Att äga en sporthoj betyder inte att man kör sporthoj.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Webspy skrev:
Tror jag säkert att han insett och han gör det säkert själv - men hela tråden stardades för att han såg en annons på en sporthoj som knappt var inkörd trots 900 mil! Det hade inget att göra med var eller när man använder sin hoj - utan snarare hur!... eller hur man använder sin hoj - eller inte använder den.

Problemet är att jag stör mig betydligt mer på folk som tror dom är världsmästare för att dom åkt på en bana 2 gånger än folk som glider runt lite i stan på sin R1 med kolfiberblinkers och är fullt medvetna om att dom inte är så duktiga på att köra men tycker det är kul ändå.

elliott3

Brutal
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hånda Tusen ÄRR ÄRR
isse skrev:
Självklart, men det är knappast säkrare, och ditt argument var din rädsla om hojen. Du menar att du riskerar din hoj om du kör fort på bana men inte om du kör fort på vägarna?

/N

Jag håller fan med Rigge. Även om man kör som fan på gatan så är det på banan man vurpar. Jag tror det har med att man tänjer gränserna på ett annat sätt på bana.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Mina (original-)däck har gått 1300 mil nu, inklusive 2 bandagar.

Får jag inte åka hoj längre?

sandstream

Guest
:tungan segnälkab aravs gaj reknät atouq tta gis träl rah etni essi mosretfE

.åskco ned åp astup tta rallig nem, 5002 ragadnab 61-51 , anab åp joh nim dem tvitka rök gaJ
:) ybab nis mo retöks tgiditmas hco nak nam tråh ås rök edåb nam tta i lef togån es etni naK

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Vad är det frågan om? Han har kört en hoj i år och den är för fin för att ta ut på banan och leka med? Vad är problemet? Är det att hans däck är fina? Måste man köra svålen jävlat hela tiden för att få vara på sporthoj? Trodde det var tvärt om eftersom så fort man påpekar att det är en skön känsla att ligga 160-170 på 70 väg så kommer moraltanterna från alla håll och kanter och påpekar att det var vansinnigt farligt för alla i hela länet trots att dom inte har någon som helst aning om hur vägen ser ut, är trafikerad eller nånting. Skriv i reglerna hur det ligger till

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
sandstream skrev:

.åskco ned åp astup tta rallig nem, 5002 ragadnab 61-51 , anab åp joh nim dem tvitka rök gaJ
:) ybab nis mo retöks tgiditmas hco nak nam tråh ås rök edåb nam tta i lef togån es etni naK

1. Jag hoppas att det finns nåt program eller nåt som gjort det där, så att du inte sitter och gör sådant för egen hand.

2. Jag hoppas att det programmet aldrig sprids...

3. Duckie, nej. Ge den till mig.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Håller helt med!
Jag har själv köpt poser-junk till min hoj, det är ju skitkul o fixa o trixa med utseendet, men man ska fan kunna köra den också!

Jag älskar sporthojar, men den dagen jag slutar känna suget av fart kommer jag köpa en hoj som passar det jag vill ha ut av hojåkandet då. Även om det känns tungt att erkänna nu :)

/N

Webspy skrev:
Men visst - Jag gillar oxå en snygg hoj.... så även den dag jag tappar suget för fart så kommer jag förmodligen åka sporthoj iaf - pga posörfaktorn. Det är kul att ha en snygg hoj - PungT

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
isse skrev:
Jag läste denna annons och började fundera:

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=28056

Vad gör folk med sina sporthojar?

Ägandet av sporthojar börjar likna ägandet av sportbilar, många verkar ägas av personer som inte alls är intresserad av att unyttja dess potensial och körglädje. Det verkar locka mer att glassa runt på stan och kanske gasa lite vid ett röljus för en tillfällig kick.

Eller så är dem för fint pyntade för att besöka banan, dyra kolfiber backspeglar som inte får repas.
Monterat fina eftermarknadsprylar är väldigt roligt, men inte till den gräns att man inte nästa dag kan pressa livet ur hojen på en bana.

När man sedan tittar på att köpa en sporthoj beggagnad, kollar man då efter en som körts på tomgång till och från ett arbete nåt år utan en repa i spegelblank lack.
Personligen skulle jag föredra att den körts hårt då och då, så länge som service skötts och slitdelar bytt´s. Då har ev fabriksfel kommit fram och kunna åtgärdas under garanti.

Jag hoppas att vi inte om några år har konkurans vid röljusen av massa glänsdande fina literhojar körda av "slipps-gubbar" med för mycket pengar som stannar så fort det svänger, men isåfall slipper man dem säkert fortfarande på banan.

ps: Inget ont mot hojen i annonsen, den är säkert jättefin.

/N

Han har kört 911 mil på orginal däck :confused: SNÄLLA mil.. och nu vill han byta upp sej till en R1.. Annars finns det ju hmm.. vad heter det nu igen *host* custom.. Om man vill åka snällt :hihi

elliott3

Brutal
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hånda Tusen ÄRR ÄRR
sandstream skrev:

Kanske världen drygaste läsning men du har rätt...

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
HAHAHA, du är så sjuk!!!! :hihi

/N

sandstream skrev:

sandstream

Guest
t-rex skrev:
1. Jag hoppas att det finns nåt program eller nåt som gjort det där, så att du inte sitter och gör sådant för egen hand.
2. Jag hoppas att det programmet aldrig sprids...
Nej, jag gjorde det för hand.
Tycker dock att det går ungefär lika fort som att läsa isses inlägg och man blir mindre illamående av hoppandet upp och ner i inläggen.

Ska nog lufta grabbens hoj på nästa gemensamma bandag så han lär sig :mad:

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
elliott3 skrev:
Jag håller fan med Rigge. Även om man kör som fan på gatan så är det på banan man vurpar. Jag tror det har med att man tänjer gränserna på ett annat sätt på bana.

Det är mycket möjligt, det kan också vara så att vissa automatiskt kör över sin förmåga på bana.

honkiie skrev:

Du har inte förstått trådens mening.

sandstream skrev:
Nej, jag gjorde det för hand.
Tycker dock att det går ungefär lika fort som att läsa isses inlägg och man blir mindre illamående av hoppandet upp och ner i inläggen.

Ska nog lufta grabbens hoj på nästa gemensamma bandag så han lär sig :mad:

Det svider i mitt hjärta men visst, jag har insett att jag måste lära om :fatta!

Du får låna om jag får :)

/N

Last edited:

lori

too fast for you all boyzzzzzzz
Gick med
7 Sep 2005
Hoj
r6-SÅLD
UltraMarine skrev:
Du verkar mogen som en 5-åring! (en psykolog skulle nog beskriva dig som identitetssökande)

Jag har, med åren, lärt mig att det är inte många saker som drar åt sig idioter som sporthojjar gör... (med undantag av svarta BMW som ligger i ohotad ledning)

Att vara rädd om sig själv,andra, och sin hoj behöver inte betyda att man är en mes...

:tummenupp tyvärr är det många som inte fattar det

elliott3

Brutal
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hånda Tusen ÄRR ÄRR
isse skrev:
Det är mycket möjligt, det kan också vara så att vissa automatiskt kör över sin förmåga på bana.

/N
Var det jag menade. Jag tror att det är betydligt fler här på SH som har vurpat på bana än i trafiken. I allafall om man inte räknar med att bli påkörd av bilar och sådana vurpor utan att man har haft övertro på sin förmåga.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
isse skrev:

När du inte längre har träd, bilar och räcken som avskräcker dig är det väl klart att man gasar mer, och sen går omkull. Vem betalar 1000 spänn för att åka runt en bana och kolla på naturen och ta det lungt?

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
isse skrev:
Jag hoppas att vi inte om några år har konkurans vid röljusen av massa glänsdande fina literhojar körda av "slipps-gubbar" med för mycket pengar som stannar så fort det svänger, men isåfall slipper man dem säkert fortfarande på banan.

ps: Inget ont mot hojen i annonsen, den är säkert jättefin.

/N

glöm inte att när du kraschar 5-6ggr per säsong o ringer ditt försäkringsbolag för ersättning så är det just denna fega slipps-gubbe som aldrig kört över hundra o aldrig ens repat hojen som sponsrar din framfart.

håller dock med om att det är att kasta pengarna i sjön (både inköp o försäkring) om man inte tänker utnyttja det man har.

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Så man ska köpa en guldvinge eller blysläde om man inte ska köra bana eller??

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Rigge skrev:
Problemet är att jag stör mig betydligt mer på folk som tror dom är världsmästare för att dom åkt på en bana 2 gånger än folk som glider runt lite i stan på sin R1 med kolfiberblinkers och är fullt medvetna om att dom inte är så duktiga på att köra men tycker det är kul ändå.
Då är vi två!

Jag gillar allt med sporthojar: utseendet, ljudet, väghållningen, bromsarna, den racemässiga körställningen och den hårdtrimmade sugmotorn. Jag beter mig dock inte som om jag vore Rossi på vägarna. Man måste veta sina begränsningar och jag tror att vi skulle må bra av fler mc-förare som annonsören.

Det är lite lustigt faktiskt när folk klagar på att vissa kör för lugnt. Var glada att dessa människor finns, annars hade era försäkringar förmodligen varit ännu högre.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept