rookie
www.mixpix.se
det finns ju inte nån som kräver att du ska köpa en bild
bingo!!!
det finns ju inte nån som kräver att du ska köpa en bild
Om jag vart fångad körandes Bulten/fotokurvan skulle jag kunna tänka mig att betala för att få bilden raderad. Mtp utvecklingen är ju fotokurvan/bultenpiloter inget jag vill vara förknippad med sas
ooh, affärsidé
<text>
Varför ska en amatörfotograf ha betalt för sina bilder när en amatörhojåkare inte får betalt för sitt intresse?
Tillgång & efterfrågan
Jag kan tänka mig att betala 10 kr bilden men då ska den vara mycket bra. Annars duger killens fotografering på mig fint.
En annan grej är att man inte vet var man ska leta för att hitta bilder, ofta skriver folk dem tagit bilder men sen händer inget. Alla lägger inte ut dem på nätet.
Folk härinne inser nog inte vad en bild kostar och borde ta en titt på BRF's rekommenderade prislista.
Rent tekniskt sett så är dom bilerna ni tar (utan att fråga) bildstöld och därmed ett brott.
(Era bondläppar).
Sådärja! Får man se om man får nån respons på detta då. Hahahaha.
Fast nu har det ju pratats om att folk tar 30-50 kr/bild, dvs småpengar i det stora hela.Att ta foto är väl en hobby liksom motorcykel körning som också kostar pengar. Hade det varit billigare att köpa foto hade säkert fler köpt. Under hundringen hade varit ok.
Vad är det då som en hojåkare "producerar" när han är ute och kör och som andra skall kunna "köpa"? Gummiavskrap på asfalten? Nu blev det väl lite äpplen och päron?
Vad "producerar" en fotograf då?
Rossi får ju rätt bra för att producera gummiavskrap på asfalten om man nu ska jämföra äpplen och päron.
Hade ingem kört hade du inte haft nåt att fota. Så vi "producerar" ett (tydligen) intressant motiv!
Vad "producerar" en fotograf då?
Rossi får ju rätt bra för att producera gummiavskrap på asfalten om man nu ska jämföra äpplen och päron.
Hade ingem kört hade du inte haft nåt att fota. Så vi "producerar" ett (tydligen) intressant motiv!
Om jag kände det som ett arbete, och la massor av tråktid (bildbehandling) på fotandet för andras skull. DÅ skulle jag försöka ta betalt, om nu bilden är bra nog. Men som det är nu så är det helt o hållet ett nöje från min sida. Ingen tvingar ut mig med kameran.
Visst, det kan förstöra marknaden för de som ska betala hyran med kameran, men de står nog inte på Bulten.
Jag tycker heller inte att det är fel/sniket av de som försöker ta betalt, helt upp till var och en att bestämma. Bara att gratulera de som kan sälja.
( Nu tycker alla "fotografer" jag är en svartfot)
Om jag kände det som ett arbete, och la massor av tråktid (bildbehandling) på fotandet för andras skull. DÅ skulle jag försöka ta betalt, om nu bilden är bra nog. Men som det är nu så är det helt o hållet ett nöje från min sida. Ingen tvingar ut mig med kameran.
Visst, det kan förstöra marknaden för de som ska betala hyran med kameran, men de står nog inte på Bulten.
Jag tycker heller inte att det är fel/sniket av de som försöker ta betalt, helt upp till var och en att bestämma. Bara att gratulera de som kan sälja.
( Nu tycker alla "fotografer" jag är en svartfot)
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|