Att sluta snusa...

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
Moped
spectre skrev:
En kille som jag jobbar med snusar 3 dosor ettan lös från det att han går upp tills han går och lägger sig. Det är jävligt mycket, men han snusar på båda sidorna hela tiden och käkar typ snuset och fyller på hela tiden.

Fifan :skrämd
I jämförelse med honom så är man ju knappt beroende, var väl då :mad: om det inte ska gå att sluta :huvet
Har slutat 5ggr sen i Lördags :gnissla

Generix

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
KTM Lc4 men ska byta mot Yamaha WR
Jäklar vad jobbigt det är nu!! :jisses har varigt utan snus nu i endast 6 timmar och det börjar redan bli rätt så jävligt :skrämd vafan ska man göra? ja e lite dizzy nu och har jäkligt svår och hålla koncentrationen. argh!! håll ut!

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
Moped
Generix skrev:
Jäklar vad jobbigt det är nu!! :jisses har varigt utan snus nu i endast 6 timmar och det börjar redan bli rätt så jävligt :skrämd vafan ska man göra? ja e lite dizzy nu och har jäkligt svår och hålla koncentrationen. argh!! håll ut!

Det är ett helvete, men stå på dej :tummenupp
Jag ska dra ner på det lite successivt för att sedan sluta helt, pallade inte med att lägga av tvärt.

Motivering!
http://www.tupakka.org/asp2r/default2.asp?pgc=303&agc=0&gc=430

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Generix skrev:

Stick iväg och köp Choice..

Körde 3 dagar med choice för skojs skull, man är ju knappt beroende av nikotinet

Generix

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
Ljunghusen skrev:
Stick iväg och köp Choice..

Körde 3 dagar med choice för skojs skull, man är ju knappt beroende av nikotinet

Tackar för tippset! :bow Utan Choice pepper så hadde jag ALLDRIG klarat det så här långt. Jag har fortfarande klarat mig utan att ta någon nikotin snus :D (e rätt förvånad själv)

Men det stora problemet kommer först i morron när jag ska övningsköra CE kort (tung lastbil och släp) Jag menar? snuset var ju en lungande effekt som gjorde en lite mindre stressad. :( och i bland en lättnad. Fast oftast en last.

Men JAG SKA KLARA DET!!!!!! BASTA!

heja choice :ätapiller

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Hehe, kul att lasa om era hemska plagor ocksa! Verkar ha blivit lite av en "grej" nu att forsoka lagga ner snuseriet..? Hoppas vi orkar sta ut :)
Nu har jag kommit in i ett stadie dar jag inte far sana dar vansinniga snus-sug-attacker, men kanner mej istallet ledsen o deppig over det faktum att det goda harliga snuset inte langre ar for mej...som att bli dumpad av tjejen eller nat, haha!

Klarade att festa i helgen utan att ta nan loffe, ganska nojd med mej sjalv..!

'til next, hang cable..! /Lasse

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Generix skrev:
Tackar för tippset! :bow Utan Choice pepper så hadde jag ALLDRIG klarat det så här långt. Jag har fortfarande klarat mig utan att ta någon nikotin snus :D (e rätt förvånad själv)

Men det stora problemet kommer först i morron när jag ska övningsköra CE kort (tung lastbil och släp) Jag menar? snuset var ju en lungande effekt som gjorde en lite mindre stressad. :( och i bland en lättnad. Fast oftast en last.

Men JAG SKA KLARA DET!!!!!! BASTA!

heja choice :ätapiller

:) Det funkar verkligen kanonbra, även om det inte är så gott!

Generix

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Hoj
southwick skrev:
Hoppas vi orkar sta ut :)
Nu har jag kommit in i ett stadie dar jag inte far sana dar vansinniga snus-sug-attacker, men kanner mej istallet ledsen o deppig over det faktum att det goda harliga snuset inte langre ar for mej...som att bli dumpad av tjejen eller nat, haha!

Ja! jag har åxå funderat på det där? Man kommer att sakna snuset och dess goda sidor (jo det finns faktiskt goda sidor med snusning åxå) Men jag har bestämt mig för att lyckas att gå över till choice helt (som destutom är RIKTIGT gott snus fast det är utan nikotin)

och sen får jag försöka att "lägga ner" helt eller stegvis.

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
cbr 600 -93 F2
southwick skrev:
Nu har det passerat ungefar 48h dvs tva hela dygn sedan jag tog min sista snus :gnissla

Hittills har jag drabbats av foljande:
* plotsligt vredesutbrott i telefon mot en stackars oskyldig kvinna
* hemska somnproblem...ligger bara och vrider mig och vill ha snus
* svarta tankar/ om jag inte far snusa, vad ar meningen med att leva?
* onaturlig kaffekonsumtion (hmmm. kanske nr 2 har med detta att gora?)
* en otack kansla av forlust/orattvisa (alla andra far snusa utom jag!)

Pa plussidan har hittills bara lite renare fingertoppar och mojligtvis lite fraschare tander visat sig.

Orsaken till att jag plotsligt efter ca 17 ars eskalerande snuseri nu ska forsoka sluta ar att jag laste en hemsk tidningsartikel om alla hemska akommor man kan drabbas av genom sitt snusbruk...det var allt fran diskbrack till haravfall och impotens, dvs. inget man ar sugen pa alls :gnissla

Tankte be andra som lyckats eller misslyckats med att sluta snusa efter manga ar att ge mej lite stod/tips i denna svara stund?

Mitt forsta mal nu ar att ge fan i snuset i tva veckor. Tankte att da borde ju det mesta av giftet vara ute ur kroppen, och kanske man borjar se flera positiva effekter. Hoppas!

over n out /Lasse

varför sluta?
jag har precis börjat.. finns inget bättre :banana

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Generix skrev:
Ja! jag har åxå funderat på det där? Man kommer att sakna snuset och dess goda sidor (jo det finns faktiskt goda sidor med snusning åxå) Men jag har bestämt mig för att lyckas att gå över till choice helt (som destutom är RIKTIGT gott snus fast det är utan nikotin)

och sen får jag försöka att "lägga ner" helt eller stegvis.
Hmmm...har forstatt att det haringa Choice ar nat slags "sluta-snusa-snus"...verkar ganska smart! Men jag vagar fan inte borja stoppa nat under lappen igen nu...far klara mej utan tror jag, annars kanns det som att man borjar tanja pa granserna lite...

Klart att snusning har sina goda sidor!
* Gott som faaaaaaan!
*Billigt
*Avslappnande
*Passar underbart till kaffet, olen, groggen etc etc.
*Ser snyggt ut (eller kanske inte, men det skiter val jag i)
*Luktar jattegott
*Det finns en massa goda sorter att valja pa och variera mellan
*Snuset haller tandtrollen borta!
*Snuset forbrodrar. Aldrig nagra problem att dela med sig av sitt snus till en broder med tom dosa!
*Snuset raddar folk fran att roka, vilket i forlangningen kanske raddar dom fran cancerdoden etc...
*Sa jag att snus ar sa javla gott?

Hade jag aldrig snusat sa hade jag fan borjat med en gang! Jag menar, man kan ju sakert snusa i minst tio ar utan att orsaka nagra skador pa sin halsa...tio underbara ar med snus, utan nagra negativa effekter! Avis som fan pa alla snus-oskulder!

Peace/L

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
He he, vilka sivn! De har säkert läst på SH om vad som är på gång, snart får alla som har skrivit i den här tråden ett brev hem :)

Tar 8 om dagen, tror jag klarar mig på 7, funderar på att minska.

BRa att du inte gav fan i att sluta, nu ska vi härda ut.

Klart vi skall klara det här.... det bara måste gå. Än så länge lungt på 7 snus/dag.

Reb0
Här är dosona från F&L....

Bifogat

• Bild(61).jpg
    Bild(61).jpg
    37.4 KB · Visningar: 67

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
625 -06
jag fattar inte varför man ska sluta snusa!? gillar du inte snnus eller?...det som är så gott! :tungan

enda anledningen till att sluta snusa, är väl för att man kan börja snusa igen efter ett tag!

jag brukar sluta, och sen börja snusa igen med ungefär en timmes mellanrum!

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
Klart vi skall klara det här.... det bara måste gå. Än så länge lungt på 7 snus/dag.

Reb0
Här är dosona från F&L....

Jodå, vi kommer nog allt reda ut detta! :) Har dragit ner till 7snus/dag jag med...funkar bra. Det jobbigaste kommer bli att inte få ta en snus med morgonkaffet, och inte få ta en innan man ska sova.

Några av dosorna såg väldigt tjejiga (Cheyiga) ut :)

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Socrates skrev:
Jodå, vi kommer nog allt reda ut detta! :) Har dragit ner till 7snus/dag jag med...funkar bra. Det jobbigaste kommer bli att inte få ta en snus med morgonkaffet, och inte få ta en innan man ska sova.

Några av dosorna såg väldigt tjejiga (Cheyiga) ut :)

Jo det var några skumma dosor med.... Bl.a. en lössnus med lakritssmak, luktade lakrits i hela rummet när man öppnade den.

Men men, status just nu är att 7st om dagen funkar fortfarande bra, får se hur det går ikväll när man tagit någon öl. Men motivationen är på topp fortfarnande så det skall nog gå bra.

Tricket är nog att planera sitt snusande lite bättre och skippa alla slentrian (stavning) snusar och bara stoppa in en när det verkligen krisar. Skall se till att jag extra många kvar ikväll.

Reb0

Socrates

Guest
RebelZero skrev:
Jo det var några skumma dosor med.... Bl.a. en lössnus med lakritssmak, luktade lakrits i hela rummet när man öppnade den.

Men men, status just nu är att 7st om dagen funkar fortfarande bra, får se hur det går ikväll när man tagit någon öl. Men motivationen är på topp fortfarnande så det skall nog gå bra.

Tricket är nog att planera sitt snusande lite bättre och skippa alla slentrian (stavning) snusar och bara stoppa in en när det verkligen krisar. Skall se till att jag extra många kvar ikväll.

Reb0

Jag har börjar snåla på dagarna, för jag är rädd att jag inte ska ha någon kvar när man ska lägga sig. Så bara för det så ligger jag på 6 snusar om dagen :) Fast det kanske är just "nattasnusen" som man kommer sakna mest.

Oj, så du ska festa...får hoppas du reder ut det ändå. Lycka till nu! :banana

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...