Bänkningen avklarad!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Nyteknik skrev:
Jo, du skrev att din förra 750 vägde 162 kg, vilket ju är ca 40 kg under originalvikten.
När du ser den hojen förstår du. Det är inte bara 250's som går att göra lätta :tungan
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
PD skrev:
Dom vassaste 600 har också 137 på bakslangen :arsele
Mmm... Fast det är ju LITE gjort åt dem också, denna är helt jätte-original i motorn. En Original 954:a bänkar runt ~135Hk på bakhjulet den också, ska det jämföras så måste det åtminstonde vara samma prylar gjorda åt resp. hoj, eller?

Och Mavve, din 750 är väl inte egentligen en 750?
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
CBR600RR med HRC kit + Motorarbete och annat lull lull, ligger i runda slänger på strax över 300 000,00:- totalt inkl Mc
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Zilversurfer skrev:
CBR600RR med HRC kit + Motorarbete och annat lull lull, ligger i runda slänger på strax över 300 000,00:- totalt inkl Mc
Enligt Jimmy lindström får du lägga 400k för en sån....
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Zilversurfer skrev:
Jag måste ha bevis, tyvärr Chris det är mer an vad Lavilia hade.

Lavilla hade 200 hästar på hjulet.

Står bänksiffror i nån Motocourse.

AMA-suckorna och Bostroms CBR har ju ung 215 hästar...
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
PD skrev:
Låter otroligt mycket! blir närmare 210hk i motor!! men stämmer det så :Bugar :Bugar :Bugar

Tja, Kaworna hade ju 175 hästar på hjulet och Suzukin var enligt Chili i det närmaste okörbar, men snuskigt med toppeffekt hade den. Chili bytte dock till fjolårsmotorn efter bara ett par race.
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Chris Ash skrev:
Lavilla hade 200 hästar på hjulet.

Står bänksiffror i nån Motocourse.

AMA-suckorna och Bostroms CBR har ju ung 215 hästar...


215hk!!!! vad ska Rossi och gubbarna med sina GP hojar till
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
PD skrev:
215hk!!!! vad ska Rossi och gubbarna med sina GP hojar till

Därför att de är lättare och har ännu mer effekt. 230 - 250 hk är ju vad det talas om för de värsta hojarna.
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
gthyni skrev:
Köra Road racing istället för drag racing :7peta

vet inte hur det är nu men förut var det ofta Superbike som hade varvrekorden på olika banor och inte GP hojarna :arsele :7peta
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
PD skrev:
vet inte hur det är nu men förut var det ofta Superbike som hade varvrekorden på olika banor och inte GP hojarna :arsele :7peta

Sure baby :3freak går ju lätt att kolla på internet.
Inte så många gemensamma banor
men ta kvalificering på Philip Island som exempel:

SBK
snabbast Troy Corser 1999: 1'32.193
förra året Hodgson: 1'33.030

MotoGP:
Rossi 2003: 1'30.068

och i racet blir det ännu värre,
det går att brottas runt ett varv på bra tid med något som inte är optimalt, men efter 30 varv gör enorm skillnad.

Det finns en anledning till varför ingen rullar ut en
kittat Blade på MotoGP-griden :fatta!
 
Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

Top