SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Femserien menar du? Låter gött isåfall![]()
Jepps, ok mittplatsen bak gör sig nog bäst som armstöd, men plats finns det helt klart.
Femserien menar du? Låter gött isåfall![]()
Usch, BMW/Audi lyxvarianter för 15.000, kan väl bara vara riktiga lik? Ska man åka sådana bilar vill man ju inte ha ett rostigt vrak, då måste dom få kosta lite (dvs mycket)
Personligen skulle jag leta upp nån schysst Volvo 850 sedan, hur bekväma som helst å billiga å bra. Svensson-bil är nice
Att tanka en motorstark tung bil första månaden är tusentals kronor, man måste ju "prova vad den går för".
Oavsett vad du köper så är ovanstående sant, även en liten motor tar långt över litern när det ska testas, en direktörsvagn med automat med tre tjoande polare i tar 2 l/milen.
Om du nu är arbetslös och har lite pengar att spendera på bilen, varför ska du då köpa dig ett problem?
Handla nått gammalt japanskt skit sålänge som bara går och går. Sen när du har jobb och stålars så handlar du en riktig bil och inte en gammal skitkärra som bara gör dig förbannad.
Var sak i livet har sin tid, och helt ärligt så har väl en redigt gammal fullmatad lyxbil inget positivt att tillföra... Mer än problem då...
/ Jens
ÅDI
Köp en sån här. Om du nu vill ha en Audi, du kommer dock vara dömd till evigt skruvande och vara konstant pank, men komfort finns i överflöd. För lite mera flås välj en 2,8. För övrigt hade min far en A6 -97 (samma kaross) som tjänstebil 1997 och tre år framåt, det var en av de sämsta bilar han haft.
För att jag provat det där med billiga bilar, och det blev bara skit av det med. Så den här gången vill jag åka bekvämt och bra. Jag vill såklart inte ha ett problem, visste inte att det bara var det som bjöds när man köpte gammal lyxis. Tänkte att det kanske kunde gå att få ihop på ett vettigt sätt...
Som sagt, kan inte hjälpa att man är kräsen med vad man åker i![]()
En japansk bil för 15.000 som man åker schysst i.
Exempel: http://www.blocket.se/alvsborg/Mitsubishi_galant_2_5_v_6_sport_24258599.htm?ca=17&w=3
http://www.blocket.se/varmland/Mitsubishi_galant_ny_bes_23789646.htm?ca=17&w=3
http://www.blocket.se/sodermanland/Honda_Prelude_2_0_NYBESIKTIGAD_V_41_22463398.htm?ca=17&w=3&last=1
Mycket bil för samma pengar som är relativt skottsäkert. Bekvämt åker man och det krånglar mindre
/ Jens
Camry V6 då?
http://www.blocket.se/gotland/Toyota_Camry_V6_Sedan_24339715.htm?ca=11&w=3
Rätt rutten inredning, men camry åker man fint i!![]()
Ser helt ok ut, även pm det inte riktigt verkar vara direktörsbilar...
Tack för tipsen
Såg helt ok ut, fast där verkar inte finnas riktigt samma utrustning som rovern som dessutom var billigare... är toyota så mycket bättre än en hondarover?
Nu ska jag vara ärlig med dig: Det var länge sedan dom bilarna du snackar om var direktörsbilar.
Dom är närmare skroten är direktören!
/ Jens
Jojo, det är väl förvisso helt sant. Men de har iallafall varit högstatusbilar en gång i tidenSen är det ju klart att saker och ting utvecklas. Det som är modernt och tillräckligt exclusivt för en direktör idag är ju inte jämförbart med vad som var det då.
Var sak i livet har sin tid, och helt ärligt så har väl en redigt gammal fullmatad lyxbil inget positivt att tillföra
/ Jens
Just det.
Den oxfilén jag äter på restaurang ikväll skiter jag ut imorgon. Fattar du liknelsen?
/ Jens
Ja, man skaffar sig erfarenheter. Även ett inköp av en s.k. gammal fullmatad lyxbil, kan bli en intressant, positiv erfarenhet. How knows.
Inköp av ett äldre jänkejärn likaså. Likt äldre sporthoj mm mm....
Vad är du, pensionär![]()
Ingen saab alltså.
Honda Legend var min första bil, saknar den fortfarande. Den åkte man grymt skönt i. Fast den var snyggare då än nu måste jag erkänna. Tjöp.
http://www.blocket.se/lund/Honda_Legend_2_7_automat_23628605.htm?ca=6&w=3
Jag köpte mig en audi s8 -02 nu i dagarna...underbar bil att köra...går tyst och fint...Känns verkligen att bilen är väl ihopskruvad...Åkte till sthlm nu i vecka på 1,03l/mil enligt färddatorn..då håller jag ca 20km/h över hastighetsgränsen.
Inte så farligt , mkt rolig utrustning får man åxå...
Försäkringen är väl inte gratis tyvärr...
Jag är då nöjd än så länge...
Mvh Makke
Har du kört någon 7:a än?
Nu sa väl Swish att de är för stora, men det är bara snack. Jag körde en 735a i plugget och nu (efter många års arbete) en 750 från 06 och de är precis lagom stora att glida ensam i.
Det fina är vikten och hur de ligger tungt och fint på vägen. Är du händig så klarar du av att underhålla en äldre BMW med raka sexan utan större utgifter. De är ungefär lika stryktåliga som en gammal 240.
Bimmerfest.com kanske kan vara av intresse.
Är de inte dyrare än vad jag har råd med då?
Får ta och kolla
Nix, inget provkört än så länge.
Ok, förstår... Jag gillar bilar som ligger tungt och fint på vägen, så det låter inte dumt alls...
Jag mekar det mesta med mina egna fordon, frågan är väl bara vad delar kostar.
Ska kika där![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |