Kul att du köpt en bandit. Jag tror du e ganska ensam här om att ha en -07a. Jag måste bara av ren nyfikenhet fråga vad det är för nån motor i den eftersom du säger att det är en helt ny motor på 07orna (insprut? vätskekyld?).
Sen att den låter lite här å där, jag vet inte om det är generelt för banditen att göra det men det gör min me, växellådan klonkar lite, speciellt på 1:an å 2:an, men så brukar det väl vara med motorcykel lådor? Jag e lite kass på att identifiera olika ljud men det kanske e så också eftersom ljuddämparen låter NADA så kanske alla andra ljud framstår lite extra mycket.
Jo det verkar vara mest de äldre "modellerna" här. Och då det som sagt är en 07:a så kanske det är svårt att nämna något speciellt...
Den nya motorn är det insprutning på samt vätskekylning samt att den är på 89 hk.
Att ljuddämparen som du säger låter "nada" håller jag helt och hållet med om.
Man hör allt som man tycker låter konstigt. Och ljuddämparen på denna är något större än på de äldre, jämförbart med de äldre så är det en jäkla knul med katalysator (tung)
Var ute och åkte med en kompis, jag hörde hans hoj mer än min egen trots vindljud mm
var och pratade med försäljaren idag och eftersom det är en ny hoj så får man vänja sig med lite "inslitningsljud" var hans ord. Men nämnde det jag tycker verkar vara mer än vad det borde i ljud så att det är dokumenterat utifall det blir något (garantin).
Men jag är nöjd förutom att jag provade en bandit 1250 innan jag köpte denna, jag saknade något när jag satte mig och körde hem denna