SGM
BTG 8:20
Den här tråden är värdelös utan bilder, så jag bjuder på senaste omkullkörningen.
...klart läge att förstå varför/hur man hänger av hojen, en bankurs kanske vore på sin plats.
Klart onödig vurpa. :fail
Last edited:
Den här tråden är värdelös utan bilder, så jag bjuder på senaste omkullkörningen.
HAHA! Det var fan det dummaste jag läst! Vad är det för skillnad...... Jag finner inte ord.
Men faaan, jag kör inte därnere så ofta. Kanske har kört där 5-6 gånger max för transportsträckan till Bulten är så SKITTRIST. Ofta kör jag när det det är risigt väder så att man får vara ifred på gatan. Då står det minsann inga fåtågrafer och fotar mig
(Kör oftast norr om stan)
Så du tycker alltså inte att fotograferna som står där är en bidragande faktor till att vissa går utav? Är inte det en rätt naiv syn på saken, att vissa som kör där inte skulle pressa sig över sin förmåga för att få vara med på en "tuff" bild? Att alla kör med så mycket insida av huvudet att alla igonerar fotograferna helt :jo'rå'så'att'de
Märk väl att jag inte lägger nån skuld på fotograferna, men att helt ignorera dom som en bidragande faktor, ne! Att den som kör över sin förmåga får skylla sig själv är en sak, men jag tror minst en-två vurpor om året beror på att nån tagit i lite för mycket, just för kamerans skull. Jag vet ju en kille (KTM 625'a i Juli) som erkänt att han gick rakt fram där förra året just för att han ville pressa lite för mycket för att få en grym bild.
Det är väl bara jämföra vart folk går omkull på Bulten om inte annat. Fotokurvan är ju absolut den vanligaste kurvan för olyckor längs 257'an. Om det nu inte beror på att visst folk gör allt för en bra bild i just den kurvan, varför vurpar dom då där? Det är ju trots allt en av dom lättaste kurvorna att brassa helvet på hela sträckan
Håller med, det är riktigt schysst att köra när det är mörkt, lite kallt och regn i luften.
Har du några bra vägtips norr om stan? Jag brukar alltid hamna på Ekerö om jag ska ut nån timme, vore kul med ombyte.
För övrigt önskar jag mer opcorn i tråden.
Miss_A skrev:...det är så mycket trevligare att se en mc komma i kurvan i laglig fart.
en spekulation i trådens syfte dvs varför avåkningar sker:
teori 1: foten tog i marken, föraren blev rädd och släppte gasen och framhjulssläpp som följd?
Håller med, det är riktigt schysst att köra när det är mörkt, lite kallt och regn i luften.
Har du några bra vägtips norr om stan? Jag brukar alltid hamna på Ekerö om jag ska ut nån timme, vore kul med ombyte.
För övrigt önskar jag mer opcorn i tråden.
Så du tycker alltså inte att fotograferna som står där är en bidragande faktor till att vissa går utav? Är inte det en rätt naiv syn på saken, att vissa som kör där inte skulle pressa sig över sin förmåga för att få vara med på en "tuff" bild? Att alla kör med så mycket insida av huvudet att alla igonerar fotograferna helt :jo'rå'så'att'de
Märk väl att jag inte lägger nån skuld på fotograferna, men att helt ignorera dom som en bidragande faktor, ne! Att den som kör över sin förmåga får skylla sig själv är en sak, men jag tror minst en-två vurpor om året beror på att nån tagit i lite för mycket, just för kamerans skull. Jag vet ju en kille (KTM 625'a i Juli) som erkänt att han gick rakt fram där förra året just för att han ville pressa lite för mycket för att få en grym bild.
Det är väl bara jämföra vart folk går omkull på Bulten om inte annat. Fotokurvan är ju absolut den vanligaste kurvan för olyckor längs 257'an. Om det nu inte beror på att visst folk gör allt för en bra bild i just den kurvan, varför vurpar dom då där? Det är ju trots allt en av dom lättaste kurvorna att brassa helvet på hela sträckan
en spekulation i trådens syfte dvs varför avåkningar sker:
teori 1: foten tog i marken, föraren blev rädd och släppte gasen och framhjulssläpp som följd?
Hmm kostade mig nästan tio papp i smc-kurser
Hahah[YOUTUBE-ID]UKqCUzSO2Dg[/YOUTUBE-ID]
Den här tråden är värdelös utan bilder, så jag bjuder på senaste omkullkörningen.
Nånting säger mig att jag får ångra det
Nääe, det är det inte. Ju fortare desto bättre, så länge du kommer levande ur den.
Ska man tro den här tråden verkar mc-förare lida av stor fåfänga om de känner stort behov av att posera bara för att det finns fotografer vid en viss kurva. Ett patetiskt släkte helt enkelt. Står fotograferna dumt till så att de distraherar förarna eller vad är det frågan om?
Nej, jag har inte varit på plats och sett hur det går till. Däremot har jag varit på ett antal bandagar genom åren. Ställer mig lite frågande till att man kraschar bara för att man ska se cool ut på bild. Om så var fallet borde folk krascha till höger och vänster en vanlig bandag eller SMC kurs. Det gör de inte enligt min erfarenhet.
Enligt min erfarenhet krashas det friskt på både gocart- och storbanekurser. Enligt Ezzoz inlägg tidigare i tråden var det ju 103 krasher bara på SMC-kurser under 2009. En kursdag/kväll utan ett par krasher har då jag inte varit med om. Men det kan ju förstås ha hänt.
Slå ut 103 på antalet förare så blir det inte dundermånga procent. Det verkar vara betydligt större risk att krascha i just fotokurvan än på något SMC-arrangerat.
Enligt min erfarenhet krashas det friskt på både gocart- och storbanekurser. Enligt Ezzoz inlägg tidigare i tråden var det ju 103 krasher bara på SMC-kurser under 2009. En kursdag/kväll utan ett par krasher har då jag inte varit med om. Men det kan ju förstås ha hänt.
De kurskrasher jag bevittnat på Rörken och storbana brukar nästan alltid vara väntade, de är de där killarna som är otåliga på genomgångarna men kör fort och fel, som instruktörerna redan efter ett eller två körpass har kallat åt sidan och sagt åt: "om du fortsätter köra med det där spårvalet och blickplacering så kommer du ett krasha". Kort därefter smäller det. Slår sällan fel.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |