Att äga en sporthoj betyder inte att man kör sporthoj.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Var och en gör som dom vill med sina pengar men jag hade inte köpt en sporthoj som posörpryl.
Hojen går där den hör hemma, bana när tillfälle finns och annars på kurviga 70 vägar där det inte finns folk/poliser.

Skall man väsnas och impa så är det bättre med en HD...

/F

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Felix skrev:
Var och en gör som dom vill med sina pengar men jag hade inte köpt en sporthoj som posörpryl.
Hojen går där den hör hemma, bana när tillfälle finns och annars på kurviga 70 vägar där det inte finns folk/poliser.

Skall man väsnas och impa så är det bättre med en HD...

/F

Impa gör man inte med en HD, de skrattar man åt. :hihi (Alternativt gråter).

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
isse skrev:
Personligen tycker jag inte man behöver racedäck, någon av de lite sjysstare gatdäcken räcker långt. Men däcken slits helt klart av bankörning.
/N

Körde med vanliga gatudäck de första gångerna men efter att ha fått göra ett akut däckbyte på plats så fick vi möjlighet att testa racedäck och efter det gick det betydligt fortare/bättre fäste. Killen lyckades äntligen få i "det förbannade knät" men om det beror på däcken eller inte vågar jag inte svära på. Kör nu även knäskrap på favoritvägen, dags för nya knäpuckar :banana

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Tvungen att sätta på rejsdäck för att få ner knät i backen? Nja, nu hittar vi nog på igen.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
TinaTjejen skrev:
Nä, jag har ju rejsdäck å inte fan knäskrapar jag :hihi

Du kanske har för korta knän?! :rofl

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
HanneZ skrev:
Tvungen att sätta på rejsdäck för att få ner knät i backen? Nja, nu hittar vi nog på igen.

Läs om läs rätt kanske..

citat: "men om det beror på däcken eller inte vågar jag inte svära på" men har man bra fäste så vågar man ju lägga ner mer.

Edit. hade betydligt bättre fäste med racedäck jämfört med dem gatudäcken som satt på innan.

Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
TinaTjejen skrev:
näe, men för korta, knubbiga lår:nicka

Men dom räcker väl förhoppningvis upp till rumpan och ner till marken?

OBS! Detta är åxå en parantes i en annars väldigt rogivande tråd... :rolleyes:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
2fast4hjo skrev:
Läs om läs rätt kanske..

citat: "men om det beror på däcken eller inte vågar jag inte svära på" men har man bra fäste så vågar man ju lägga ner mer.

Edit. hade betydligt bättre fäste med racedäck jämfört med dem gatudäcken som satt på innan.

Hur vet du det...åkte du å sladdade mycket innan, jobbigt med ställ ut ur kurvorna å så ??
*jag har åkt samma grupp som dig så svara ärligt :D :D *

(usch vad jag e bråkig) :cdevil

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Triggerhappy skrev:
Hur vet du det...åkte du å sladdade mycket innan ??
*jag har åkt samma grupp som dig så svara ärligt :D :D *

(usch vad jag e bråkig) :cdevil

Ingen fara :pannkyss

Det får 2fast4some svara på om du vill ha ett mer utförligt svar men vad jag såg och fick berättat till mig så var fästet betydligt bättre med racedäcken. Filmade även en del också.

Vilken grupp körde du i föresten? (han har kört i alla tre grupperna).

H-son

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
07 ER6-n (BMX hojjen)
Hmmm från det ena till det andra...

Jag har INTE en sport hoj, får jag fortfarande köra mycket, och på bana, och hänga, och söka markkontakt med knät, och rödvarva ut ur kurvorna... eller är det förbjudet då jag inte har en sporthoj??... :pannkyss

/K

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
H-son skrev:

Jag har INTE en sport hoj, får jag fortfarande köra mycket, och på bana, och hänga, och söka markkontakt med knät, och rödvarva ut ur kurvorna... eller är det förbjudet då jag inte har en sporthoj??... :pannkyss

/K

Du missbrukar då givetvis din hoj å har kul på fel sätt, du är utvisad i 2 minuter !

Har en polare som åkt mycket bana på VFR...så det yrde gnistor :Bugar
Han har iofs uppgraderat (ur banåkningshänseende) till CBR nu....

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
H-son skrev:

/K
Du har ju potential till o va ballast. Finns inget fränare än när någon swischar förbi en -05 på nån gammal häck eller touringhoj.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jösses jäklar, jag har gått runt och undrat vad vinterkräksjukan är för något men efter att ha läst(hela!!!) tråden så börjar jag känna symptom själv.....

Antingen så är en hel del personer här inne dumma i huvet på riktigt eller så finns det bara en brinnade lust att feltolka/övertolka allt som skrivs bara för att få skriva nått surt tillbaka.
Nötter

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
HanneZ skrev:
Du har ju potential till o va ballast. Finns inget fränare än när någon swischar förbi en -05 på nån gammal häck eller touringhoj.
Det är därför jag gillar att förnedra folk på bana med min GSXR 1300 :hihi

Bifogat

• GSXR 1300 Hayabusa ombyggd 001.JPG
    GSXR 1300 Hayabusa ombyggd 001.JPG
    121 KB · Visningar: 52

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
2fast4hjo skrev:
Hur kommer såna här uttalanden till egentligen? Han hade aldrig knäskrapat innan han fick på racedäcken, ändå har han uppenbarligen åkt omkring och sladdat med de andra däcken? Eller kände han på något magiskt vis av greppgränsen utan att ha varit i närheten av den? Kanske var det tyngre att burna?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept