Neutral skrev:Kanske var det tyngre att burna?
Du kom på det
Neutral skrev:Kanske var det tyngre att burna?
Det kallas snicksnack, påhitt, bullshit etc.Neutral skrev:Hur kommer såna här uttalanden till egentligen? Han hade aldrig knäskrapat innan han fick på racedäcken, ändå har han uppenbarligen åkt omkring och sladdat med de andra däcken? Eller kände han på något magiskt vis av greppgränsen utan att ha varit i närheten av den? Kanske var det tyngre att burna?
Men det är hursomhelst otroligt underhållandeHanneZ skrev:Det kallas snicksnack, påhitt, bullshit etc.
Gustav O skrev:Jag tror hon menar att han kände större förtroende för däcken och det kan man göra utan att ligga och sladda eller pressa på gränsen med de gamla däcken.
Ett exempel på hur viktigt det är med tankeverksamheten... Jag låg och jagade en förare som jag brukar åka lika fort som. Kunde inte fatta varför jag inte hängde på honom. Pressa hårdare å hårdare men det gick bara inte. Så kom jag in i depån och såg att korden var framme runt om... Det är samma problem fast tvärt omisse skrev:Javisst men då är det ändå i hjärnan problemet ligger?
Tog ett bra tag för mig att få i knät, men det hade knappast med däcken att göra.
Olof Eriksson skrev:Ett exempel på hur viktigt det är med tankeverksamheten... Jag låg och jagade en förare som jag brukar åka lika fort som. Kunde inte fatta varför jag inte hängde på honom. Pressa hårdare å hårdare men det gick bara inte. Så kom jag in i depån och såg att korden var framme runt om... Det är samma problem fast tvärt om
POÄNG: att få ned knäna i backen är inget självändamål.isse skrev:Ett annat exempel (från banan), jag låg körde vad jag tyckte var skitfort och försökte få knät i backen samtidigt som jag blev ifrånkörd av en annan förare. jag kämpade och kämpade men knät ville inte nudda backen och killen körde bara ifrån mig mer.
Nästa pass hamnade jag bakom honom igen, jag tänkte att nu skiter jag i knät nu ska jag bara köra så fort jag kan o hänga på, några varv senare var jag både ifatt och förbi samt att både knä och fotpinne skrapade i de flesta kurvor.
Poäng: Man når inte alltid sitt mål på det sätt man trodde.
Inte poäng: att jag skulle vara jätte tuff.
/N
Kul att se det på "papper"! Jag brukar säga så till de som börjar åka bana också, att inte bry sig så mycket om hur mycke nerlägg man har (osv) för hur man lägger ner cykeln kommer man se på på flera olika sätt innan man börjar åka riktigt fortisse skrev:Ett annat exempel (från banan), jag låg körde vad jag tyckte var skitfort och försökte få knät i backen samtidigt som jag blev ifrånkörd av en annan förare. jag kämpade och kämpade men knät ville inte nudda backen och killen körde bara ifrån mig mer.
Nästa pass hamnade jag bakom honom igen, jag tänkte att nu skiter jag i knät nu ska jag bara köra så fort jag kan o hänga på, några varv senare var jag både ifatt och förbi samt att både knä och fotpinne skrapade i de flesta kurvor.
Poäng: Man når inte alltid sitt mål på det sätt man trodde.
Inte poäng: att jag skulle vara jätte tuff.
/N
Placebo alltså.Gustav O skrev:Jag tror hon menar att han kände större förtroende för däcken och det kan man göra utan att ligga och sladda eller pressa på gränsen med de gamla däcken.
Nu quotar du ju fel igen!isse skrev:
Neutral skrev:Placebo alltså.
Nu quotar du ju fel igen!
sandstream skrev:Hoppas du har köpt ny och större hoj till dess, jag tävlar inte mot små 600r, det vore som att ta godis från barn
Kan man åka omkring och sladda kontrollerat med vanliga gatdäck, utan att ha fått ner knät, är man väl en RR-talang utöver det vanligaNeutral skrev:Hur kommer såna här uttalanden till egentligen? Han hade aldrig knäskrapat innan han fick på racedäcken, ändå har han uppenbarligen åkt omkring och sladdat med de andra däcken? Eller kände han på något magiskt vis av greppgränsen utan att ha varit i närheten av den? Kanske var det tyngre att burna?
isse skrev:Javisst men då är det ändå i hjärnan problemet ligger?
Tog ett bra tag för mig att få i knät, men det hade knappast med däcken att göra.
Påminner lite om en körning på Gotlandring när 3st (av 5) med Pilot Power hade kört av och dessa däck helt plötligt var livsfarliga och bar skulden till alla avkörninagarna.
/N
Shit 7 bandagar med samma däck!!!Nogger skrev:Gotlandring och Pilot Power ... Den klassikern Märkligt att jag och eskil var där och "såsa " runt på 1.32-1.33 tider med dom livsfarliga däcken.....
4 Dagar dessutom... Snacka om att vi hade tur !!!!!! dom övriga 7
bandagar jag var på med samma däck hade jag samma "tur"....
2 sekunder över Swedies ca 1.30 på Ringen är imponerande med tanke på hur jäkla snabbt han körde.Nogger skrev:Gotlandring och Pilot Power ... Den klassikern Märkligt att jag och eskil var där och "såsa " runt på 1.32-1.33 tider med dom livsfarliga däcken.....
4 Dagar dessutom... Snacka om att vi hade tur !!!!!! dom övriga 7
bandagar jag var på med samma däck hade jag samma "tur"....
sandstream skrev:2 sekunder över Swedies ca 1.30 på Ringen är imponerande med tanke på hur jäkla snabbt han körde.
Säker på att det inte var 1.42-43 eller hade ni en moraklocka i depån som ni kollade på?
Jag köpte faktiskt ett set Pilot Power efter Gotland och fick ett toksläpp med dem på Sviesta en varm sommardag.
Tydligen var det massor av folk med just Power som råkat illa ut där när det var varmt.
(Har film på när Hulk1 här på SH kör framför mig med Power i lagom tempo och plötsligt tappar baken, inte roligt alls)
Nu kör jag SuperCorsa istället och de är löjligt bra
Buster skrev:Shit 7 bandagar med samma däck!!!
Var köper jag sånna?
Jag tror dig om jag också kommer ner till 1.32-33 i sommar, annars är det något fel på din laptimerNogger skrev:Vi körde med laptimer Aim Båda två, ruskigt kul och jaga varann med.. Swedie körde snabbare än så.. Tror han va nere på 1.29 så det är ju massor i skillnaden så tyvärr min gode sandströmmare så stämmer tiderna
1.40 Körde jag jue med skjuts.....
Då måste jag träna ännu mer. Men mina fotpinnar tar i alldeles för fort.HanneZ skrev:Du har ju potential till o va ballast. Finns inget fränare än när någon swischar förbi en -05 på nån gammal häck eller touringhoj.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |