Vilket gör att man säljer en massa gatcyklar.oFFkeFF skrev:GP-rejsing handlar om att vara snabbast, inte likna gathojar för att sälja cyklar...
Vilket gör att man säljer en massa gatcyklar.oFFkeFF skrev:GP-rejsing handlar om att vara snabbast, inte likna gathojar för att sälja cyklar...
valmers skrev:Vilket gör att man säljer en massa gatcyklar.
Nr:18 skrev:Efter en tuff heldag på bänken hos Marcussen MC hittades 136,65 vilda pållar! På bakhjulet!![]()
Växlingstestet gav 138 SAE corrected! 80,82 Nm! Nu får Chrille svårt att hålla undan![]()
valmers skrev:På åttiotalet var "sporthojarna" obsoleta konstruktioner med en massa kubik (med ganska mycket effekt) och enorm vikt. Idag ligger gathojarna, vad blätaktsmaffian än säger, betydligt närmare rejshojarna.
oFFkeFF skrev:Men oavsett tvåtakt kontra fyrtakt, så har Mick Doohan nog sålt rätt många cyklar åt honda..
Nyteknik skrev:Det vete fan.
Sugrörsram med skenbromsar, den första gaträcern.Chris Ash skrev:GSXR från 85 vägde väl ca 175 kilo?
Nyteknik skrev:Det vete fan.
Chris Ash skrev:Varför skulle han inte ha gjort det?
Sålde Honda märkbart sämre de perioder när de inte lyckades så bra på banorna?oFFkeFF skrev:Hmm, så honda har inte sålt särskilt bra innan 2002?
Chrille skrev:Intressant.... Gubbstuff bytar hoj så att han blir tvungen att blanda bensin och GENAST märker vi en attitydsförändring. Betoningen på RACING och PROTOTYP har skiftat och han har redan varit inne och hunnit med en dryg "jag har 320 literhästar" i teknikforumet.
Det måste vara ångorna.....
Nyteknik skrev:Honda har aldrig försökt dra paralleller mellan GP-racing och sitt serietillverkade utbud. Deras sportmodeller har aldrig sett ut som NSR 500. De har inte ens sålts med Rothmans- eller Repsoldekor. Annonseringen har alltid handlat om mångsidighet och teknik - inte "racing heritage". Den som köper en CBR 900 för att posera som Doohan måste ha mycket livlig fantasi. Mer än den som vill vara Foggy och köper en 998.
stavgren skrev:Det går inte att driva Honda, Yamaha, Suzuki, Kawa osv som nåt entusiastiskt källarbolag. Självklart sitter det ekonomer högst upp i styrelsen o nagelfar bokslut o balanser. Skulle en satsning inom MotoGP (eller nåt annat) inte ge mer än vad den kostar tar det inte många sekunder innan satsningen ligger i soptunnan. På ett eller annat sätt räknar dom garanterat hem varenda krona dom lägger ut på rejsing genom goodwill, merförsäljning, R&D osv.
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |