B-race Sviestad 15 oktober

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Teddy skrev:
De få meter jag tog med motorkraft på rakan körde Torkel igen och ifrån runt resten av banan. Han körde ifrån mig helt enkelt.
Ditt 58,8-varv säger mig att du förlorade på din egen ojämnhet. Inte bristande fart. Hur/var blev du om- och ifrånkörd av Pelle?
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Nyteknik skrev:
Ditt 58,8-varv säger mig att du förlorade på din egen ojämnhet. Inte bristande fart. Hur/var blev du om- och ifrånkörd av Pelle?
På rakan i knicken. Hans hoj gick nog ta-mig-fan lika bra som Stellans, den gick som ett skott. Den lät ungefär så här: PRRAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Torkel skrev:

Inte lätt att vara ödmjuk när man är bäst.... eller vad var det de sade de gamla grekerna... :)

/JPS

Nyteknik skrev:
Ditt 58,8-varv säger mig att du förlorade på din egen ojämnhet. Inte bristande fart. Hur/var blev du om- och ifrånkörd av Pelle?


DU har inte funderat på att de berodde på trafik?

/Jörgen
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Jörgen Player Special skrev:
DU har inte funderat på att de berodde på trafik?

/Jörgen
Det tänkte jag faktiskt inte på. Varvningar är inget man som B-förare är van vid att utföra. Så måste det ha varit. Gäller att vara "tuff men rättvis" då. Härligt att sitta vid skrivbordet och tala om hur man ska köra motorcykel. :tungan
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Teddy skrev:
Ehhh, låt se *gräver djupt i lådan med dåliga ursäkter*...
Åh, hur kunde jag glömma? OK's Alkylatbensin gör ju så att hojen går långsamt och svarar dåligt på gasen.
 

rust29

aka Stefan - Race on!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Vikingstad
Hoj
*såld*
Goodstuff skrev:
...Andra passet tappade jag underdelen av kåpan på rakan...
Sådana där smådelar vill vi inte ha liggande längs med bankanten :7peta
/Stefan - banfunkis som fick springa och plocka bort den innan nästa pass hann ut på banan...
 

Hjalle

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
.
racerskalman skrev:
Vill bara passa på att gratulera Torkel till hans hett efterlängtade 59´a. Suveränt kört med tanke på hur kall asfalten var.
STORT TACK också till alla funkisar som stod ut i kylan, utan er hade det inte blivit något alls!
Trots att jag fick spö av Dennis i racet, så fixade jag i alla fall mitt livs första pole! :yoparty

Dagen började inte så bra med en förstörd kolv efter ett varv. Men tack vare all hjälp jag fick i depån, framför allt av Stellan, Pär och Teddy :bow kunde jag genomföra racet och hamna på pallen för första gången.

Men att Torkel kom i mål bara 4 sek efter på en SP får väl nästan ses som dagens bedrift...
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
rust29 skrev:
Sådana där smådelar vill vi inte ha liggande längs med bankanten :7peta
/Stefan - banfunkis som fick springa och plocka bort den innan nästa pass hann ut på banan...
Trevligt att träffas och det var väl bra att jag kom och frågade vart den tagit vägen. :tungan
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hjalle skrev:
Dagen började inte så bra med en förstörd kolv efter ett varv. Men tack vare all hjälp jag fick i depån, framför allt av Stellan, Pär och Teddy :bow kunde jag genomföra racet och hamna på pallen för första gången.

Men att Torkel kom i mål bara 4 sek efter på en SP får väl nästan ses som dagens bedrift...
Grattis till bra körning!
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Hjalle skrev:
Dagen började inte så bra med en förstörd kolv efter ett varv. Men tack vare all hjälp jag fick i depån, framför allt av Stellan, Pär och Teddy :bow kunde jag genomföra racet och hamna på pallen för första gången.

Men att Torkel kom i mål bara 4 sek efter på en SP får väl nästan ses som dagens bedrift...
Din ordinarie hoj - Hondan? Vilken klass kör du nästa år?
 

racerskalman

And those who sneer will fade and die...
Gick med
15 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda RS250R -01, CBR600
Hjalle skrev:
Dagen började inte så bra med en förstörd kolv efter ett varv. Men tack vare all hjälp jag fick i depån, framför allt av Stellan, Pär och Teddy :bow kunde jag genomföra racet och hamna på pallen för första gången.

Hrrm, nästan på gränsen till oförskämt att köra ifrån mig när vi hjälpt dig att få ihop hojen... :D

Skämt åsido; GRATTIS!! (Å välkommen tillbaka nästa säsong.)
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Tittar på tiderna i årets B-race och jämför med förra årets.

Årets snabbaste förares totala racetid över 16 varv:
Hjallle: 16 min och 2,4 sek.
Racerskalman: 16 min och 2,8 sek.
Torkel: 16 min och 7,2 sek.
Racerpelle: 16 min och 8,0 sek.
Teddy: 16 min och 11,9 sek.

Förra årets snabbaste förares totala racetid över 16 varv:
Oscar: 15 min och 13,7 sek.
oFFkeFF: 15 min och 36,3 sek.
Nyteknik: 15 min och 37,2 sek.
Ullis: 16 min och 5,2 sek.
Racerpelle: 16 min och 17,5 sek.

Förra året körde Torkel över mållinjen en knapp sekund efter rookien Goodstuff. Ett år senare varvar Torkel fjolårs rookien Goodstuff. :va
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det är ju nu man ska klämma in o säga "Det var bättre förr" :rofl
Nafan, vi hade betydligt trevligare väder förra året, men bevisligen gick det ju att köra jäkligt fort iaf, bara att kolla på torkels tider med SP'n.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Det är ju nu man ska klämma in o säga "Det var bättre förr" :rofl
Nafan, vi hade betydligt trevligare väder förra året, men bevisligen gick det ju att köra jäkligt fort iaf, bara att kolla på torkels tider med SP'n.
Klart det var bättre förr. Allvarligt talat satte både Torkel och Racerpelle bättre snabbaste-varv i lördags än förra året. Och Teddy satte samtidigt sitt best-ever på Sviestad. Så det relativt kalla vädret hämmade (egentligen) inte framfarten.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Nyteknik skrev:
Klart det var bättre förr. Allvarligt talat satte både Torkel och Racerpelle bättre snabbaste-varv i lördags än förra året. Och Teddy satte samtidigt sitt best-ever på Sviestad. Så det relativt kalla vädret hämmade (egentligen) inte framfarten.
Självklart var det så, det var ren klantighet (lite för ivrig) av mig att gå omkull där. Men det kändes så bra varven innan så jag tyckte att en liten tempoökning även i den vänstern borde vart möjligt. Förövrigt så känns det som det borde gå att kasta runt en racer på snabbare tid än vad jag gjort med 600an hittils. Om jag lyckas köra lite fler varv kanske :D

Största skillnaden mot 600an är bromsningen, mina bromspunkter med 600an stämde inte riktigt kan jag säga. Det tar nog ett tag att vänja sig vid att hålla stumt där man är van vid att bromsa fullt. Mycket stabilare kändes det också, det gungar och svajar inte alls lika mycket i kurvorna. Sen kan man gå på gas utan att hojen början drifta utåt å krångla. Mycket lättare att brottas med över lag. Ganska överlägsen min 600 när det gäller körupplevelse.
Då ska tilläggas att det ändå är ganska stor skillnad på min 600 och en gathoj.
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
Martin skrev:
..Mycket stabilare kändes det också, det gungar och svajar inte alls lika mycket i kurvorna. Sen kan man gå på gas utan att hojen början drifta utåt å krångla. Mycket lättare att brottas med över lag. Ganska överlägsen min 600 när det gäller körupplevelse.
Då ska tilläggas att det ändå är ganska stor skillnad på min 600 och en gathoj.

Det är först när man provat racer man inser hur stor skillnaden ÄR..

/Jörgen
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Martin skrev:
...en racer...vänja sig vid att hålla stumt där man är van vid att bromsa fullt. Mycket stabilare kändes det också, det gungar och svajar inte alls lika mycket i kurvorna. Sen kan man gå på gas utan att hojen början drifta utåt å krångla. Mycket lättare att brottas med över lag. Ganska överlägsen min 600 när det gäller körupplevelse.
Då ska tilläggas att det ändå är ganska stor skillnad på min 600 och en gathoj.
Det är ju inga överdrifter i din beskrivning av skillnaden mellan en gathoj och en racer. Ändå tror så många att en GSX-R är det grymmaste som finns. Som Nordgren brukar skriva: Gathojar på gata, racers på racingbana.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top