Chronic skrev:
Jaha, jag tycker inte det är ett stort problem. Trådstartaren köper hellre en hoj som gått på bana än en som helgkörts av färgmatcharnisse.
Lurad kan man bli, pecis som du säger, men trådstartaren tycker att en bankörd hoj är bättre.
Ja, det gör jag också. Jag köper hellre en hoj av Zilversurfer än av Rigge i den här tåden tex. Enkel logik, jag räknar kallt med att ZS hoj är i bättre skick trots att han smiskat skiten ur den på bana...
Varför? Man tar inte en påse skit med sig till banan när det kostar 1000:- att få köra lite... Pressar man hojen lite vill man dessutom att allt funkar.
Ett antagande som säkert inte stämmer i alla lägen, men resonemanget funkar i min värld...
I övrigt kan jag också hålla med trådskaparen i hans åsikt. Samtidigt är det många som tar åt sig o inte kan läsa ut vad han egentligen menar.
Det handlar inte om att köra skiten ur hojen, det handlar om att köra den som det är tänkt den ska köras. Dvs inte enbart från punkt A till B i lagligt tempo, utan även med lite lutning och fart på bana eller liknande. Att det sen skiljer sig från förare till förare, det har ingen betydelse. Det är ingen som har påstått att använda hojen till det den är konstruerad till innebär att man måste vara snabb som Rossi...
Om man bara ska transportera sig från punkt A till B, finns det klart billigare alternativ till sporthoj. Visst, jag tar också ett poservarv i stan ibland, men oftast är det ändå på banan som hojen får gå. Både gathojen o rejshojen (av förklarliga skäl). Anledningen är enkel, det här på banan jag verkligen känner att hojen kommer till sin rätt. Det är där jag känner att jag kan använda bromsarna så mkt det bara går, det är där jag verkligen kan njuta av hur lättsvängd hojen är. Visst har jag nytat av det på gata också, men det är inte alls samma sak, inte i närheten...
Det är samma sak med bilar. Den som köper en Porsche 996 utan att dra ut den i alla fall en gång på bana måste ju vara heltokig...
Vem av er posers ska bli den första att erkänna ni har hojen som kukförlängare då?