Att äga en sporthoj betyder inte att man kör sporthoj.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Gustav O skrev:
Därför att den inte är en kurs i körteknik. Du har en teoridel där man lär sig och diksuterar reglementet och olika förfaranden med hoj, vid tävling etc.
Sedan är det en praktikdel där man får göra startövningar och visa att man kan köra ok. Det är ingen som lär dig något om hur du ska köra.
Har du tid och pengar så lär du dig mer på CSS eller MC-kursen än på en licenskurs, syftet med licenskursen är ju att kontrollera kunnandet.

Nej, det vet jag. Men som sagt själva körandet är jag väl OK på.
Fast en CSS eller MC-kurs kanske inte är så dumt ändå.
Man kan aldrig få för mycket praktik...
Fast en licenskurs blir det nog ändå, OM man skulle vilja prova på ett rejs eller två. Utbildningen i sig skadar ju inte i vilket fall som helst.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Lobo Gixxer skrev:
Nej, det vet jag. Men som sagt själva körandet är jag väl OK på.
Fast en CSS eller MC-kurs kanske inte är så dumt ändå.
Man kan aldrig få för mycket praktik...
Fast en licenskurs blir det nog ändå, OM man skulle vilja prova på ett rejs eller två. Utbildningen i sig skadar ju inte i vilket fall som helst.

Ta detta på PM, ni sabbar en kul tråd med ovidkommande snack, tillbaka till..

T O P I C

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Chronic skrev:
Ta detta på PM, ni sabbar en kul tråd med ovidkommande snack, tillbaka till..

T O P I C

Se det som en parantes... :rolleyes:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Magnus-Sthlm skrev:
Jag har dock som mission att sammanfatta långa trådar, bara av ren kärlek till mina sporthojsbröder.
Tack broder! :)

Vissa av oss har ju inte förstått meningen med att äga en sporthoj och med ett sådant intelligenshandikapp kan det vara jättejobbigt att läsa trådar med mer än 5 inlägg.
Roligaste inlägget hittills i denna märkliga tråd! :tummenupp

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
isse skrev:
Och om du tycker jag är stingslig så är det för att det är väldigt tråkigt när du drar ned tråden till sandlåde nivå./N

Det enda jag har gjort är att ha spekulerat i dina motiv samt hårddragit dina åsikter. Om det enligt dig leder till sandlådenivå så kanske du skulle begrunda den ursprungliga frågeställningen och det totala omöjliggörandet att få det till en seriös tråd.

isse skrev:
Jag vet inte heller vem dem tuffa banidolen jag imponerar på är, om du menar SS har jag inte siktat specielt högt, han körde väl i den medelsnabba gruppen på Gotland om jag inte minns fel :)

/N

Vilka dina idoler är får du hålla reda på själv och att klanka ner så där på SS tycker jag var riktigt taskigt, fy dig, han har ju också känslor trots hans hårda och välpolerade yttre. Seså, nu ber vi om ursäkt.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
TT-Henke skrev:
MEN det är lite skrämmande när folk skriver in och berättar vad dom gör med sin hojj.. (putsar, tourar, smågasar lite ..osv ) och sedan bedöms Isse.. om hurvida personens argument för hojäga "duger" eller inte.

:3freak

Du skriver att jag bedöms men jag gissar att du menar att jag bedömmer.
Några har svarat min orginalpost med att beskriva vad de använder sin Sporthoj till och frågat lite bryskt om jag inte tycker dem har rätt att ha kvar den. Några av dessal har jag svarat med min personliga åsikt, jag tror dock de inser att detta på inget sett speglar nån generell "regel".
Startar man en tråd tycker jag man har ett ansvar att hänga med i den och besvara ev ris & ros, annars kanske man inte borde starta trådar.

Magnus-Sthlm skrev:
Det enda jag har gjort är att ha spekulerat i dina motiv samt hårddragit dina åsikter. Om det enligt dig leder till sandlådenivå så kanske du skulle begrunda den ursprungliga frågeställningen och det totala omöjliggörandet att få det till en seriös tråd.

