Banta med SH 2012 - få plats i skinnstället

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Har inte vägt mig på några veckor. Och tror inte jag skulle bli allt för glad av att se resultatet :rolleyes:
Kanske skulle väga sig på fredag när man är på jobbet igen.

Var inte så farligt. Vågen visade på: 86,1 kg. :tummenupp (Senaste vägningen innan det 87,1)
~ -9 totalt.

Man kanske slipper vassen denna sommar iaf :rolleyes:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Då får du skaffa dig en kärring. I värsta fall en sån där Barbara med blåshål, motion som motion, du får inte vara så nogräknad och kräsen.

Såndära kanske man kan köpa med friskvårdsbidraget från jobbet?
Vad ska man ha? Finns så många modeler?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag har alltid älskat cola men det går ju bort nu. Aspartam/sucralose/stevia smakar skit i min mun så all "light" går också bort.
Citronvatten är ju gott men det blir lite tråkigt i längden.
Någon som har några andra bra dryckestips?

tkdrille

Guest
Jag har alltid älskat cola men det går ju bort nu. Aspartam/sucralose/stevia smakar skit i min mun så all "light" går också bort.
Citronvatten är ju gott men det blir lite tråkigt i längden.

Mjölk, vatten, cola i mycket små mängder. Varför ta bort njutning till 100% ? Så länge du inte dricker varje dag och 1 lite om dagen så är de inga problem =)

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Mjölk, vatten, cola i mycket små mängder. Varför ta bort njutning till 100% ? Så länge du inte dricker varje dag och 1 lite om dagen så är de inga problem =)

När man väl vant sig av med stora mängder socker så är det inte särskilt gott med cola så att dricka lite någon gång ibland kan jag vara utan. Jag ska prova att ta en Boylans cane cola om ett tag, den är inte lika söt så den kanske är god som "lyxdicka" någon gång ibland.

Har inga problem att vara utan cola, tänkte mest om någon har hittat något annat gott att dricka.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS

Bra, och bra... :rolleyes: Jag kanske är lite knäpp, men när jag är lite less på bara vanligt vatten så stänker jag i lite äppelcidervinäger i vattnet. Jag gillar det. :) Sedan påstås det att det ska förbättra förbränningen. Om det stämmer har jag inte en aning om, :D men gott är det...

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Jag hade inte tänkt bry mig så myckert om formen i år (heller) men mitt skinnställ tyckte annorlunda så sedan någon dryg vecka så är det äta nyttigt som gäller.
Startvikt 93,5kg. Målvikt 77kg.
-2,5kg so far. 13kg to go.

Uppdatering: Var nere på -10kg vid invägningen i går!
Unnar mig en del gott då och då men käkar nyttigt till vardags och inget godis eller snabbmat.
Håller en takt på i snitt -0,8kg/vecka utan att det känns som någon större uppoffring.
Och nu sitter stället ganska bekvämt också!

6,5kg kvar. Isvak 2012, here i come!

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Någon som har bra tips på träningsövningar man kan göra hemma? Träningstråden är ju lite död :tungan

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Hur seriös vill du vara?

Seriös :) Mitt skinnställ passar än så länge, eftersom att det är nytt. Men vill egentligen vara i betydligt bättre form och då är det väl bäst att försöka göra något åt det nu innan man töjt ut det alldeles för mycket haha... Men man brukar väl inte bara banta? Träning och diet går väl hand i hand när man vill gå ner i vikt eller komma i form? :)

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Seriös :) Mitt skinnställ passar än så länge, eftersom att det är nytt. Men vill egentligen vara i betydligt bättre form och då är det väl bäst att försöka göra något åt det nu innan man töjt ut det alldeles för mycket haha... Men man brukar väl inte bara banta? Träning och diet går väl hand i hand när man vill gå ner i vikt eller komma i form? :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?14032-Tr%E4ningstr%E5den här är den stora träningstråden. :)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping