BotT är säkert jätteroligt, men är du beredd att totalförstöra din gathoj? Det är ingen omöjlighet, faktiskt. För din ambitionsnivå (om jag uppfattat den korrekt) så är nog en 03-nånstans 600 grejen. Det körs galet fort i Rookie 600, även nere under femtondeplatsstrecket. Där har du nog störst utrymme för utveckling.
Hade du varit beredd att försöka dig på doktorshatten inom racing hade 125-räser varit valet. Där kan man inte köra på känsla och tur. Det är en fuckin' vetenskap.
Hehe.. 125-räser verkar faktiskt kul, baserat på moto-GP erfarenhet!
BotT - Nej, det är nog smartare att köpa en Mille -02 eller nåt att krascha ihjäl till att börja med.
Om man ska kolla på möjligheten att köpa avlagda grejer från de som hållt på och höjt ribban så är min uppfattning so far att R600 är the shit.
* Måttligt däckslitage
* stor marknad på både nya och äldre hojar
* en garanterad sistaplats MINST en säsong
* möjlighet att köpa in en billig hoj inkl. rätt mkt tillbehör
* många som håller på (framförallt i LMS-området som för att den här diskussionen ska vara relevant kommer att kallas "hemma") vilket ger stor potential till tips & trix-hjälp osv..
* Bra reservdelstillgång / -priser (?) (jämfört med BotT)
Ambitionen är att komma igång billigt, få köra kontinuerligt, kunna köra nåt race om andan faller på och bara ha förjävla kul.. Möjligheten att kunna ställa på hojen är helt klart intressant då jag inte riktigt ser ekonomi i att ha 2 pheta hojar och att ha en pråm för gata är inte min grej, då åker jag hellre till Rom.
Förhoppningen är att mer eller mindre kunna byta min SD -06 i kost mot en racehoj, baserat på inköp, drift och allt.. diffar det en slant är väl inte det hela världen, men SDn kostar ingefär vad jag tycker att det är värt i förhållande till rådande budget.
Soooo... Nu vändes det till att stå mellan BotT (med en annan hoj) eller R600.. Historien om Johnnies RR-karriär rör sig iaf