Plåtniklas
Liten, rädd och ensam™
Att ha tråkigt på jobbet och fått lön samma vecka är farligt..
Har spenderat 2000 på "tillbehör" den här veckan.
Har spenderat 2000 på "tillbehör" den här veckan.
Tackar tackar då vet jag vad jag letar efter.
Kodlås står på kravlistan. Angående storleken så tror jag att jag ska köpa ett grade 3 med plats för några pistoler och värdesaker. Sen om/när jag köper gevär så köper jag ett fullhögt skåp för det.
Exportlicens, de är galna numera. Åtminstone så snart det är belyst, har streckplatta eller liknande och kostar över 100USD. Kolla på OpticzoneJag kanske skall till US i sommar, erfarenheter av att köpa sikten där?
Personligen vill jag ha ett 3-9x40 belyst, tycker Trijicon verkar bra, nydanande teknik och lägre Svarowski/Vasastan-varning.
All input välkommen.
Jag kanske skall till US i sommar, erfarenheter av att köpa sikten där?
Personligen vill jag ha ett 3-9x40 belyst, tycker Trijicon verkar bra, nydanande teknik och lägre Svarowski/Vasastan-varning.
All input välkommen.
Exportlicens, de är galna numera. Åtminstone så snart det är belyst, har streckplatta eller liknande och kostar över 100USD. Kolla på Opticzone
Klart sämre optik än Swarre men då är också priset markant mycket lägre. Jag körde en Accupoint TR22 med triangeln förut och tyckte det funkade bra. Ligger väl på 1000 USD i Staterna och strax över 9kkr här. Gillar du deras riktmedel så tjöp.
OK, är det sämre än Zeiss budgetmodeller i samma prisklass, jag gissar tvärtom? Tänker främst på Duralyt.
Grymt, tack.
Leupold är annars värda att kolla in och extra mycket så i USA.
Tänkte också på det, men jag tyckte de hade så sjukt många serier att jag knappt orkade börja rota i dem. Jag vill ha bra bruksgrejer, inget snobberi, jag vill kunna sabba alla mina jaktgrejer utan att bli arg, i skogen skall man inte gå runt och fjolla. Vilken serie är "på svenska" ett bra 3-9x40 belyst för <10,000kr?
Jag har 50 idag och jag tycker den är för tjock, tung och osmidig så tänkte testa 40 ett tag. Har snart två studsare och då blir det perfekt ned lite olika konfigurationVX-R lär vara rätt lagom. Måste du ha 40-tub eller går det med lite fetare?
http://www.handladigitalt.se/leupold-vxr-39x50-belyst-ballistic-firedot-kikarsikte-p-5328.html
Nej, problemet kommer på flygplatsen när du ska hem och Homeland Security vill prata siktenMen om man bara travar in i butiken så ber de väl inte om exportlicens? Hur skulle de orka följa upp det? Jag behöver väl inte ens säga att jag är non-US?
Nej, problemet kommer på flygplatsen när du ska hem och Homeland Security vill prata sikten
Jag har då fått hem ett flertal kikarsikten från 'MERCA utan att någon hamnat i fängelse.
VX-R lär vara rätt lagom. Måste du ha 40-tub eller går det med lite fetare?
http://www.handladigitalt.se/leupold-vxr-39x50-belyst-ballistic-firedot-kikarsikte-p-5328.html
Jodå, det kommer ju en del, bra bara att vara medveten innan
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |