Kollade historiken i min eminenta app nu, och ser att jag krossat fettintagsmålet i stort sett varje dag även om jag ligger långt under på total kcal intag. Ska tänka på det...
En annan sak. Jag har en del kompisar som pluggar till/jobbar som biokemister och sånt. Där fick jag lära mig att allt processat fett som margarin och lightprodukter innehåller massa transfetter, som i stort sett är omöjliga att bränna när de väl lagrats (man måste i princip förbränna fetterna i hjärnvävnaden innan kroppen tar av de depåerna).. Så jag har bytt ut margarin mot smör, lätta mot bregott och kör numer riktig cremefraiche osv..
Åsikt på det?
Sen har jag ingen avsikt att börja äta pulver och tabletter. Jag vill leva ett normalt, men sunt liv och äta sånt som är gott. Men pizza är egentligen bara flottigt, och man behöver inte ta om tills man kräks.. Och enda skälet till att jag vill gå ner i vikt är egentligen för att få 5 kilos fördel när ynka 120 häst ska skjuta mig förbi på Martin på rakorna i sommar .
som PhD i Biokemi håller jag med dom, transfetter sitter som bara den men dock inte omöjligt att bli av med..se tex martin´s teorier om detta på www.leangains.com eller ta till en mer extrem diet som kort kallas för keto diet ( googla )
om man drar den för långt börjar man till slut att förbränna fettet i hjärnan.