Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Tillbaka på 105,4 efter ett par veckor med uppgång... Nu lägger jag på mer träning och minskar potionerna och hoppas på resultat. Fy fan vad det suger att försöka gå ner i vikt!!!:huvet:huvet:huvet

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag ska prova mina ställ idag samt smörja in dom.
Vad glad jag blev när jag testade dom för ett par månader sen och märkte att dom var rymliga!
Tills jag kom på att jag glömt ta på mig ryggskyddet.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tillbaka på 105,4 efter ett par veckor med uppgång... Nu lägger jag på mer träning och minskar potionerna och hoppas på resultat. Fy fan vad det suger att försöka gå ner i vikt!!!:huvet:huvet:huvet

Räkna kalorier låter som en grej för dig. Försök att inte käka mer än 2000 kcal/dygn.
Skriv in allt du käkar på dumbbell.se. Ganska snabbt kommer du se vad du skall äta mindre av.
För att fortsätta hålla sig mätt är det proteiner som gäller, och mycket vätska.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Räkna kalorier låter som en grej för dig. Försök att inte käka mer än 2000 kcal/dygn.
Skriv in allt du käkar på dumbbell.se. Ganska snabbt kommer du se vad du skall äta mindre av.
För att fortsätta hålla sig mätt är det proteiner som gäller, och mycket vätska.

Shapeupclub appen är stabil.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Shapeupclub appen är stabil.

Precis! Tänkte just slå ett slag för Shapeup appen. (Kan även skötas via internet för de utan smartphone). Med hjälp av den räknar jag antalet kalorier jag får i mig per dag och lär mig samtidigt hur mycket kalorier det är i olika livsmedel.

Man börjar med att fylla i sitt kön, ålder, längd och vikt samt hur mycket man önskar gå ned till så lägger den upp ett antal förslag med olika tidsperioder för dig att nå detta mål.

Sedan är det bara att börja bokföra allt du äter samt all aktivitet du utför, på olika grafer kan man sedan följa utvecklingen. Man kan även knappa in vikt och te x midjemått allteftersom.

På 5 veckor har jag gått ned från startvikten 77kg till nuvarande 72kg (71.8 exakt :) )

Prova!

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
På 5 veckor har jag gått ned från startvikten 77kg till nuvarande 72kg (71.8 exakt :) )

Prova!

Bra jobbat!

Målet var 8 kilo på 8 veckor.
Mitt problem är att jag i samma veva började träna igen efter 2 års "vila".
Efter ca 8 veckor är jag på "bara" -2 kg. Resultatet är dock bättre än vad vågen visar :brynad

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hupp. :D
Mätt mig lite igen, och fortfarande ingen våg så det skiter jag i.
Överarm på 39 cm
Mage på 100 cm
Bröst på 120 cm

Sedan orkade jag inte mäta så mycket mer. Rätt oförändrat, men en positiv sak var att när jag drog på mig hojjackan så hade den blivit tajtare över bröstet, och jävligt vid runt magen sen sist. :D
Och stövlarna var lite stora runt vaderna. Heh.

Jaja, nu ska jag lägga på ett kol med träningen och börja köra överkropp varannan dag, ben varannan. Borde skrämma lite fart på kroppen. :D

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Ätit mer fett o protein i en vecka

Fi faan... tokflippar.... :gråta:gråta:gråta

Fick ju rådet att äta mer fett. Gjort så i en veckas tid. Inte räknat kalorier eftersom jag är gammal matmissbrukare och var anorektisk i tonåren så jag kan heller inte fett i kalorier i huvudet. Inte heller ställt mig på vågen för jag vågar inte se att jag går upp, vilket jag troligen har men jag tänkte ge det två veckor till innan jag tokflippar över vikten...(om jag nu klarar så länge).

Ätit bra mat och fokuserat på protein, nyttigt fett och regelbundna mattider med minst 2 mellis på dagen och aldrig mer än 3 timmar mellan målen.

Idag fick jag för mig att skriva upp all mat och kontrollera hur jag låg till eftersom jag inte hade en aning...

Protein:102 gram
Kolhydrater:170 gram
Fett: (avokado, ägg, mandel, olivoja)87 gram
Kcal: 1999

Här svimmade jag nästan och fick andnöd... jag som legat på 500-800 kcal per dag tidigare.

Okej, jag har gått i trappor idag och cyklat 9 km och kört mitt styrketräningspass på 40 min ca aktivt. Men ändå... jag orkar inte räkna på ut-kcal kontot, jag bara vet att det är mindre än jag hade önskat med ett intag på 2000 ... (kanske ska köra ett zumbapass ikväll till bara för att bli av med lite... sitta vid datorn "kostar ju inget"... ohhh... andas.. andas).

Alltså... jag vet, jag skulle ju äta mer fett...det har jag gjort och ja jag vet, fett innehåller fler kalorier.. men ändå, jag var inte mentalt redo på att inse att jag ätit så jävla mycket på en dag... fi faan... blir gymmet i morgon igen bara för att.

Lite statistik som man kan roa sig med (längd: 179):
Datum2011-02-212010-06-302009-01-01
Vikt92,1 kg109 kg120 kg
BMI:28,7134,237,45

vid vikt:92,1 kg109 kg
Bröst:106113
Arm:38,543
Midja:101111
Höft:116127
Lår: 6774
Knä:4148
Vad:4144

Det spexigaste med måtten är nog knämåttet... 7 cm minskning ... på en knäjävel liksom :3freak

Det bästa med idag var ändå att jag hittade ett skinnställ för min längd (!) och med mina mått förutom på midjan, men det ska gå att komma i till sommaren. DET trodde jag aldrig att jag skulle hitta faktiskt... så nöjd så jag höll på att beställa det oprovat, bara för att, kosta vad det kosta ville. Blir ett sånt, men ska hålla mig till rean. Men det blir en fin fin belöning när jag klarat mina mål. Målet är 12 kg till ned så jag kommer under 25 i bmi.

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
KTM 690 smc r - 12
November 2011 = 106 kg ca 180-185cm
Nu: 92 kg!

Har dock inte varit på gymmet sen årsskiftet. Den sista tiden har det bara varit kosten som stått för viktnedgången. Blir att springa när lite fler plusgrader vågar sig fram.

Bra kost kombinerat med träning is the way to go. Finns inga genvägar!

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Rockmorsan...kroppen kan inte ljustera ämnesomsättning på kort tid så 1 vecka är på tok för kort tid.
Kan ta som ett exempel mig själv där min förbränning inte drog igång ordentligt förren efter 4-5 månader efter slagit om kosten och dragit igång träningen.
vissa av oss får jobba mycket hårdare än andra..tyvärr :)

Jag tycker du ska ta kontakt med en personlig tränare, jag har många jag kan rekomendera beroende på vilket gym du går på och via dom också få hjälp med din kost så att du får en plan..inget är omöjligt och framför allt inte viktnedgång/fettförbränning.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Förhoppningsvis är det kidsen och inte du som bälgar i dig dessa mängder mjölk.

http://www.svd.se/mat-och-vin/mjolk-mojlig-orsak-till-prostatacancer_6716791.svd

Jag tror han menade att han gått ner 12 kg, och kände lite på hur mycket 12 kg var.
Men det finns en undersökning som antyder att det är homogeniserad mjölk som är prostataboven. Så inte nog med att homogeniserad mjölk ger oss åderförkalkning helt i onödan, den kanske ger oss cancer med. Och enbart pga utseendet. >.< Det är så urbota dumt.

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Ahaa, så är det förstås! Sorry, Stjärnstrykarn. Trodde han hade handlat 12 liter mjölk i veckan i två års tid

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Rockmorsan...kroppen kan inte ljustera ämnesomsättning på kort tid så 1 vecka är på tok för kort tid.
Kan ta som ett exempel mig själv där min förbränning inte drog igång ordentligt förren efter 4-5 månader efter slagit om kosten och dragit igång träningen.
vissa av oss får jobba mycket hårdare än andra..tyvärr :)

Jag tycker du ska ta kontakt med en personlig tränare, jag har många jag kan rekomendera beroende på vilket gym du går på och via dom också få hjälp med din kost så att du får en plan..inget är omöjligt och framför allt inte viktnedgång/fettförbränning.

Nej, jag vet att en vecka är för kort tid, och jag tänkte nog hålla i lite till, men jag kommer dra ner på fettet lite faktiskt för jag klarar inte av mentalt att hantera det. Får helt enkelt räkna dagligen och föra bok igen så jag landar på 1600 kcal el nåt, det kan jag med, men inte 2000. Mental grej och kommer inte gynna vikten.

Går på Puls i WTC vid t-centralen i sthlm.

Har dock i åratal gått hos både personliga tränare, dietister och läkare på vårdcentralen.. ingen har lyckats hjälpa mig med ett enda kilo, det har varit mest hårbryderier från deras sida då de lägger en kostplan och träningsplan och så går jag upp i vikt och då har jag blivit anklagad för att fuska, äta på nätterna etc, vilket jag absolut inte har gjort, men de har alla sagt att det är omöjligt att jag inte ätit eller väg fel eller så. Men nej, jag väger faan varenda liten morotjävel och räknar och har koll på allt jag stoppar in i munnen.

Så därför har jag lite förtroende för det och tror nog mer att min kropp är för sönderbantad under så lång tid att den inte reagerar som den ska på något. Det som fått igång viktminskningen nu är jag kan träna mer.

Jag är helt enkelt för envis, även om det tar lång tid, så jag kommer lyckas med sista biten... vet bara inte när jag är i mål, men det är underordnat.

Har du namn på några bra kan du skicka på pm. Tack för din tid!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ahaa, så är det förstås! Sorry, Stjärnstrykarn. Trodde han hade handlat 12 liter mjölk i veckan i två års tid

HAHA. Om några år släpar jag garanterat hem 12 liter mejeriprodukter/vecka, men nu är kidsen bara 1 & 2 år gamla, så de är inte så törstiga. Än :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Här svimmade jag nästan och fick andnöd... jag som legat på 500-800 kcal per dag tidigare.

Då har du kört en riktigt snål bantningsdiet och kritiken mot att köra så hård diet är att kroppen kan behöva flera månader innan den kommer tillbaka tillbaka till normal förbränning även om du börjar äta betydligt mer.

"Om du minskar mängden kalorier från 2 400 kcal till 800 kcal och erhåller 50% av den totala energi (E%) från kolhydrater kommer du att få 400 kcal från 100 gram kolhydrater. Du kommer då att gå ner i vikt, men du kan stanna på denna diet endast för en månad eller tre.

Varför? Du kommer att få brist på viktiga proteiner, fett, vitaminer och mineraler så att kroppen tvingar dig att äta mer mat eller så kommer du att svälta ihjäl. Och eftersom kroppen vill gardera sig mot framtida svält så lägger den på sig några extra kilo som reserv."

(Kort inlägg på svenska om artikeln...)
http://www.kostdemokrati.se/links/2012/01/07/varfor-forlorade-kilo-kommer-tillbaka/

(...fullständig artikel...)
http://www.nytimes.com/2012/01/01/magazine/tara-parker-pope-fat-trap.html?_r=1

(..ursprungsstudie..)
http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1105816

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Kommer äta samma mat som i går men utan en proteinshake och en proteinbar, minskar mitt kcal med 500 och lite annat nyttigt protein då men det tar jag, hellre det. 1500 kcal är mycket för mig ändå.

Vill tipsa om en bra site med råvaror, man plockar upp den råvaran man är intresserad av, sök tex på morot. Sen väljer man med knapp "beräkna" på det alternativ man vill veta om och faktarutan längst ned uppdateras med kcal, fett, protein, kolhydrater etc....

Finns säkert massa bra appar att använda men jag vill ha det i excel som en dagbok att följa upp efteråt enkelt och analysera i diagram och ja jag gillar o göra det själv. Den här siten var lätt och tillgänglig med mycket sånt jag behöver.

http://www.recepthjalpen.se/ingredients_start.php

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Rockmorsa. Om du har tänkt dra på med lite mer fett i kosten (vilket jag är helt övertygad om är en bra idé) så behöver du samtidigt minska kolisarna om du ska kunna gå ner i vikt. 170g kolhydrater på en dag är på tok för mycket om du vill få kroppen att börja använda fett som energi istället för socker.
LCHF-förespråkarna säger att 40g kolhydrater per dag är en bra riktlinje.

Men om du skippar proteinshaken så lär du slippa en helvetes massa kolhydrater också. De brukar ju bomba dem fulla med sådant.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...