Anledningen till att jag tjatar om banåka så j*vla mkt är för det första att man lär sig det här med hojåka på ett helt annat sätt, och dels att jag tycker att alla borde prova på det för att det är sjukt kul, gatåka har nästan helt tappat tjusningen för min egen del. (även om jag helt håller med C.Barrow att det inte är rimligt att förbjuda sporthojar på gata).
Det finns många, eller iaf ett par st som "bombar" t ex bulten som är jävligt duktiga på att köra, inget snack om den saken.
Det som är synd är att många av dessa dessutom är jävligt duktiga på bana och kör bandagar med jämna mellanrum, men detta kommer aldrig eller sällan fram på samma sätt.
Man kan se t ex youtubefilmer på riktiga bombrepor som körs av någon som är väldigt duktig på att köra, men det är lätt för "publiken" att missa att han lagt en jävla massa tid och pengar på att bli så duktig.
Faran blir lite när andra ska ta efter eller haka på men missar hela den där "nöta-teknik-grejen" som man får på bankörning och bara ger sig ut och vrider på rullen utan att haja att de allra snabbast faktiskt har väldigt mkt träning i sig för att bli så snabba.
kan tillägga att jag varken är speciellt snabb eller duktig, men jag jobbar på det (på bana)