Avlysning ett steg mot ett striktare samhälle

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Totalövervakning införs den 1 juli!
Kopiera och klistra in denna text i alla dina mejl, foruminlägg och signaturer om lagen införs!
Vapen, eldvapen, kniv, mord, döda, terror, ministermord, Fredrik Reinfeldt, Mona Sahlin, dynamit, AK-47, Anna Lindh, avskuren hals, cyanid, TNT, sprängämnen, explosiv, bombattack, attack, Rosenbad, 9/11, 11/9, 11 september, Usama bin Ladin, SÄPO, biologisk stridsföring, kärnvapen, smutsig bomb, mjältbrand, ikväll klockan 23.41, bomb, uran, Heil Hitler.

Alltså, du vet inte vilken historia du just skrivit. Jag har skrivit ungefär 15.000 inlägg på det här forumet, jag har läst kanske 100.000 eller fler och det här är utan motstånd det absolut roligaste jag läst. Det är så jävla dumt på alla sätt att jag läst det kanske 10 ggr senaste timmen.
Tack du rättshaverist för att du förgyller min annars hyfsat trista kväll, endast full av gamla Sopranos, Estrella och lättja. Tack!

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Alltså, du vet inte vilken historia du just skrivit. Jag har skrivit ungefär 15.000 inlägg på det här forumet, jag har läst kanske 100.000 eller fler och det här är utan motstånd det absolut roligaste jag läst. Det är så jävla dumt på alla sätt att jag läst det kanske 10 ggr senaste timmen.
Tack du rättshaverist för att du förgyller min annars hyfsat trista kväll, endast full av gamla Sopranos, Estrella och lättja. Tack!

Alltid trevligt att få förgylla någons kväll :tummenupp Tyckte också det var roligt när jag läste det. Även om jag nog såg det på ett annat sätt än dig. Rättshaverist :D

Ville bara säga att jag inte skrivit historian. Bara kopierat. Äran får någon annan ta åt sig :gnissla

Last edited:

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Om man har lätt för att känna sig hotad av terrorister och är rädd för att
andra ska vara dum emot en kan en bra grej vara att inte skaffa sig fiender
i onödan.

Jag tror att de politiker som röstade igenom FRA-lagändringen har skaffat
sig själva (och kanske även oss andra) onödiga fiender.
Politiker som handlar på ett sätt som många anser vara förkastligt, och
många i sin tur känner sig hotade av, tror jag kan föda terrorism.

Om jag var en någorlunda seriös terrorist och skulle skicka meddelanden
via internet skulle jag försöka göra det på ett som är svårt att upptäcka.
Algoritmisk kryptering går ju att göra på sätt som är svåra att knäcka,
men man behöver ju inte krångla till det så mycket. Man kan ju
helt enkelt använda hemliga koder istället.

Om jag startade en tråd med ämnet
"Honda är bäst!"
skulle det kunna utgöra ett meddelande med betydelsen
"Imorgon spränger vi riksdagshuset."

Hur skulle FRA i förväg kunna tolka det?
Hur skulle FRA i efterhand kunna tolka det?
Hur skulle FRA förstå vem som var mottagaren?
Hur ska FRA kunna göra något vettigt alls utan att vara inne och rota i
vanligt hederligt folks trafik?

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Ska bli intressant se ifall intresset att besöka Sverige också minskar.

Sverige går miste om stora investeringar från multinationella IT-företag. FRA-lagen gör att de inte vill lägga sin verksamhet här, enligt myndigheten Invest in Sweden Agency.

- Vi har fått tydliga besked från flera stora företag att de inte vill satsa här, säger Bengt-Åke Ljudén, försäljningschef på Invest in Sweden Agency (ISA), en statlig myndighet som hjälper utländska företag till Sverige.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2683&a=795695

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606

Fyfan vad tragiskt.

Men för att komma tillbaka till tråden så är bara förslaget endast en fara för kommunister och terrorister. Jag föredrar då terrorister - de har mer stake.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Om jag startade en tråd med ämnet
"Honda är bäst!"
skulle det kunna utgöra ett meddelande med betydelsen
"Imorgon spränger vi riksdagshuset."

Hur skulle FRA i förväg kunna tolka det?
Hur skulle FRA i efterhand kunna tolka det?
Hur skulle FRA förstå vem som var mottagaren?
Hur ska FRA kunna göra något vettigt alls utan att vara inne och rota i
vanligt hederligt folks trafik?

Jag har uppfattat det som så att eftersom det blir allt mindre att signalspana på på ett traditionellt vis och allt mer sker via internet, så var personalen på FRA helt enkelt rädda för att bli sysslolösa och förlora jobben.