Vilka dina idoler är får du hålla reda på själv och att klanka ner så där på SS tycker jag var riktigt taskigt, fy dig, han har ju också känslor trots hans hårda och välpolerade yttre. Seså, nu ber vi om ursäkt.

under sandlådenivå sorterar jag bland annat:
Personliga angrepp
Politiska angrepp
Tråkig ironi.

/N

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
isse skrev:
under sandlådenivå sorterar jag bland annat:
Personliga angrepp
Politiska angrepp
Tråkig ironi.

/N

Jag misstänker att Parlamentet inte är ditt favoritprogram.

sandstream

Guest
Magnus-Sthlm skrev:
Ni ska få stryk båda två nästa gång vi träffas :mad:

Ta er till en bana nästa år så ska jag köra brallorna av er :tungan

BTW: Hoppas det är jag som är SS :tomten

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Magnus-Sthlm skrev:
Jag misstänker att Parlamentet inte är ditt favoritprogram.

Allting har sin plats.
Men visst det var roligare för några sässonger sen.

sandstream skrev:
Ta er till en bana nästa år så ska jag köra brallorna av er :tungan

Det blir nog redan i Maj så börja träna du :hihi

/N

Last edited:

sandstream

Guest
isse skrev:
Det blir nog redan i Maj så börja träna du :hihi
Hoppas du har köpt ny och större hoj till dess, jag tävlar inte mot små 600:eek:r, det vore som att ta godis från barn :blah

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
isse skrev:
Det faktum att jag tagit debatten om allt från säkerhet till motorslitage i tråden tycker jag är ett bevis på att du har fel.

Och om du tycker jag är stingslig så är det för att det är väldigt tråkigt när du drar ned tråden till sandlåde nivå.

Jag vet inte heller vem dem tuffa banidolen jag imponerar på är, om du menar SS har jag inte siktat specielt högt, han körde väl i den medelsnabba gruppen på Gotland om jag inte minns fel :)

/N

och stingslig betyder vad? låter som nåt en hingst gör i hagen :confused:

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
blackis skrev:
Dessa (GPZ...) har sannolikt jämn vridmomentkurva (nu var det länge sedan).

det måste vara väldigt länge sen, för min är iaf helt död under 7000varv o sen kickar den iväg lite nätt.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Kamikaze kid skrev:
Så rörande överens vi är på den punkten... :pannkyss

Åk bana och ha det kul när alla åker åt samma håll...
En synnerligen trevlig upplevelse...
Sen å får alla vara med i olika grupper från nybörjare till elit ...

Så släpp din slingriga väg med stubbar å sten runtikring och dom fula bilarna som kör åt fel håll...

Bana är kul... (obs detta är min uppfattning och andra får ha sin uppfattning)
ja tänka sig.
och nu ör det VÅR uppfattning :)

HanneZ skrev:
edit: Självklart körde jag bara bakom henne en kort stund, jag är ju inte långsammare än en chey :tungan
Nej, du är långsammare än flera cheyer t.o.m :D

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Läste hela långa tråden...Puh! :näsblod

Först och främst så är det väl upp till var och en vad tusan dom gör med sina hojar och sitt liv...jag menar att förutsättningar och intressen är ju olika från fall till fall även om man råkar ha en sporthoj.
Jag anser att banåkning är det absolut bästa man kan göra med en sporthoj, men bara för den skull finns det ingen anledning att begränsa sig till det. Pyssla med hojen och sedan ta en tur och glänsa lite kan ju vara nice ibland det med.
Va Faen, Allt är ju kul med en sporthoj juuuuuuuuuuuuuuuuu! :tummenupp

Bara min högst egna personliga åsikt...;)

gasgas

gasgas
Gick med
20 Mar 2005
Hoj
R 1200 c, Rxv 450,Cbr 1100xx
När vi var och körde första banturen i våras hade vi ,sporthojar,tävlinghojar,motarder 2-4 t och en BMW toring-offroad r-gs och jag tror han hade roligast den dagen.Sen tror jag att köpa tex R1,gsxr-yzzrcbrrr för att köra toring är inte för att glänsa utan beror på okundskap.För att reta alla sporthojs frälsta kan jag bara säga att SM-MOTARD är roligast !!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept