att vara i hojform

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Okej - men du svarade aldrig på det där med armhävningarna och situpsen? Hur ofta göra? Göra överhuvudtaget?

Mitt mål - behålla muskler, bränna fett, ännu bättre kondition och ännu bättre uthållighet.

om du vill behålla men inte bygga muskler så är springa med dagliga situps å armhävnignar bra, men försök att höjja ämnesomsättningen, de ger mer effekt på fettet å tär inte på nuvarande muskler som de ofta blir när man styrketränar..

de som biffar till sig tränar å äter massor å blir lite småfeta men de är för att man inte ska träna sönder musklerna så de ska finnas byggstenar å ta av när man bygger, sen så när man uppnått de muskelvolym/massa så deffar man bort fettet så musklerna framhävs.. många deffar å styrketränar samtidigt å de blir inte så bra...

men nu skulle du inte biffa till dig utan behålla nuvarnade muskler.. så springa situps armhävningar osv är bra men tänk på att äta rätt, en typ av kolhydratbantning kan vara bra för att öka förbärning å ämnesomsättningen.

sånt här skräp har min syrra å morsa suttit å tjatat på mig att de är så bra så å göra osv osv. iom att jag är rätt tjock å go så behöver jag själv börja träna igen som förut...
 

IGNJATOVIC

Guest
Helt sant att gång bränner mer fett UNDER tiden dock så ändrar ihållande löpträning ditt fettutnytjande under hela dagen dvs utnyttjar det mer och därför även under dagar du inte tränar. gissa vilket som vinner ilängden...

Alltså du har ju mest koll här inne känns det som. Jag ska göra som du sa men jag undrar bara hur jag ska göra med armhävningarna och situpsen? Var jag tvungen att hålla på med sånt?
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Okej - men du svarade aldrig på det där med armhävningarna och situpsen? Hur ofta göra? Göra överhuvudtaget?

Mitt mål - behålla muskler, bränna fett, ännu bättre kondition och ännu bättre uthållighet.

armhävningar, sit ups, dips och rygglyftär rätt lätt att få in då du sträcker ut efter löpning... annars 2-3ggr i veckan! Du kan även dela up det så att du kör en grej efter varje löprunda!
 

skyfarter

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2004
Ort
Bromma
Hoj
YAMAHA FZ6S
Se till att skaffa bra kondition utan kondition så får man inte hög ämnesomsättning. löpning är bra ,promenader också. Styrketräning är också bra. Och cykling. Allt som gör att du inte sitter stilla är bra. Se så ska du se till att äta varierat. Godis läsk m.m är mindre bra. Att vara smal är inte samma sak som att vara i bra form.
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Promenera är lågintensiv träning och utan så hög puls, vid denna sortens träning använder sig kroppen mer att fettdepåerna för att få energi.
Vid snabbare löpning så tar kroppen mindre energi från fett och istället mer från kolhydratförådet och om inte det räcker så sliter det mer på musklerna.
Lågintensiv träning gäller alltså om du vill bli av med fett. Självklart blir du ju av med fett vid löpning också men promenader är effektivare för det ändamålet.
Dock får du ju bättre kondis av löpning.

Det kan vara bra att ta promenader när man vaknar på morgonen innan du äter frukost. Då finns mindre kolhydrater att tillgå vilket betyder att mer energi tas från fettet.
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Men herregud:arsele Du pratar med en kille som spelat fotboll i juniorallsvenskan och fotboll för övrigt i 13 år - så okunnig är jag inte - jag är bara kass på den där fettförbrännar grejen (för jag har aldrig behövt det när jag spelat - men nu spelar jag inte längre - jag pluggar och hoj - mitt absolut superstora aboslut roligaste intresse :D)



NOOOOOO *panik* måste jag verkligen styrketräna varje kväll? Alltså det är så jäkla surt... finns det inga alternativ?

ja men säg de då... hur ska ja kunna veta att du spelat fotboll hela livet...

nej klart du inte måste styrketräna varje kväll...

Jag har ingen aning om vilken nivå du vill ligga på..

Men lite snabbt om jag själv skulle bränna fett.

Skulle varva lite olika typer av löpning, intensivlöpning 2-4km med lite längre turer vartefter.
Pälsa på mig ordentligt me kläder en eller ett par ggr i veckan o ut o gå i högt tempo 1½-2 timmar.
När man kommer hem så e man ändå svett o go så då gör man 3*20 armhävningar/situps lite snabbt bara.
Själv vill ja ju dock bygga muskler då jag väl kommer igång o träna så ja skiter i löpningen o hänger på gymmet 5 dar i veckan :D

Helt sant att gång bränner mer fett UNDER tiden dock så ändrar ihållande löpträning ditt fettutnytjande under hela dagen dvs utnyttjar det mer och därför även under dagar du inte tränar. gissa vilket som vinner ilängden...

Mjo... fast nu utgick ju jag ifrån att han va en otränad nisse som skulle komma igång me träningen, då är gång lite mjukare att komma igång med... men visa sig ju att han spelat fotboll hela livet så de e ju ba skit...
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Alltså du har ju mest koll här inne känns det som. Jag ska göra som du sa men jag undrar bara hur jag ska göra med armhävningarna och situpsen? Var jag tvungen att hålla på med sånt?

Jag tycker att det kan vara bra men löpning är förutom längskidåkning svårslaget! Det minskar risken för hjärt-kärlsjukdomar och typ 100 andra sjukdomar!
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Är det inte så också att man förbränner mer fett om man promenerar före frukosten? Kanske är en myt.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Är det inte så också att man förbränner mer fett om man promenerar före frukosten? Kanske är en myt.

nej de är ingen myt då du har som högts ämnesomsättning på morgonen, ja om du inte tog en nattmacka vid så där 0200 på natten å gick å la dig igen..

men skenerellt så har man mycket högre ämnesomsättning på morgonen.
då du har ingen resverv i kroppen på engergi då måste de tas från fett osv.:)
 

IGNJATOVIC

Guest
Jag tycker att det kan vara bra men löpning är förutom längskidåkning svårslaget! Det minskar risken för hjärt-kärlsjukdomar och typ 100 andra sjukdomar!

Okej!

Här pratas det ju om att löpning ska bränna ner musklerna istället för fettet. Hur mkt muskler är det som bränns egentligen? Är det något man märker och kan man motverka muskelförbränningen genom att styrketräna med kroppen en stund efter varje löppass?
 

IGNJATOVIC

Guest
ja men säg de då... hur ska ja kunna veta att du spelat fotboll hela livet...

nej klart du inte måste styrketräna varje kväll...

Jag har ingen aning om vilken nivå du vill ligga på..

Men lite snabbt om jag själv skulle bränna fett.

Skulle varva lite olika typer av löpning, intensivlöpning 2-4km med lite längre turer vartefter.
Pälsa på mig ordentligt me kläder en eller ett par ggr i veckan o ut o gå i högt tempo 1½-2 timmar.
När man kommer hem så e man ändå svett o go så då gör man 3*20 armhävningar/situps lite snabbt bara.
Själv vill ja ju dock bygga muskler då jag väl kommer igång o träna så ja skiter i löpningen o hänger på gymmet 5 dar i veckan :D

Skippa den skiten - brudar stimulerar man och tänder med sin hjärna - inte med sin penis och sina muskler :yoparty
.
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Okej!

Här pratas det ju om att löpning ska bränna ner musklerna istället för fettet. Hur mkt muskler är det som bränns egentligen? Är det något man märker och kan man motverka muskelförbränningen genom att styrketräna med kroppen en stund efter varje löppass?

Du bränner inte på musklerna om du äter rätt och får i dig tillräckligt med kolhydrater för att klara löppasset. Det finns dock nån gräns för hur mycket kolhydrater man kan lagra så om du springer över runt ca 3 mil på ett pass så kommer du alltid att slita på musklerna.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Okej!

Här pratas det ju om att löpning ska bränna ner musklerna istället för fettet. Hur mkt muskler är det som bränns egentligen? Är det något man märker och kan man motverka muskelförbränningen genom att styrketräna med kroppen en stund efter varje löppass?

Ut o spring, du kommer förbränna både fett o muskler men du kommer inte bli ett benrangel som inte orkar lyfta ett paket mjölk, jag lovar.
 

IGNJATOVIC

Guest
Ut o spring, du kommer förbränna både fett o muskler men du kommer inte bli ett benrangel som inte orkar lyfta ett paket mjölk, jag lovar.

Ja, jag säger det - man ska nog ta det där muskelbränningsgrejset med en nypa salt.

Men nu vet jag vad jag ska göra ikväll i alla fall =)

Men jag skulle behöva lite ny träningsmusik i min ipod - nån som har lite att bidra med kan ju adda mig på msn

daniel.ignjatovic@hotmail.com
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Okej!

Här pratas det ju om att löpning ska bränna ner musklerna istället för fettet. Hur mkt muskler är det som bränns egentligen? Är det något man märker och kan man motverka muskelförbränningen genom att styrketräna med kroppen en stund efter varje löppass?

Nej! träning går ut på att bryta ner musklerna för att sedan bygga upp under vila därför är den lika viktig! Du kan däremot hjälpa kroppen genom att äta en banan och dricka ett glas lättmjölk strax efter du är klar eller ta en gainomax(mestadels för styrketräning)! Det är då kroppen behöver hjälp!
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Ja, jag säger det - man ska nog ta det där muskelbränningsgrejset med en nypa salt.

Men nu vet jag vad jag ska göra ikväll i alla fall =)

Men jag skulle behöva lite ny träningsmusik i min ipod - nån som har lite att bidra med kan ju adda mig på msn

daniel.ignjatovic@hotmail.com

syrran har nog en heldel, men de är nog mest för spinning..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top