Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag rekommenderar dig att se filmen Obsession - Radical Islams war on the western world. Titeln är måhända inte pk-fierad men den är nästan onödigt objektiv och liberal i sina frågeställningar och slutsatser, dock adderar den perspektiv som SvT's propagandafilmer inte lyckats med.
För övrigt hamnade jag i en arg mailväxling med en arg och otrevlig proffessor, Alan Dershowitz på Harvard, som spred sådana uppfattningar som du gör (om än inte riktigt lika liberala) i filmen.
Det är enligt mig en missuppfattning, ivrigt påhejad av diverse fåntrattar, att det handlar om något i t.ex. USA's agerande som orsakar terrorism. Enligt mig är det ren och skär fundamentalism, rasism och storhetsvansinne. Men det kollektiva samvetet tillåter fortfarande inte att man pekar ut en minsoritet som rasister, även om de nu råkara vara en miljard eller så...
Jag sa bara att man måste lösa de bakomliggande problemen. I alla kulturer finns det ju ofta exempel på olämpliga ledare och ondskefulla människor, i vissa tider så har de av ngn anledning lättare att komma till makten...
Så har ju även skett i Europa på 1900-talet.