Avskaffa julen NU

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Allt hänger väl på vad man gör den till.

Äter man 511 miljoner julbord innan julafton för man skylla sig själv att man tröttnar på julmaten.
Stressar man upp sig och ränner livet ur sig för fixa den perfekta julen efter hur andra vill ha den får man med skylla sig själv.

Gör julen till hur ni vill ha den.

Jag gillar julen, helt underbart att se vår dotter på julafton och på det vi gör inför julen. Bakar och gör godis ihop med vänner. På så sätt umgås vi med vänner och har trevlig men ändå gör något annat av vardagen.

Vi stressar inte runt till allt och alla vid julen. Folk får anpassa sig vid att man tar t ex en familj/släkt per år.

Köpa julklappar i hysteri behövs inte heller göras. Min mor har en sund inställning anser jag. Hon har köpt till oss (sina barn) något som vi behöver (önskat när vi var barn) men när vi fått barn själva så ger hon bara till våra barn (barnbarnen alltså). Helt rätt tycker jag.

Min man och jag köper gärna till vår dotter och vi köper till varandra. Då brukar det vara något vi behöver. Vi kan även köpa något ihop som vi vill ha till oss eller hemmet.

Vi har inte alla sorter av allt på julbordet utan tar det vi gillar. Spelar inte julmusik redan i november osv.

För min del behöver man inte köpa julklappar till föräldar och alla man känner/vänner. Gör barnen glada och ge dom julklappar. Man behöver inte skämma bort med 70 miljarder julklappar. Se även till att berätta varför julen firas och varför man ger julklappar. Att det inte bara är en dag man får massa saker man vill ha.

När jag var singel och andra vänner med vart det har vi träffats efter julfirandet hos respektive familj och haft trevliga julaftonkvällar. Juldagen har man gått ut, både som singel och när jag haft pojkvän samt med min man.

Känns som om man retar sig på julen redan innan och när affärer starta upp med allt för julen så är det för man bryr sig förmycket. Det är ju bara att strunta i julskyltning och annat tills man själv väljer att handla. Och man behöver inte titta på allt om julen i en butik.

Så jag tycker julen är okej. Fast att jag jobbat många jular.

Men som sagt, jag gör den till vad jag vill och följer inte alla "krav" från alla och allt.

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Skönt att se att det finns fler än mig som är toklessa på julen innan den ens har börjat. :näsblod

VARFÖR måste dom börja typ i slutet av oktober.??? :va Då kan dom väl för fan ha jul jämt och dom ska vara så jävla kåta på skiten.

//mad :mad:

:mad:Honda! Håller med dig. December, första advent, det är då de kan börja! Menar, det är ju inte som så, att de måste påminna en i början av november att det är jul i slutet av december. Det vet man väl för fan utan deras hjälp. :mad: När väl julen kommer är man ju rent less på det hela, precis som du skriver. Så än en gång, du har helt rätt! :tummenupp

Julen för övrigt är ju ganska ok...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Så här ligger det till!

Julen är vidrig för att den precis rosa bandet grejen tvingar folk att handla medelst skuldkänslor. Tokiga folk som springer runt och köper saker för att de skäms över att de inte köpt tillräckligt.

Alla ni som går på allt detta är av samma skrot och korn som folk som tror på gudar, planekonomi eller att vi kommer från andra planeter.

Öppna ögonen.

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Julreklamen är droppen, tamejfan. :mad: Och detta jävla "hohoho" man hör överallt, vaffan är det? Bor vi i USA helt plötsligt? Såvitt jag vet frågar den svenske tomtejäveln om det finns några snälla ungjävlar i kåken?

Kan saga att man marker betydligt av julen mer i Sverige an USA!

Men haller med, avskaffa julen och borja fira nat coolt, typ chanukka eller nat:yoparty

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Julen är vidrig för att den precis rosa bandet grejen tvingar folk att handla medelst skuldkänslor. Tokiga folk som springer runt och köper saker för att de skäms över att de inte köpt tillräckligt.

Alla ni som går på allt detta är av samma skrot och korn som folk som tror på gudar, planekonomi eller att vi kommer från andra planeter.

Öppna ögonen.

Jag skäms aldrig, eller går och oroar mig, för att inte ha köpt tillräckligt. Köper typ bio-biljetter för två filmer. Antingen blir de som får det glada, eller så inte. Om inte är de bara otacksamma och bortskämda och då får de gnälla bäst de vill. Nästa jul får de då bara en bio-biljett för en film. :tummenupp

Själv förväntar jag mig på sin höjd att få en ask tandpetare, eller ett värmeljus, så allt utöver det gör mig sprudlandes glad! :D

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Mmmmm, Janssons, mammas köttbullar, brysselkål, bruna bönor, etc, mmm...

ÄNTLIGEN! :cpparty

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Nu fattas bara att Carin Hjulström-Livh blir programvärd :mad:

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Julen är ju bästa som händer under vintern. Men är ledig, äter gott, är med familj & vänner.

Julbord & julklappar skippar man helt enkelt.

:tomten

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ska vi skramla till en sån här åt Valmers?
36961.jpg

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Så är då denna förbannade skit"högtid" på gång igen.

Tomtejäveln verkar komma från USA, för han säger numera hohoho istället för att fråga om det finns några snälla ungjävlar.

Reklammakarna, speciellt inom radio, måste vara en yrkeskår helt befriad från självkritik. Hur fan orkar de med sig själva?

Julhelgen blir dock grön, alltid något att glädja sig åt. :skadeglad

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...