Har läst heeeeela tråden och måste säga att jag...är kluven.
För som i mitt fall som enbart kört SH och cross/enduro i hela mitt liv (jaja, kyståm åxå pga xtra kneg på mc firma) och har kört bana med SH, dock inte på 4-5 år nu men iaf. Cross körde jag aktivt under X antal år. Kids och hus å kärring å jobb å osv tar min bantid om vi säger så. Ser dock ett ljus i tunneln...
Äger en Gixxer 1000 -03 som aldrig sett en bana mer än på bilderna i garaget, längtar förmodligen liksom jag till just en sådan.
Har bara haft "SH" hojar för landsvägsbruk sen "fjortistiden" och det är dom typerna av hojarna jag brinner för.
Med tanke på detta, att jag har kört bana osv. men inte gjort det på ett par år, betyder det att jag gjort fel val av hoj när jag inhandlade Gixxern 2004? Banambitioner för denna hoj åxå har jag, men tiden har inte funnits...än.
Kanske tillåme hinner byta till en K5-K6 innan detta blir av...
Gillar att "smiska" lite småvägar osv. fast med "pappa" delen av mig bannandes innanför hjälmen hela tiden, fegar hellre än lämnar kidsen utan farsa pga denna anledningen.
Gillar åxå lite touring ihop med polare, både snabba rundor och "kyståm" rundor. Allt för att köra hoj. Hurvida tiden räcker till detta är en annan fråga, men när tillfälle ges är jag alltid på.
Banåka är den ultimata adrenalinkicken OCH ett jävligt bra sätt att övehuvudtaget lära sig hantera en hoj...tycker jag. Det borde enligt mig finnas en bana i varje kommun. Detta lite pga den enkla enledningen att "vi" som inte har så jävulskt nära till en riktig bana drar oss för att åka pga avståndet.
Banåka är däremot INTE ett måste bara för att du har en SH...tycker jag...åxå.
Man köper den hoj man trivs med och vill ha, anledningen eller orsaken till just ditt val av hoj har ju faktiskt ingen mer än du med att göra,eller?
Jag själv gillar som många andra här att både köra aktivt och "pimpa" min hoj.
Bygga om hojar från scratch är åxå jävligt kul.
Däremot är jag inte speciellt mycket för att glassa inne i "staun", alltså då menar jag "cruisa" runt just INNE i just Karlskrona för där består vägbeläggningen till 70% av kullersten...
Jag ger mig inte ut å kör hoj med intentionen att köra in till stan och cruisa.
Hellre då småvägar eller längre turer med ett mål.
Å hur kul skulle det vara om det skulle finnas en lag på att "om du har sporthoj måste du köra bana" (uttalas med en väldigt aktoritär röst alá han jänkaren som brukar göra rösten till alla tuffa actionfilmer från USA)
Jag menar utbudet skulle ju bli så in i helvete tråkigt bland kyståmjärn, skolhojar och en och annan allroadhoj, inte sant?
Föresten, gäller denna frågan bara just SH hojar eller även dom med Motarder (bana)fabriksbyggda Fighters (stunt) Offroadare (bana/skog). åxå?
Å jämföra med andra saker kan man ju göra...
Ta jyckar t.ex. Hur många tror Ni använder dom till det dom är framtagna till?
Ta mina två Siberians t.ex...eller det var ett dåligt ex. Jag kör ju faktiskt med dom, men det finns säkert en hel hög med folk som har Siberian Husky´s som sällskapshundar fast dom är utpräglade draghundar. See my point?
PS JAG vägrar sätta mig på typ en ER5
bara för att jag inte hinner/har möjlighet att köra bana DS
Jävlar, det blev lite mycket. Sorry!