Den här tråden är värdelös utan bilder, så jag bjuder på senaste omkullkörningen.
Ser ut på skinnstället som att det inte var första gången
en spekulation i trådens syfte dvs varför avåkningar sker:
teori 1: foten tog i marken, föraren blev rädd och släppte gasen och framhjulssläpp som följd?
Ja, precis, huvudsyftet när jag startade tråden var inte att reda ut "vems" fel det är eller att peka finger på någon.
Slog mig bara helt plötsligt att man i princip varje solig dag hör att en eller flera kört av på bulten, och då ofta i just den här kurvan.
Men jag har ALDRIG hört, eller sett en tråd där den som kört av ens kommenterat vad som faktiskt hände, vet t om nåt tillfälle där nån kört av och man kom överens med de som såg det att aldrig säga att det hänt ens. Vet inte om det är för dåligt för imagen eller liknande att klota. Personligen anser jag att det är "sånt som händer".
Man kan alltid lära sig av både sina egna och andras misstag. Och skulle man t ex få veta att 9 av 10 som kör av där har släppt på gasen och fått släpp så är det säkert någon som snappar upp det och kanske inte släpper på gasen när de hamnar där. Och vips så har man undvikit en olycka enbart genom att ha diskuterat ett ämne i en tråd.
GubbLasses inlägg ett par sidor tillbaka där han skriver att de flesta han sett går av på väg mot Tungelsta tycker jag var intressant. Själv hade jag gissat att det var vanligare att gå av när man är påväg mot Rosenhill..