Att äga en sporthoj betyder inte att man kör sporthoj.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Neutral skrev:
Hur kommer såna här uttalanden till egentligen? Han hade aldrig knäskrapat innan han fick på racedäcken, ändå har han uppenbarligen åkt omkring och sladdat med de andra däcken? Eller kände han på något magiskt vis av greppgränsen utan att ha varit i närheten av den? Kanske var det tyngre att burna?
Det kallas snicksnack, påhitt, bullshit etc.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tror hon menar att han kände större förtroende för däcken och det kan man göra utan att ligga och sladda eller pressa på gränsen med de gamla däcken.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Gustav O skrev:
Jag tror hon menar att han kände större förtroende för däcken och det kan man göra utan att ligga och sladda eller pressa på gränsen med de gamla däcken.

Javisst men då är det ändå i hjärnan problemet ligger?
Tog ett bra tag för mig att få i knät, men det hade knappast med däcken att göra.

Påminner lite om en körning på Gotlandring när 3st (av 5) med Pilot Power hade kört av och dessa däck helt plötligt var livsfarliga och bar skulden till alla avkörninagarna.

/N

Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
isse skrev:
Tog ett bra tag för mig att få i knät, men det hade knappast med däcken att göra.
Ett exempel på hur viktigt det är med tankeverksamheten... Jag låg och jagade en förare som jag brukar åka lika fort som. Kunde inte fatta varför jag inte hängde på honom. Pressa hårdare å hårdare men det gick bara inte. Så kom jag in i depån och såg att korden var framme runt om... Det är samma problem fast tvärt om ;)

Fast frågan är ju då, är kord eller gatdäck sämre? :D :tummenupp

(nu förstår jag inte riktigt vad det hade med tråden att göra men, kanske att man själv skapar de flesta problem och att gatan inte är rätt ställe att öva på att sluta skapa problem)

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Olof Eriksson skrev:
Ett exempel på hur viktigt det är med tankeverksamheten... Jag låg och jagade en förare som jag brukar åka lika fort som. Kunde inte fatta varför jag inte hängde på honom. Pressa hårdare å hårdare men det gick bara inte. Så kom jag in i depån och såg att korden var framme runt om... Det är samma problem fast tvärt om ;)

Ett annat exempel (från banan), jag låg körde vad jag tyckte var skitfort och försökte få knät i backen samtidigt som jag blev ifrånkörd av en annan förare. jag kämpade och kämpade men knät ville inte nudda backen och killen körde bara ifrån mig mer.
Nästa pass hamnade jag bakom honom igen, jag tänkte att nu skiter jag i knät nu ska jag bara köra så fort jag kan o hänga på, några varv senare var jag både ifatt och förbi samt att både knä och fotpinne skrapade i de flesta kurvor.

Poäng: Man når inte alltid sitt mål på det sätt man trodde.
Inte poäng: att jag skulle vara jätte tuff.

/N

Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
isse skrev:
Ett annat exempel (från banan), jag låg körde vad jag tyckte var skitfort och försökte få knät i backen samtidigt som jag blev ifrånkörd av en annan förare. jag kämpade och kämpade men knät ville inte nudda backen och killen körde bara ifrån mig mer.
Nästa pass hamnade jag bakom honom igen, jag tänkte att nu skiter jag i knät nu ska jag bara köra så fort jag kan o hänga på, några varv senare var jag både ifatt och förbi samt att både knä och fotpinne skrapade i de flesta kurvor.

/N
POÄNG: att få ned knäna i backen är inget självändamål.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
isse skrev:

/N
Kul att se det på "papper"! Jag brukar säga så till de som börjar åka bana också, att inte bry sig så mycket om hur mycke nerlägg man har (osv) för hur man lägger ner cykeln kommer man se på på flera olika sätt innan man börjar åka riktigt fort :)

Jag har förövrigt nyligen kommit på att hur mycket nerlägg man kan använda handlar nästan bara om gaskontroll ;)

Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
sandstream skrev:
Hoppas du har köpt ny och större hoj till dess, jag tävlar inte mot små 600:eek:r, det vore som att ta godis från barn :blah

Ja se där, han har bara en 600a...

Vad faan har du på banan att göra med den moppen? Dra ner till närmsta ungdomsgård o tigg saft istället tills du har råd med en redig hoj... :7peta

:tungan

sandstream

Guest
Neutral skrev:
Hur kommer såna här uttalanden till egentligen? Han hade aldrig knäskrapat innan han fick på racedäcken, ändå har han uppenbarligen åkt omkring och sladdat med de andra däcken? Eller kände han på något magiskt vis av greppgränsen utan att ha varit i närheten av den? Kanske var det tyngre att burna?
Kan man åka omkring och sladda kontrollerat med vanliga gatdäck, utan att ha fått ner knät, är man väl en RR-talang utöver det vanliga :hihi

Själv brukar jag byta kalingar när det släpper ut ur kurvorna :tomten

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
isse skrev:

Påminner lite om en körning på Gotlandring när 3st (av 5) med Pilot Power hade kört av och dessa däck helt plötligt var livsfarliga och bar skulden till alla avkörninagarna.

/N

Gotlandring och Pilot Power ... Den klassikern :D Märkligt att jag och eskil var där och "såsa " runt på xxx tider med dom livsfarliga däcken.....
4 Dagar dessutom... Snacka om att vi hade tur !!!!!! :) dom övriga 7
bandagar jag var på använde jag samma typ av däck och då hade jag samma "tur".... :D

Last edited:

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Nogger skrev:
Gotlandring och Pilot Power ... Den klassikern :D Märkligt att jag och eskil var där och "såsa " runt på 1.32-1.33 tider med dom livsfarliga däcken.....
bandagar jag var på med samma däck hade jag samma "tur".... :D
Shit 7 bandagar med samma däck!!!
Var köper jag sånna?

sandstream

Guest
Nogger skrev:
Gotlandring och Pilot Power ... Den klassikern :D Märkligt att jag och eskil var där och "såsa " runt på 1.32-1.33 tider med dom livsfarliga däcken.....
bandagar jag var på med samma däck hade jag samma "tur".... :D
2 sekunder över Swedies ca 1.30 på Ringen är imponerande med tanke på hur jäkla snabbt han körde.
Säker på att det inte var 1.42-43 eller hade ni en moraklocka i depån som ni kollade på? :D

Jag köpte faktiskt ett set Pilot Power efter Gotland och fick ett toksläpp med dem på Sviesta en varm sommardag.
Tydligen var det massor av folk med just Power som råkat illa ut där när det var varmt.
(Har film på när Hulk1 här på SH kör framför mig med Power i lagom tempo och plötsligt tappar baken, inte roligt alls)
Nu kör jag SuperCorsa istället och de är löjligt bra :)

Last edited:
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
sandstream skrev:
2 sekunder över Swedies ca 1.30 på Ringen är imponerande med tanke på hur jäkla snabbt han körde.
Säker på att det inte var 1.42-43 eller hade ni en moraklocka i depån som ni kollade på? :D

Jag köpte faktiskt ett set Pilot Power efter Gotland och fick ett toksläpp med dem på Sviesta en varm sommardag.
Tydligen var det massor av folk med just Power som råkat illa ut där när det var varmt.
(Har film på när Hulk1 här på SH kör framför mig med Power i lagom tempo och plötsligt tappar baken, inte roligt alls)
Nu kör jag SuperCorsa istället och de är löjligt bra :)

Vi körde med laptimer Aim Båda två, ruskigt kul och ligga och jaga varann med det på hojen..Swedie körde snabbare än så.. Tror han va nere på xxx så det är ju massor i skillnaden så tyvärr min gode sandströmmare så stämmer tiderna :) xxx Körde jag jue med skjuts..... :pannkyss Ang däcken så titta påden filmen som finns med han som klotar med Michelin däcken, om det är däckens fel så har tomten grönt skägg..... :)

Buster skrev:
Shit 7 bandagar med samma däck!!!
Var köper jag sånna?

Du är söt du Buster :pannkyss Ordförande i syföreningen märka ord
eller ?? ha ha... Macadam 90 och 100 vettu........ :tummenupp

Last edited:

sandstream

Guest
Nogger skrev:
Vi körde med laptimer Aim Båda två, ruskigt kul och jaga varann med.. Swedie körde snabbare än så.. Tror han va nere på 1.29 så det är ju massor i skillnaden så tyvärr min gode sandströmmare så stämmer tiderna
:) 1.40 Körde jag jue med skjuts..... :pannkyss
Jag tror dig om jag också kommer ner till 1.32-33 i sommar, annars är det något fel på din laptimer :D

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Körde på 1.36(ungefär) tror ja det var i somras under Lelle veckan å då är det myyyycke folk på banan.
Har aldrig åkt där tidigare, men vilken guldbana :tummenupp

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
HanneZ skrev:
Du har ju potential till o va ballast. Finns inget fränare än när någon swischar förbi en -05 på nån gammal häck eller touringhoj.
Då måste jag träna ännu mer. Men mina fotpinnar tar i alldeles för fort.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept