Vurmar vet jag inte om jag gör, men jag har käkat LCHF i ett drygt år nu, och mår oförskämt mycket bättre är jag gjorde tidigare. Och frågan var inte avsedd att vara spydig, jag är genuint intresserad av båda sidor, och framför allt om det finns vetenskapligt bevisat att LCHF skulle vara skadligt. Dom flesta varningsflaggor du nämner är baserade på gammal forskning, nyare studier visar inte alls på samma "farlighet". Sen tror många (du?) att LCHF innebär att moffa fett i hinkar, det gör det inte...Jag ligger på ungefär samma proteinintag nu som tidigare, ist för kolisar lassar jag grönsaker på tallriken, och ist för sunkiga lightgrejor äter jag en sås gjord på vispgrädde, eller vad som nu passar till rätten. Och inget larv med att skära bort fettranden på kotletten..
Kort och gott, jag trivs och mår jävligt bra. Har även ett läkarbesök i faggorna, ska se till att kolesterolet blir kollat, och om intresse finns posta resultatet.
Och jag lyssnar på kroppen, och den säger att jag är piggare, har mer ork/uthållighet (fysiskt och mentalt), en mage som jag kan ställa klockan efter(till skillnad från dieselmorrandet förut), jag sover bättre tack vare att magen är lugn, osv, osv.
Om du kollar källorna som finns i den artikel du länkade till, består dom till största delen av undersökningar gjorda före -00 (med ett undantag från -11) Även mitt hatobjekt Keys's 7 nationsstudie finns med där, den som startade fettskräcken på 80-talet. Den är sedan länge bevisad som ett rent fuskverk, Keys började studien med 20-25 nationer men fann snabbt att hans teorier inte höll, men han var så insnöad/övertygad att han plockade dom 7 nationer som faktiskt gav ett visst stöd åt hans teorier, och baserade studien på den. Mao, riktigt dålig forskning.