Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Rotfrukter och spannmål är din fiende. Grönsaker och fisk är din vän:)

Det som är den verkliga fienden är att folk äter mer än dom behöver/förbrukar.

Ta som förr i tiden. Inte fan satt det överviktiga bönder och ratade rotfrukterna. Dom åt av allt. Men sen förbrännde dom det med hårt arbete.

Idag har latmasken tagit många. Och då börjar man manipulera med kosten. För man vill ju inte avstå något.
Och godsaker finns det i överflöd. Krävs en stor portion karaktär och motståndskraft för att låta bli.

//M

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Jag har helt lagt ner skräpmaten nu, inga pizzor, hamburgare, läsk, godis, det känns att man får mer energi när man inte går omkring och är mätt hela tiden. Går, joggar, cyklar 5-10km varje dag plus styrketräning. Från 88kg vid årsskiftet till 76 kg nu. Nästan alla de där extrakilona satt runt midjan, får köpa nya braller nu. Mitt mål är att när jag fyller femtio så ska jag se ut som Iggy Pop gjorde vid fyrtio. :D

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har helt lagt ner skräpmaten nu, inga pizzor, hamburgare, läsk, godis, det känns att man får mer energi när man inte går omkring och är mätt hela tiden. Går, joggar, cyklar 5-10km varje dag plus styrketräning. Från 88kg vid årsskiftet till 76 kg nu. Nästan alla de där extrakilona satt runt midjan, får köpa nya braller nu. Mitt mål är att när jag fyller femtio så ska jag se ut som Iggy Pop gjorde vid fyrtio. :D

När man varit utan skräpmat några månader och äter typ en kvarts pizza eller något så märker man hur fruktansvärt seg man blir av att äta sån mat...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
När man varit utan skräpmat några månader och äter typ en kvarts pizza eller något så märker man hur fruktansvärt seg man blir av att äta sån mat...

Ja usch. Ibkand slinker det ner nåt läbbigt. Efteråt imser man att det faktiskt inte alls var vidare gott

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Eftersom jag är glutenintolerant kan jag inte köpa pizza. :( Men när längtan blir för stor så bakar jag pizza, en stor med tunn botten. Precis som en riktig pizza. Och sedan njuter jag. :D Jag gillar pizza...

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
34 sidor utan bilder? :(

Varför börjar inte du med att lägga upp en bild? :7peta Gärna en före, och en efter-bild. :lol För jag utgår från att du bantar för att komma i ditt skinnställ. Annars har du ju ingenting i den här tråden att göra. :dummer

Över1

Bannad
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
Din fru
Varför börjar inte du med att lägga upp en bild? :7peta Gärna en före, och en efter-bild. :lol För jag utgår från att du bantar för att komma i ditt skinnställ. Annars har du ju ingenting i den här tråden att göra. :dummer

Så jag får inte följa eran väg till paradiset bara för att jag har tvättbräda? Tycker det är imponerande med resultat på båda sidor av myntet så jag tänker stanna här. :smasha

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
... bara för att jag har tvättbräda?

Men så trevligt för dig då! :lol Behöver tråden bilder så börja med din tvättbräda. :7peta
Och gör inte som andra töntar och tag godtycklig bild på någon med lämplig tvättbräda från nätet. Det är så himla B. :tummenner

Förvåna mig, och skriv ett inlägg som inte är på någon annan bekostnad. Fast det vet du väl inte hur man gör? :dummer Antar att det krävs en speciell slags, s.k. humor för att roa sig på andras bekostnad. Och att tracka överviktiga är väl lika tufft som att sparka på den som ligger, något som bara 'riktigt tuffa' grabbar klarar. :smasha

Och att ge sig på någon som är både överviktig och tjej, då är man väl en riktigt karl? :7peta Eller vad tycker dina vänner?

Dina inlägg i den här tråden är varken roliga, intressanta eller upplysande. De bidrar inte med något. :tummenner

Över1

Bannad
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
Din fru
Vet inte om du missuppfattar allt eller är allmänt bitter. Jag följer en tråd där folket går till en hälsosammare vardag men det är tydligen inte tillåtet om man inte är i samma situation? Skärp dig.

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Vet inte om du missuppfattar allt eller är allmänt bitter. Jag följer en tråd där folket går till en hälsosammare vardag men det är tydligen inte tillåtet om man inte är i samma situation? Skärp dig.

Jag tycker att du har rätt att vara precis var du vill :) Jag hade tänkt att slänga upp 2 bilder efter bröllopet (före/efter).

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Kul att det går bra för er andra också.:tummenupp
Själv så hoppas jag att vägningen imorgon passerar -9kg. Om inte, så blir det nästa vecka.
Redan nu så börjar skinnstället sitta som det ska men jag skall ner ytterligare 3-5kg.

Yami

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
XJR1300
Här var inte mycket aktivitet. Har ni lagt ner bantandet eller kör ni i det tysta?
Går lite trögare för mig nu men passerade precis -10kg.
Keep posting. :)

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Här var inte mycket aktivitet. Har ni lagt ner bantandet eller kör ni i det tysta?
Går lite trögare för mig nu men passerade precis -10kg.
Keep posting. :)

Går JÄTTETRÖGT! Tröttnat på quornfärs och ägg och kesella... började fuska med lite kolhydrater och attans vad jag mår dåligt, får huvudvärk, jätteont i magen och mår allmänt uselt, backa tillbaka till LCHF veggo-Milla-style och en dag senare mår jag topp... provat nu flera gånger och näe... jag klarar inte för mkt kolhydrater längre uppenbarligen :va

Men jojandet har gett ett litet plusresultat på vågen tyvärr... dessutom har jag haft en väldigt intensiv jobbperiod och jobbat allt för mycket och stressat massor så träningen och matlagnignen är ju det som ryker lättast - inte bra för viktminskningen heller.

Så sista veckorna har varit skit och det är ju bara att ge sig på det igen. Ska verkligen göra ett nytt försök att få lite ork i helgen och tänka mig för vad jag äter och tränandet.... ska bara sova massa först :trött

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping