Att äga en sporthoj betyder inte att man kör sporthoj.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
UltraMarine skrev:
Jag har, med åren, lärt mig att det är inte många saker som drar åt sig idioter som sporthojjar gör... (med undantag av svarta BMW som ligger i ohotad ledning)

Jag har såväl svart BMW som sporthoj light. Gör det mig till dubbelidiot?

Headbanger

RockeR
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Suzuki SV1000S -03
Fan... jag som hade tänkt att köpa en blade nästa år.. betyder det att jag måste köra sönder skiten totalt innan jag förtjänar vissa sporthojåkares respekt? Shit... känns jävligt jobbigt...
Tur för mig att jag inte omger mig av sånna ytliga människor som värdesätter image mer än själva intresset för motorcyklar.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Fred00 skrev:
Då är vi två!

Jag gillar allt med sporthojar: utseendet, ljudet, väghållningen, bromsarna, den racemässiga körställningen och den hårdtrimmade sugmotorn. Jag beter mig dock inte som om jag vore Rossi på vägarna. Man måste veta sina begränsningar och jag tror att vi skulle må bra av fler mc-förare som annonsören.

Det är lite lustigt faktiskt när folk klagar på att vissa kör för lugnt. Var glada att dessa människor finns, annars hade era försäkringar förmodligen varit ännu högre.

Ingenstans har jag sagt att man ska köra galet på vägarna, du liksom många andra tolkar detta helt fel.

Rigge skrev:
När du inte längre har träd, bilar och räcken som avskräcker dig är det väl klart att man gasar mer, och sen går omkull. Vem betalar 1000 spänn för att åka runt en bana och kolla på naturen och ta det lungt?

Jag säger inte att du ska köra lungt och titta på naturen, men eftersom du betalt 50-120.000:- för hojen så borde inte tanken på att dessa 1000:- göra att du måste köra över din förmåga tills det går åt skogen.

/N

Last edited:

lori

too fast for you all boyzzzzzzz
Gick med
7 Sep 2005
Hoj
r6-SÅLD
Fred00 skrev:
Då är vi två!

Jag gillar allt med sporthojar: utseendet, ljudet, väghållningen, bromsarna, den racemässiga körställningen och den hårdtrimmade sugmotorn. Jag beter mig dock inte som om jag vore Rossi på vägarna. Man måste veta sina begränsningar och jag tror att vi skulle må bra av fler mc-förare som annonsören.

Det är lite lustigt faktiskt när folk klagar på att vissa kör för lugnt. Var glada att dessa människor finns, annars hade era försäkringar förmodligen varit ännu högre.

håller med dig.
tror att det finns för många här som tycker att när de kör 180 på 90 väg är coolt :huvet

idiotiskt-tycker jag :kocko

elliott3

Brutal
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Hånda Tusen ÄRR ÄRR
Det kan ju finnas folk som bara tycker det är roligt att det är roligt att glida med sin sh. Man kan ju sätta dit massa lull lull för att göra den mer personlig. Precis som dem som stylar sin dieselbilar så är det ju knappast för att bli snabbast utan för att få sin egen prägel på grejerna.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
isse skrev:
Jag säger inte att du ska köra lungt och titta på naturen, men eftersom du betalt 50-120.000:- för hojen så borde inte tanken på att dessa 1000:- göra att du måste köra för över din förmåga tills det går åt skogen.

/N

Jag säger inte att det måste gå åt skogen, men risken att det ska göra det är för stor för att det ska vara värt det. Dessutom så är det ju lite osmart att säga att eftersom jag har råd att köpa en hoj och försäkra den så är en bandag skitpengar? :confused: En dag ledigt, soppa för 60 mil med bil, priset för bandagen m.m. Det är ganska mycket pengar det.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag har inte läst tråden och orkar inte gör det heller om inte isse ändrar på sig.
Det är SKITJOBBIGT att läsa hans inlägg.

Svar: Därför vi läser från vänster topp ner till höger botten.
Fråga: Varför ska jag svara under citerad text?

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
duckie skrev:
Mina (original-)däck har gått 1300 mil nu, inklusive 2 bandagar.

Får jag inte åka hoj längre?

Jag håller också med att det spar pengar och det är ju bra.
Däremot så ska du fortsätta åka och mycket. Ju fler mil desto bättre förare kan man väl säga generellt.
Jag har kört ca 1000 mil på ett bakdäck (mest touring).

Att du dessutom åkt flera bandagar borgar för ännu bättre teknik och erfarenhet. Jag rekomenderar alla att prova åka på bana, MEN åk efter egen förmåga.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Rigge skrev:
Jag säger inte att det måste gå åt skogen, men risken att det ska göra det är för stor för att det ska vara värt det. Dessutom så är det ju lite osmart att säga att eftersom jag har råd att köpa en hoj och försäkra den så är en bandag skitpengar? :confused: En dag ledigt, soppa för 60 mil med bil, priset för bandagen m.m. Det är ganska mycket pengar det.

Jag har inte sagt att 1000:- är skitpengar, men det är väldigt lite i förhållande till värdet av mc´n, men du har rätt det tillkommer mycket andra utgifter.

Jag tycker det är tråkigt att du tycker att bankörning automatiskt är omkulkörning, det är garantera inte så för alla.

/N

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
isse skrev:
Jag tycker det är tråkigt att du tycker att bankörning automatiskt är omkulkörning, det är garantera inte så för alla.

/N

Nu får du väl ändå läsa lite bättre, jag sa att RISKEN att man vurpar är större, jag har kört på bana, jag har inte kraschat på bana.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
För mig är det ok att var och en använder sin sporthoj efter tycke och smak.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
duckie skrev:
Mina (original-)däck har gått 1300 mil nu, inklusive 2 bandagar.

Får jag inte åka hoj längre?

Du får åka hur mycket hoj du vill!

Jag vet inte vad du har för hoj, men om du har åkt så mycket på samma däck så hade du nog kunnat ha lika roligt för mindre pengar på en mer vardaglig hoj.

/N

Last edited:

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Mina däck tar slut på 250mil även fast jag kör långsamt som en f*tta.
Så antal mil på ett däck är en väldigt dålig variabel att använda sig av.
Det är ju ungefär en lika bra variabel att mäta hojens användningsgrad som antal vurpor/krascher.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Vissa kör hoj normalt, tro det eller ej.

Sen att de äger sporthojar är en smaksak. Vem har sagt att man ska köra som en jävla idiot med en sporthoj? Nej, man kan väl cruisa med den? Jag tycker att folk ska få göra som de vill.

Hur många köper sporthojar bara för prestanda?

En som gillar harleys mer kör en harley. En som gillar harley, kör inte sporthoj för prestandans skull.

snakerider

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Kawa Z1000
isse skrev:
Jag läste denna annons och började fundera:

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=28056

Vad gör folk med sina sporthojar?

Ägandet av sporthojar börjar likna ägandet av sportbilar, många verkar ägas av personer som inte alls är intresserad av att unyttja dess potensial och körglädje. Det verkar locka mer att glassa runt på stan och kanske gasa lite vid ett röljus för en tillfällig kick.

Eller så är dem för fint pyntade för att besöka banan, dyra kolfiber backspeglar som inte får repas.
Monterat fina eftermarknadsprylar är väldigt roligt, men inte till den gräns att man inte nästa dag kan pressa livet ur hojen på en bana.

När man sedan tittar på att köpa en sporthoj beggagnad, kollar man då efter en som körts på tomgång till och från ett arbete nåt år utan en repa i spegelblank lack.
Personligen skulle jag föredra att den körts hårt då och då, så länge som service skötts och slitdelar bytt´s. Då har ev fabriksfel kommit fram och kunna åtgärdas under garanti.

Jag hoppas att vi inte om några år har konkurans vid röljusen av massa glänsdande fina literhojar körda av "slipps-gubbar" med för mycket pengar som stannar så fort det svänger, men isåfall slipper man dem säkert fortfarande på banan.

ps: Inget ont mot hojen i annonsen, den är säkert jättefin.

/N

Orka bry sig om varför folk köper sporthoj och inte använder den till att köra på bana. :va

Det är väl mina pengar om jag skiter pengar och köper mig en hoj för 130papp får jag väl posera på stan med den hur mycket jag vill utan att rådgöra med dig först varför jag inte kör med den på bana! Jag kanske inte har intresse utav att köra bana utan tycker att hojen ser snygg ut och accar snabbt.

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
isse skrev:
Jag läste denna annons och började fundera:

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=28056

Vad gör folk med sina sporthojar?

Ägandet av sporthojar börjar likna ägandet av sportbilar, många verkar ägas av personer som inte alls är intresserad av att unyttja dess potensial och körglädje. Det verkar locka mer att glassa runt på stan och kanske gasa lite vid ett röljus för en tillfällig kick.

Eller så är dem för fint pyntade för att besöka banan, dyra kolfiber backspeglar som inte får repas.
Monterat fina eftermarknadsprylar är väldigt roligt, men inte till den gräns att man inte nästa dag kan pressa livet ur hojen på en bana.

När man sedan tittar på att köpa en sporthoj beggagnad, kollar man då efter en som körts på tomgång till och från ett arbete nåt år utan en repa i spegelblank lack.
Personligen skulle jag föredra att den körts hårt då och då, så länge som service skötts och slitdelar bytt´s. Då har ev fabriksfel kommit fram och kunna åtgärdas under garanti.

Jag hoppas att vi inte om några år har konkurans vid röljusen av massa glänsdande fina literhojar körda av "slipps-gubbar" med för mycket pengar som stannar så fort det svänger, men isåfall slipper man dem säkert fortfarande på banan.

ps: Inget ont mot hojen i annonsen, den är säkert jättefin.

/N

Vilket dravel gäsp!! Det är väl som människans hjärna. Den utnyttjas tydligen bara till 10%

Faller väl själv då under epitetet "slipsgubbar" iafl jobbmässigt. Kan inte unyttja hojen till 110% har aldrig kört på stor bana. Men jag är lika glad för det.

Jo just det glömde nämna att jag skrapat puckarn i backen då och då. Får jag vara med in din klubb då??

Ps: inget om om dig du kan säkert köra jättefort.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Rigge skrev:
Nu får du väl ändå läsa lite bättre, jag sa att RISKEN att man vurpar är större, jag har kört på bana, jag har inte kraschat på bana.

Okej, jag omformulerar mig.
Det är tråkigt att du tycker att risken att ramla på bana är så stor att du inte kör där. Det behöver nämligen inte vara så.

/N

sandstream

Guest
Victor skrev:
Jag har inte läst tråden och orkar inte gör det heller om inte isse ändrar på sig.
Det är SKITJOBBIGT att läsa hans inlägg.

Svar: Därför vi läser från vänster topp ner till höger botten.
Fråga: Varför ska jag svara under citerad text?
Bläddra tillbaka en sida (nr 4) och kolla vad lite påtryckningar från Westside kan göra.
Gissar att han vart rejält skakis :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...