Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Invägning vecka ??? :va skit samma, någon vecka är det... :gnissla
Var förkyld förra veckan och fick ta det lugnt, men jag har ändå lyckats tappa 0,5 kg. Tyvärr så märker jag ingen skillnad på måtten. :gnissla

Hade ändå ett roligt ridpass igår. :D Satt på ridskolans oroligaste häst, som är löjligt rädd för bommar, och vi hade hoppträning... :yoparty :lol

Kämpar vidare! Många kilo kvar, men jag har nog lyckats bli av med så där 7 än så länge... :)

Edit: Rockmorsan, min exempeldag hamnade på 140 g kolhydrater...

Last edited:

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Har äntligen fått arslet ur och skaffat Shapeup-appen. Status idag:

Längd 182 (har visst växt 1,5 cm sedan mönstringen)
Vikt 104,6 (mål 92)
Bukmått avslappnad 113cm
Bröst 116cm
Överarm 41,5
Fettprocent 28,1

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Några killar i sisådär 25-års åldern som tidigare brukade ha lite (inte megamycket men en del) mage men som nu gått ner och blivit lite mer trimmade? En småskum fråga då: Jag har som sagt gått ner en del, och det syns nog lite på formerna tycker jag. Men en sak som slog mig är magen... Brukade tidigare känna mig lite pluffsig just där, ett kompakt pluffs liksom... Nu är den ju fortfarande långtifrån slät, men den känns ändå lite lättare i pluffset på något vis... Nästan mer sladdrig liksom, om den tidigare beskrevs som dallrig när man skakade om den lite. Inbillar mig att det är som den börjat krympa men fortfarande har lite utsträckt hud över sig (fladdret) liksom, men frågan är då om huden kommer krympa så att jag någon gång får en slät mage eller kommer jag ha (ytterligare) en slapp påse hängande framtill?:va :D Var långtifrån extremtjock tidigare, men lite mage hade (har) jag och skulle gärna vilja få en platt och spänstig mage i sinom tid... Min fråga är helt enkelt: Möjligt eller inte?:)

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
men frågan är då om huden kommer krympa så att jag någon gång får en slät mage eller kommer jag ha (ytterligare) en slapp påse hängande framtill?
En kompis hade det där problemet efter en graviditet. Tydligen är det både åldern och de genetiska förutsättningarna som styr detta. Träning är hur som helst inget negativt i sammanhanget.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Några killar i sisådär 25-års åldern som tidigare brukade ha lite (inte megamycket men en del) mage men som nu gått ner och blivit lite mer trimmade? En småskum fråga då: Jag har som sagt gått ner en del, och det syns nog lite på formerna tycker jag. Men en sak som slog mig är magen... Brukade tidigare känna mig lite pluffsig just där, ett kompakt pluffs liksom... Nu är den ju fortfarande långtifrån slät, men den känns ändå lite lättare i pluffset på något vis... Nästan mer sladdrig liksom, om den tidigare beskrevs som dallrig när man skakade om den lite. Inbillar mig att det är som den börjat krympa men fortfarande har lite utsträckt hud över sig (fladdret) liksom, men frågan är då om huden kommer krympa så att jag någon gång får en slät mage eller kommer jag ha (ytterligare) en slapp påse hängande framtill?:va :D Var långtifrån extremtjock tidigare, men lite mage hade (har) jag och skulle gärna vilja få en platt och spänstig mage i sinom tid... Min fråga är helt enkelt: Möjligt eller inte?:)

Det tar lång tid för huden att krympa... ju äldre man blir ju svårare blir det, huden är mindre elastisk. Jag har gått ner 28 kg nu men under 2 år och huden krymper men det tar tid. Om huden blir helt återställd beror på många faktorer, ålder, gener osv... det går men tar tid och är förutsättningarna dåliga kanske det aldrig blir helt slätt o tajt igen :) Men hade min hud inte krympt så hade jag sett fladdrig ut nu så ja det krymper

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förstår. Tack för infon hörni, jag tränar vidare och hoppas så får vi se:) Är trots allt hyfsat ung fortfarande och har vad jag vet inga genetiska huddefekter, så förutsättningarna bör åtminstone inte vara helt dåliga...

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
-6 kg på 6 veckor med promenader och LCHF mat och mår kanon. :)

Snart kommer man kanske i skinnstället igen :tummenupp

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Men om du skippar proteinshaken så lär du slippa en helvetes massa kolhydrater också. De brukar ju bomba dem fulla med sådant.

Njae, du tänker nog på s k "gainers" som är till för just viktökning.
Vanligt t ex vassleprotein innehåller inte särskilt mkt kolisar/servering.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Njae, du tänker nog på s k "gainers" som är till för just viktökning.
Vanligt t ex vassleprotein innehåller inte särskilt mkt kolisar/servering.

eller sånna recovery slask som säljs överallt numer...25g protein..30 gram kollisar...

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Jävla dag. :gnissla Började med stalltjänst. Dvs 2 timmar mockning och packning av hösilage. bla. lasta 100-150 kg hösilage på fodervagn :4skrika. Hade blivit tillfrågad att rida ridskolans värsting(för stark för de flesta) i helgen. Gjorde misstaget att ta med lilltjejen på en 'snäll' häst. Bort i skogen slängde den 'snälla' hästen av dottern, och galopperade hem på egen hand. :gnissla Så; sitter på en häst som leker rodeohäst (för att inte han får springa hem oxå), och har ett gråtande barn nedanför, och försöker få fram mobilen. Ber barnet ringa pappa, och ger mig av efter bortsprungen häst. :huvet Hittar hästen på stallbacken oskadd, ställer in hästarna i stallet, slänger mig i bilen, och hämtar gråtande barn. :( Sedan återstod bara att bära 52 st 16 kg's pelletssäckar 20 m från lastpall till källarfönster. :gnissla

Nu har jag ingen lust att träna :4skrika :gnissla :brynad

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag har inte riktigt orkat ta tag i bantningen efter jul, men i veckan som gått så tog jag mig i kragen och har faktiskt dragit ner på mat och godis. Förväntningsfull ställde jag mig på vågen idag och kunde konstatera att jag hade gått upp ett kilo den här veckan. :gråta

Totalt har jag nu gått upp 7 kilo sedan veckan innan jul så nu är det nog dax att ta tag i mitt liv och försöka göra något åt det.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Efter en vecka med kalorieäknande och tre löppass på totalt ca 1,8 mil så stod vågen på 105,1 imorse.
Det är minsann ingen dans på rosor att tappa vikt!

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
morgonvikten idag låg på 105 kilo..jag väger mig inte ofta men sist jag dock vägde mig var för ngr månader sen med 97 på vågen..dags att slänga i en ny växel :)

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Efter en vecka med totalkontroll på maten, kaloriintag på 1500 per dag samt ca 100 gr protein, 90 gr fett och ca 75 gr kolhydrater, träning 2 styrkepass, 2 cykelpass, 4 gogging pass med totalt 2,6 mil (hur gick det till?) så gav veckans vägning äntligen resultat under 92 kg som varit en sån där bekvämlighetsplatå för kroppen och den har verkligen kämpat för att få stanna där.... nu 91,7

Maxvikten 120 (2008 juni), målvikten är att komma under 80 kg (179 cm lång). Äntligen!!!! LCHF veggostyle kanske var precis den chock kroppen och hjärnan behövde :D Jag är i alla fall SKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITGLAD :lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Testade att väga mig i helgen, 113 kg med kläder på, borde kunna vara 110 utan. Lite överraskande. Första gången på 6-7 år som jag är under 115.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...