebay.com/motors/link/?n...990651&alt=web


Passar den till -15 och med original tegskylt?

länken funkar inte. men det ska vara ett trekantigt fäste så passar det dem nyare. äldre hade rektangulära fäste.

jag köpte denna. riktigt nöjd med kvaliten!
http://www.ebay.com/itm/APRILIA-TUONO-1100-V4R-V4-R-FENDER-ELIMINATOR-TAIL-TIDY-P-L-BLACK-2011-2016-/271810056280?fits=Model%3ATuono+V4R&hash=item3f49245058:g:xjMAAOSwNSxVCXFR&vxp=mtr
20151224_095729.jpg
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
länken funkar inte. men det ska vara ett trekantigt fäste så passar det dem nyare. äldre hade rektangulära fäste.

jag köpte denna. riktigt nöjd med kvaliten!
http://www.ebay.com/itm/APRILIA-TUONO-1100-V4R-V4-R-FENDER-ELIMINATOR-TAIL-TIDY-P-L-BLACK-2011-2016-/271810056280?fits=Model%3ATuono+V4R&hash=item3f49245058:g:xjMAAOSwNSxVCXFR&vxp=mtr
View attachment 426338
Med äldre menar du gamla v2 tuono? För det är trekantigt på alla rsv4 och tuono v4
 

mr_X

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Mamlö
Hoj
none
Förresten! är det någon som fått besked att dem ska in och byta bakbromsen på garantin? det gäller iallafall årsmodell -15. skulle in för ett tag sen men vädret blev sämre. har det varit andra saker som bytts på garantin förra året?
 

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Förresten! är det någon som fått besked att dem ska in och byta bakbromsen på garantin? det gäller iallafall årsmodell -15. skulle in för ett tag sen men vädret blev sämre. har det varit andra saker som bytts på garantin förra året?

Har inte hört något om detta. Vad gäller det?
 

mr_X

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Mamlö
Hoj
none
Har inte hört något om detta. Vad gäller det?

det var något med att skivbromsen inte var inom tolleransnivån. den va typ skev. men extremt lite då

Letar också...
Har du fler bilder från andra vinklar? Behöver något modifieras eller passar den rakt på?
nej det har jag tyvärr inte men det finns en rätt bra bild på länken. den passar rakt på utan modfikation. 500 kr med regskyltsbelysning!
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag köpte både förar och passagerar sadel från nya tuono 1100an till min 2012a. Men tjejen åker inte med så mycket, så jag har köpt på mig rsv4 bakdel ist.

Så jag har den mjukare och mindre hala passagerarsadeln om någon är intresserad att uppgradera på sin äldre tuono 1000.

Sen gar jag också orginalsadlarna liggandes från samma hoj. Dvs gula, hårda och hala. Är ett par mindre fläckar på förarsadeln och lite märken på passagerar. Men någon kanske är intresserad om ni har tanke på att köpa snygga överdrag från ebay och klä om men ändå behålla sina orginal?

600kr för 1100 sadeln?
Bud på de gula.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
I senaste numret av Bike (02/16) testar de s1000r, tv4 factory, ktm sd1290 och suzuki gsx-s 1000. Behöver jag ens skriva vilken hoj som vann testet?
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
I senaste numret av Bike (02/16) testar de s1000r, tv4 factory, ktm sd1290 och suzuki gsx-s 1000. Behöver jag ens skriva vilken hoj som vann testet?

När vi ändå snackar om samma artikel, är servicekostnaderna som uppskattas i slutet av artikeln något som är nära sanningen eller är det helt uppåt väggarna? Jag har varit väääldigt sugen på att uppgradera till en V4 1100 sen jag provkörde en i höstas men jag blev lite avskräckt när jag såg servicekostnaderna.:glömdet

Uppskattat drygt 36 papp på en femårsperiod/5000 mil jmf med styva 10 för en SD1290, som å andra sidan tar igen det + moms på försäkringen. Är det så illa, eller har de tagit i så de storknar och verkligheten ligger på en helt annan nivå?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top