Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jo, en vattentät telefon är absolut bättre än en icke vattentät telefon. Det är ett trevligt komplement för att hålla social kontakt.
Händer det något ombord och du måste få kontakt med JRCC, kan du nog vara säker på att du minuten tidigare tappar telefonen i durken och spräcker skärmen.
Skulle jag förlita min nödkommunikation till en mobiltelefon skulle det vara en hajfena.
Jag har VHF-radio ombord, men tyvärr har jag inte fått den att funka... Men det står på min "att-göra-lista" innan jag börjar använda båten mer frekvent och ta längre turer ut på öppet vatten Hela den här transportfärden har jag ju hållit mig nära land just för att mer eller mindre ha simavstånd till stranden ifall något händer, bara som en extra säkerhetsåtgärd. Men jag ska fixa alla brister ni har nämnt innan jag ger mig ut igen! Nu ska jag ju börja renoveringen mer på riktigt, inte bara fokus på rent funktionella ting utan mer göra fint, byta dåligt trä etc