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
så nu kommer FRA sitta och kolla på webcams helt legitimt på arbetstid, mest betalda sådana:D , det är ju lätt att skicka meddelande och svårt hitta meddelanden i dom strömmarna så det måste göras optiskt.

Vi komer bli jete ensama :(

vi har ju varandra, som nordkoreanerna :gnissla

Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
EDIT
Du verkar tycka att bara för att denna journalist råkade avslöja ett brott så är det helt plötsligt nåt bra han gjort? Ungefär som att en fönstertittare som råkar upptäcka en våldtäckt och ringer polisen.

Det är inte nåt argument för att man ska legalisera fönstertittning.

Ja maffiaverksamhet ar ingen vacker forteelse, sa ja, journalisten i fraga fortjanar en medalj. Nyfikna personer skjuts pa oppen gata har for mindre.

Du verkar tydligen inte vilja forsta eller sa ar jag extremt samst pa att uttrycka mig i skrift... Forsoker med ett exempel till som galler privatpersoner, vanliga medborgare. For dryga manden sedan upptacktes via telefonsamtal/telefonavlyssning en enorm medicisk skandal. Tack vare att dessa publicerades kunde man gripa samtliga ca 20 lakare pa denna privata lakarklinik som heter Santa Rita och ligger i Milano.

Vad gjorde de som var sa farligt? Vid diverse operationer STAL de organ fran patienterna utan deras vetskap. Ja, du laste ratt, de stal organ. Visst later det sjukt men faktum ar att ca 30 personer drabbades.

IDAG skulle publiceringen av dessa eller anvandningen som bevismaterial av dessa samtal ge 5 ars fangelse!

Det enda jag har gjort ar att gamfora tva extremer. Jag gillar ingen av dem, men foredrar i sa fall den svenska OM jag var tvungen att valja.

Berlusconi är ju en fullfjädrad idiot, på ungefär samma skala som Bush. Exemplet är ju inte helt utan poänger, om inte annat än för att belysa just det.

Dock, det har ju inget att göra med det svenska systememt som vi tydligen har nu. Betänk däremot det källskydd om journalister har (haft) i sverige, så blir resultatet i mångt och mycket att vi har samma system som italienarna nu...

Ja du har ratt, det blev lite off topic. Dessutom ar ju fallen tva extremer. Jag skulle foredra hur vi hade det innan.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Det är enligt mig en missuppfattning, ivrigt påhejad av diverse fåntrattar, att det handlar om något i t.ex. USA's agerande som orsakar terrorism.

Precis!

Dom där korkade Amerikanerna är ju inget att bry sig om.
De kan ju inte inte ens ta riktiga satellitbilder!
123zf5.jpg
(Rörbyvägen, Drottningholm)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du menar att antalet terrordåd i Sverige har ökat från 0 st till.....0 st? Jag tycker vi bör fokusera lika mycket på antalet hajattacker längs västkusten.

Terrordåden i Sverige har som du själv skriver inte ökat. Förvisso några förvirrade nazister som åtalades sefter att de skulle störta Västerås genom att slå sönder fönster i simhallen och en muslim som kastade brandbomb på en vallokal i Kista, men det är inget att hänga upp sig på det har du helt rätt i.

Bomben mot danmarks ambassad i Pakistan är det dock.
Lika så hoten mot svenska journalister och media.
Gripanden av flera terrorister i Sverige även de.

Så visst finns det all anledning att hålla ögonen på folk. Speciellt nu när vi har en enorm muslimsk befolkning som får sina moskéer betalda av utländska extremister där de kan sälja sina kassettband med antisemitisk propaganda. Du vet det där med juden och trädet, det är otrevligt.

Å andra sidan tror jag det bästa sättet att hålla reda på dessa är napalm och klusterbomber, inte någon avlyssningsmanick.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
SÄPO säger ju att de har full koll, FOI menar att inga terrorister kommer fångas via FRA.

Jag betvivlar att SÄPO försäkrar att de har full koll, ingen kan ha full koll.
Tror säkert de har ganska bra koll på vissa saker dock, men problemet i Sverige är förvisso inte några få extremister utan de hundratusentals som anser sig överlägsna oss otrogna. Det kommer ingen avlyssning i världen råda bot på.

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Problemen lär uppstå när nya regeringar kommer att komma till makten efter moderaterna. Den här FRA skiten kan ju användas till vad som helst, åsiktsregistrering, företagsspionage, you name it!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Problemen lär uppstå när nya regeringar kommer att komma till makten efter moderaterna. Den här FRA skiten kan ju användas till vad som helst, åsiktsregistrering, företagsspionage, you name it!

Nästa regering blir socialdemokratisk, nästnästnästa blir borgerlig, så kommer det fortsätta.

Jag tror egentligen det är bra för oss om vi slutar MSN:a och skriver pappersbrev istället.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM